Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Prestaties in 8.04 tegenover 7.10  (gelezen 826 keer)

timgte

  • Gast
Prestaties in 8.04 tegenover 7.10
« Gepost op: 2008/05/31, 17:36:21 »
Beste forummers,

Ik ben erg enthousiast over Ubuntu, laten we dat voorop stellen. Maar ik wil wel even wat onder jullie aandacht brengen.

De prestaties van mijn wireless kaart zijn in 8.04 dramatisch veel lager dan in 7.10! Ik heb een Dell Inspiron 1300 en heb in beide versies van Ubuntu dezelfde methode en drivers gebruikt om de kaart aan de gang te krijgen. (Namelijk met ndiswrapper en de windows drivers)

Ik ben nou zojuist terug gegaan naar 7.10, en mijn download snelheid is daar zeker 4 keer zo hoog dan in 8.04 (en voor mijn gevoel zelfs meer)! In 8.04 heb ik overigens niet alleen de ndiswrapper methode gebruikt maar ook de driver die hij automatisch zelf installeert getest.

Ik zie het overigens niet echt als een probleem. Ik vind 7.10 prima en om heel eerlijk te zijn zie ik de verschilen met 8.04 nog niet zo (voor mij persoonlijk dan). Ik wilde het wel even posten omdat iemand anders misschien hetzelfde ervaart.

Leuk weetje is trouwens dat internet in 7.10 ook significant sneller is dan in Windows XP in mijn geval.

Wat ik me trouwens wel vooral ook afvroeg is of anderen dit ook zijn tegengekomen? Ik heb nog niet heel het forum afgestruind, maar met enkele zoekopdrachten vond ik geen topics nog :)

Tim

Prestaties in 8.04 tegenover 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/31, 17:43:57 »
Hmm.. vanaf 7.10 draaide mijn internet eindelijk als een tierelier. 8.04 is gewoon van dezelfde kwaliteit. Wireless is echt geen probleem meer voor mij (dat was met 7.04 wel anders).
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Prestaties in 8.04 tegenover 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/31, 18:25:13 »
Bij 7.10 mocht ik maar 2 meter van de router verwijderd zitten, anders viel mijn verbinding constant weg :P Nu hebben we gelukkig in elke kamer wel een netwerkkabeltje, dus erg was dat niet. De snelheid was overigens gewoon goed.
Bij 8.04 heb ik weer gewoon overal bereik, vergelijkbaar met wat ik ook heb in Windows Xp. Blijkbaar is de driver verbeterd, internetsnelheid is ook gewoon op pijl.

Ik heb trouwens een Asus A6km ;)
Op de chat te vinden als debiantux

hayke

  • Gast
Prestaties in 8.04 tegenover 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/02, 20:11:43 »
Ik ben met je eens dat de broadcom-ondersteuning met Ndiswrapper in Hardy nogal te wensen overlaat. In 7.10 was de netwerkondersteuning een stuk beter.

Naar ik heb begrepen uit Launchpad is er een fout ingeslopen waar 'wij Ndiswrapper-gebruikers'  nogal last van hebben. Ik hoop dat 't snel gefixed wordt, want 't is niet alles zoals 't nu werkt.

Offline balsat

  • Lid
Prestaties in 8.04 tegenover 7.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/03, 20:07:24 »
zal ik nog steeds mijn laptop niet kunnen hgebruiken ik heb het bij 710 niet voor mekaar gekregen zal het nu ook wel niet lukken jammer moet ik nog steeds met windboos verder
en dat is waardeloos
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk