Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Django: file upload in de admin  (gelezen 863 keer)

Offline MKe

  • Lid
Django: file upload in de admin
« Gepost op: 2011/06/21, 14:44:25 »
Hoi,

Ik wil graag in een Django installatie een upload formulier hebben. Het betreft hierbij csv files (tekst dus) die door de gebruiker geselecteerd kunnen worden en geupload, waarna het geprocessed wordt en de data in het model wordt gezet. Het lukt mij wel in de frontend, dus in het 'open' stuk. Ik wil het echter graag in de backend/admin hebben en daar kan ik niets over vinden. Heeft iemand een idee?

edit: het is dus niet de bedoeling de hele file in een veld te zetten, maar de file te processen en er een soort bulk invoer van te maken. Elke regel wordt dus een record in het model/tabel)
« Laatst bewerkt op: 2011/06/21, 14:46:08 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Django: file upload in de admin
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/21, 20:00:52 »
Zo te zien is de keus dus op Django gevallen :)

Ik heb zelf weinig met de django admin interface gewerkt, maar volgens mij kun je deze documentatie gebruiken
https://docs.djangoproject.com/en/dev/ref/contrib/admin/#django.contrib.admin.ModelAdmin.save_model

Er zal wel een manier zijn om een extra veld aan het standaard formulier toe te voegen die niet in de model staat, waar je de file mee kunt uploaden. Dan kun je met de functie save_formset extra code uitvoeren nadat de gebruiker op save heeft gedrukt.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline MKe

  • Lid
Re: Django: file upload in de admin
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/21, 21:59:16 »
Hoi Ronnie,

Ja, ik heb Pylons en nog een aantal andere geprobeerd, maar Django lijkt het beste te passen bij mijn toepassingen, ondanks dat er een paar rare dingen in zitten. Heb nog wel wat problemen e dit is waar ik o.a. niet uit kwam. Bedankt, ik ga dat eens doorlezen.