Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost. Hoe draadloos internet op.  (gelezen 1380 keer)

Offline Dump

  • Lid
Opgelost. Hoe draadloos internet op.
« Gepost op: 2011/01/07, 17:30:13 »
Hoi allen.
Ik heb vandaag na allemaal problemen met de xp en de recovery van de laptop alles er af gegooid en Ubuntu 10.10 er op gezet. Mijn vrouwtje weet het nog niet maar daar komt ze wel achter. Pffffffffffffffffffffffffffffft. Alles geupdate met updatebeheer maar nog niet helemaal klaar. Er zijn nog wat standaard zaken die later handmatig moeten worden geïnstalleerd. Ik heb daar een lijstje van en ook hier in het forum staat het aangegeven. Via de vaste internet kabel ga ik nu het internet op. Maar moeders wil natuurlijk draadloos zoals ze gewend was en zoals het voorheen ook ging. Hoe ga ik dit nu realiseren?
Doei, Dump.
P.s. Ik ben een leek en zal dat ook nog wel een tijdje blijven.
Dit ondanks dat ik voorheen al is een jaartje met ubuntu ben bezig geweest.
Ook nu weer een eigen kast met ubuntu er op maar ik heb nog geen tijd om er mee aan de gang te gaan.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/10, 22:33:44 door Dump »
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.



Offline Dump

  • Lid
Re: Hoe draadloos internet op.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/07, 23:45:33 »
Ik ben begonnen het stappenplan van Pjotr na te lopen.
Mits de internet kabel er in zit zie ik het icoontje hiervan Pijltje op en neer.
Als hij uit is zie ik een soort van antenne met rode uitroepteken
Eerst had ik d.m.v. de r-muisknop op het internet icoon alleen een vink bij – netwerk inschakelen – meldingen inschakelen – verbindingen bewerken (zonder vinkje) maar  draadloos netwerk inschakelen en verbindingsinformatie waren zwart. Inmiddels is  de optie --- draadloos netwerk inschakelen --- wit geworden met een vinkje er voor.
Bij 5 zie ik geen blutooth icoon staan. En als ik bij- systeem – voorkeuren – blutooth, aan klik --- zie ik de melding dat er geen bluetoothadapter is gevonden. Volgens mij zou hij hem wel moeten hebben maar die heb ik nooit gebruikt. Toch heb ik hem bij voorkeuren – opstarttoepassingen maar uitgevinkt.
Bij 6 heb ik nog niet gedaan omdat ik eerst moet weten welke ik heb. Bekabeld internet is langzaam maar doet het tenminste. Daar klooi ik nog maar even niet aan.
Bij 7 Toepassingen - Hulpmiddelen – Terminalvenster --- lspci --- onderaan zie ik ergens staan --- RT2860 ---
En dus moet ik nu naar 9. Voor de RT2860. Maar ik haak nu even af want ik weet niet hoe verder te gaan en de fut is er onderhand wel uit. Hoe weet ik welke router ik heb en waar vind ik dat malle ding?
Bedankt voor de tips trouwens maar wat zou het mooi zijn als het eenmaal werkt.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: Hoe draadloos internet op.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/08, 19:59:18 »
Beste allemaal.
Ik ben bijna de gehele dag bezig geweest om het draadloze gedeelte voor elkaar te krijgen maar het wil niet lukken. Vele draadjes op fora afgelopen voor mogelijk meerdere oplossingen. Enkele waren voor mij te moeilijk om uit te voeren. Ik heb zelfs ubuntu nog een keertje opnieuw geinstalleerd zonder internet aansluiting in de hoop dat hij nu wel draadloos zou oppikken omdat er geen andere verbinding aanwezig was. Dus niet. Daar de reactie van mijn vrouw op een nieuwe en vreemde installatie nou ook niet echt hiep hiep hoera was en ik toch al tijd te kort kom heb ik d.m.v. de live cd met gparted de schijf weer geformatteerd en w xp er op gezet. Mijn eigen ubuntu kast behoud ik gewoon en ga daar mee aan de gang als het mij uitkomt. Maar mijn wederhelft kan ik niet zo lang laten wachten. Opvallend is wel dat meerdere mensen problemen met deze zaak hebben.
In ieder geval hartelijk dank voor de adviezen maar deze laptop voorlopig nog even geen ubuntu. Jammer. Want ik vind het eerlijk gezegd toch wel een perfect systeem.
bedankt. Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: Hoe draadloos internet op.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/10, 18:12:55 »
Ik durf het hier haast niet te zeggen maar

----- ik had de Fn+F11 niet ingeschakeld van de laptop -----

Mag ik hier nog wel vragen stellen in het vervolg? Oeps.
Ik schaam me echt. Bedankt voor jullie tijd!
Doei, Dump.
P.s. Ik kom hier nu net achter met mijn xp installatie. Ik neem aan dat dit ook zo gaat bij de ubuntu installatie.
Wat een ... ben ik. Hahaha. Ik heb me daar toch een tijd in zitten.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Hoe draadloos internet op.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/10, 18:29:05 »
Mag ik hier nog wel vragen stellen in het vervolg?
Daar is het forum toch voor?
Van fouten leer je,
van andermans fouten het makkelijkste,
van eigen fouten het beste.

:lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.