Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oproep aan de Loco-council.  (gelezen 5483 keer)

Oproep aan de Loco-council.
« Gepost op: 2011/01/17, 10:56:47 »
Tot nu toe heeft de Loco-council haar fiat aan de Nederlandse community nog niet gegeven. Ik ervaar dit als onterecht en wil dan ook hierbij de community oproepen samen een statement te maken en wie weet, zo de Lococouncil op andere gedachten te brengen. Op- en aanmerkingen hoor ik graag.
Wie het eens is met de oproep doet dat door in te stemmen met +1. Ben je het er niet mee eens dan wordt het een -1.

De oproep:

We're shocked about the fact that the Loco-council hasn't approved the Dutch Loco.

I don't think that's fair.
Not that the Dutch community is perfect as it is. We got into a mess. And in our worst times you didn't offer any help, even though we asked for it.
But we have noticed that we were in great trouble and we have already made some changes. Seveas was replaced by sense, we're having more openess now, and we're busy developing a better structure. We deserved to lose your approval some time ago, but now that we re on our way to make things better, we need a positive regard.


But, the Dutch community is still here. We showed a strong backbone. In spite of getting demotivated, we simply always organized releaseparties. We organized irc-classes, we translated what could be translated, we came with a good plan to reorganize the community. Okay, it's work in progress. But don't forget, we' re only a small community. And the people who're working here are working their ass of.

Could you please explain the problems you see in our loco?
We support the new developments in the Dutch team. We hope you will give us all the support we need. You should be proud of us.


Vertaling:
We zijn geschokt over het feit dat de Nederlandse community geen approval krijgt van de Loco-council.
Niet dat de Nederlandse community perfect is. We hebben er een zootje van gemaakt. Toen onze situatie op z'n slechtst was, hebben we u om hulp gevraagd maar niet gekregen. Maar we hebben gezien dat er dingen fout waren en ze veranderd. Seveas is vervangen door sens. Er is meer openheid. We werken aan een betere structuur. Misschien dat het een tijd geleden terecht was om de approval in te trekken maar nu hebben we een positieve blik nodig.

De Nederlandse community is er nog steeds. We tonen aan dat we ruggegraat hebben. In plaats van gedemotiveerd te raken, organiseren we releaseparties, irc-classes, wordt alles vertaald wat er vertaald kan worden en komt er een goed plan om de community te reorganiseren. Okay, het is misschien nog niet perfect. Maar vergeet niet dat we maar een kleine community zijn. En de mensen die bezig zijn werken dat de vonken eraf springen.

Wilt u ons vertellen welke problemen er nog zijn binnen onze community?

Wij steunen de nieuwe ontwikkelingen in het Nederlandse team. We hopen dat u ons alle steun zult geven die we nodig hebben. U zou trots op ons moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 12:03:11 door laacque »
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/17, 11:00:52 »
+1

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/17, 11:03:23 »
+1
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/17, 11:05:00 »
+1
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Tom

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/17, 11:08:07 »
+1
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/17, 11:09:09 »
Ik vind de toon te agressief.
De verwijten aan de loco-council lijken mij enigszins terecht, maar ik denk dat we veel meer bereiken als we het wat diplomatieker uitdrukken.
Daarom van mij een -1 voor de huidige oproep.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/17, 11:37:52 »
+1

Maar het lijkt me effectiever als de toon wat wordt afgezwakt. Dan bereik je meer, denk ik.  :)

Het verwijt kan m.i. blijven staan, want dat is inhoudelijk terecht. Maar ik zou het wat zakelijker formuleren.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/17, 11:52:01 »
De toon is mij ook iets te verwijtend, als dat aangepast wordt: +1.

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/17, 12:00:14 »
Ik heb de toon wat aangepast.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/17, 12:04:20 »
nu wel.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/17, 12:25:18 »
+1
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline elendil

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/17, 12:30:29 »
Okay, +1


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/17, 12:35:42 »
Ik denk dat je eerst naar de redenen moet vragen waarom en niet met een verwijtende toon moet komen.
Misschien zou hen dat juist opnieuw 'steken' en de approval nog verder wegbrengen.
Stel je voorzichtiger op en wees diplomatieker !!!

Nederlanders staan in het buitenland bekend om hun directheid en botheid (in hun ogen)
Daar kunnen velen buiten onze landsgrenzen niet mee omgaan.

Dus: Tactiek en Diplomatie
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 12:37:42 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/17, 12:37:30 »

Dikke -1

Wat ik begrepen heb van het besluit om Ubuntu-NL geen officiele status te geven is dat men meer informatie nodig heeft over de nieuwe aanpak. De enige opmerking in de besluitvorming (zie hieronder in de quote) die inhoudelijk (negatief) ingaat op Ubuntu-NL aanpak is de eerste van czajkowski, en deze krijgt verder geen bijval. De rest geeft zoals ik het lees aan hoopvol te zijn, maar meer uitleg over de nieuwe aanpak te willen alvorens goedkeuring te kunnen geven. En dat is niet gek in het licht van de rommelig verlopen Loco Council meeting waar het besluit genomen moest worden (men was niet op de hoogte van de herkeuring, zoals Sense aangaf).

Ik vind persoonlijk dat het Loco Team een goede beslissing neemt om de herkeuring van Ubuntu-NL uit te stellen. Ze moeten een dergelijk besluit op goede gronden nemen, en gezien de onvoorbereide, rommelig verlopen meeting is die grond er voor de Loco Council blijkbaar op dit moment niet.

Ik zal mijn goedkeuring dan ook niet geven aan deze oproep, ik ben niet "shocked", en vind het terecht dat de herkeuringsbeslissing is uitgesteld tot het moment dat de Loco council voldoende op de hoogte is gebracht om een goede beslissing te kunnen nemen.

Mijn devies is dan ook, geen paniek, gewoon even geduld. Vergeef de LoCo council de rommelige onvoorbereide meeting, en geef ze de kans om zich de volgende meeting beter voorbereid te laten informeren, en op basis daarvan een goed besluit te nemen.

Citaat
czajkowski wrote on 2011-01-03:    #2
I am really a -1 on this right now, there seems to be a massive focus only to get re approved and not deal with the current issues within the team right now.

Christophe Sauthier (huats) wrote on 2011-01-03:    #3
I'll go on a 0 for me, for the moment. I'd be more likely to vote after this month where they are about to explain their new approach.

Chris Crisafulli wrote on 2011-01-03:    #4
I think that there has definitely been some great work done since their last attempt at re-approval shown by the team. I like the fact that Sebastian has stepped up as Team Contact and have high hopes for the team in the future. I am also going to agree with Christophe and my vote is 0 for now, but could easily be upgraded if their new approach seems plausible.

Leandro Gómez wrote on 2011-01-03:    #5
Same here. I'd rather wait for their meeting later this month to vote. 0 for now.

Paul Tagliamonte wrote on 2011-01-03:    #6
0 here as well

Alan Pope wrote on 2011-01-10:    #7
I agree. 0 from me too.

Paul Tagliamonte wrote on 2011-01-12:    #8
We have 1 -1, and 5 +0s. It fails to pass, methinks.


« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 12:55:49 door Thomas de Graaff »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/17, 12:51:41 »
-1

Mijn devies is dan ook, geen paniek, gewoon even geduld. Vergeef de LoCo council de rommelige onvoorbereide meeting, en geef ze de kans om zich de volgende meeting beter voorbereid te laten informeren, en op basis daarvan een goed besluit te nemen.
+100

Het is erg belangrijk dat Ubuntu NL als één team naar voren komt. Ik wil dan ook sterk aanraden het allemaal via Sense te laten lopen. Als het goed is krijgt hij nog meer uitleg te horen. Als er nu een ander subgroepje hiermee komt richting die Council, komen we raar over vind ik.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/17, 12:59:43 »
+1

Want hoe dan ook, deze actie heeft wel meer duidelijkheid gegeven in wat er speelt.

De actie is mijns inziens dus toch geslaagd.
Dit soort zaken ontstaat altijd omdat er te weinig of onvolledige communicatie is, zowel naar de community als (naar wat nu blijkt) naar onze council.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/01/17, 13:45:21 »
-1

Ik kan me niet helemaal vinden in de toonzetting, dat mag wel wat diplomatieker, en ik vrees dat de oproep juist het beeld wat czajkowski schetst hiermee onderstreept.
Is het een idee, om bv. aan te geven 'kom over een half jaar eens terug, dan hebben we de zaken wèl op orde'?

Daarnaast zou ik de visie van Sense hierin eerst eens willen weten, want hij heeft gecommuniceerd met hen.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 13:55:39 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/01/17, 13:57:05 »
+1
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline siegi

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/17, 14:01:35 »
-1
Laat ons nu eerst eens de herkeuring afwachten alvorens zo'n scherpe taal te gebruiken.

Bovendien is deze taal wel terecht?
Welke contacten zijn er overigens geweest met de loco council, vanuit het loco contact zelf?
Er zijn volgens mij contacten geweest, maar niet door het loco contact. Misschien krijgt de loco council honderden van dit soort contacten, en zijn ze gewoon niet serieus genomen, met de veronderstelling dat er altijd wel iemand oneens zal zijn met het bestuur van het loco team.

We moeten natuurlijk ook de loco council en de community manager uit elkaar houden, met welk van de twee is gecommuniceerd?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 14:03:29 door siegi »

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/01/17, 14:08:16 »
Laacque,

Het zou moeten zijn: I think this is not fair, i.p.v. I don't think that it is fair.

Voor de rest zou ik de toon idd wat matigen en het via Sense spelen. Met stroop ...... En even wachten.

Aan de andere kant hoef je ook geen knieval te maken.

+1

Vr.groet, peter

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/01/17, 14:56:23 »
Wat mij betreft hebben jullie allemaal gelijk.

-De toon is prima, maar wel wat heftig
-Even wachten tot er echt iets besloten is, is wellicht verstandiger
-Het is beter als de contacten via Sense lopen, wel (deze) input aan hem geven natuurlijk
-Ze zijn daar een beetje vreemd bezig.....

Het viel mij op dat Sebastiaan als contact genoemd wordt in de bug, hoe zit dat, is dat in overleg met Sense?????
Twee sporen lijkt me nu niet verstandig en helemaal niet als de tweede Sebastiaan is.

Wat me ook opviel is de vertaling van:
"And the people who're working here are working their ass of" in  "En de mensen die bezig zijn werken dat de vonken eraf springen"

Humorvol... Waar komen die vonken dan vandaan.....  ;)


Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #21 Gepost op: 2011/01/17, 14:57:21 »
-1 Te botte toonzetting en ik wil ook eerst focussen op de herkeuring en de 'problemen' oplossen. Achteraf kunnen we altijd nog iets sturen naar ze van dat we het wel jammer vonden dat ze niet altijd even goed gehandeld hebben, maar laten we nu eerst eens zorgen dat alles op zijn pootjes staat zodat we verder kunnen voor de toekomst.

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #22 Gepost op: 2011/01/17, 15:53:55 »
Okay, misschien hebben we allemaal wel gelijk en misschien ben ik gewoon een beetje te vroeg met mijn actie. Wat mij betreft komt er nu een slotje op en zien we even hoe alles verder loopt.
Overigens was dit draadje bedoeld ter ondersteuning van de mensen die zich inspannen voor de approval. Niet als een soort ondermijning.
Ennuh, natuurlijk ben ik blij met alle support. Bedankt mensen. We hopen maar dat het goed komt.

Slotje?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Tom

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #23 Gepost op: 2011/01/17, 16:40:29 »
diplomatieker < dat is rond de pot draaien.
Met stroop < dat is slijmen.
-De toon is prima, maar wel wat heftig < maar dat is wel duidelijke klaar tekst..

het via Sense spelen. < Daar kan ik mij in vinden .. dus maar weer afwachten.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 16:45:07 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #24 Gepost op: 2011/01/17, 19:58:53 »
+1

waarom altijd afwachten wat de ander doet? soms mag je best wel laten weten dat je hard werkt om iets voor elkaar te krijgen, en dat mag beloond worden.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt