Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MEDION® GoPal® S3877 (MD99355)  (gelezen 2948 keer)

Offline josé

  • Lid
MEDION® GoPal® S3877 (MD99355)
« Gepost op: 2014/06/14, 13:23:13 »
Hello,
ik werk nu met Ubuntu 14.04, die gaat prima!
Ik denk mij die wandelgps aan te schaffen (http://aldi.medion.com/md99355/be_fr/?refPage=aldi ), we zijn zot van wandelen,en mijn vraag is als er een programma is , in Linux,die compatibel is voor die gps ?
het gaat over kaarten te downloaden (gpx) enzo, en maybe een update van de gps ?
(Tja, ik ben een groen , oke  :rolleyes: )
Bedank op voorhand.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: MEDION® GoPal® S3877 (MD99355)
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/14, 16:40:48 »
Een kennis van ons heeft onlangs een Medion wandel/Geocaching GPS aangeschaft. Volgens hen gebruikt de Medion een aangepast bestandstype waardoor de normale Openstreetmap kaarten niet werken. Kijk even of je iets kunt vinden wat dit bevestigd.

Wijzelf hebben een Garmin GPS. Ubuntu/Xubuntu herkent deze GPS als externe schijf waardoor we er gewoon kaarten naar kunnen kopiëren. Ook GPX files voor Geocaching kunnen we er eenvoudig op plaatsen. Ik kan me voorstellen dat dit bij de Medion ook zo werkt. Ik ben bang dat je daar weinig informatie over zult vinden.
Updaten onder Linux? Vergeet het maar met een Garmin, en om eerlijk te zijn waarschijnlijk ook met andere merken.

Volgens mij ligt een Garmin Etrex20 in dezelfde prijsklasse. (zie https://www.google.nl/search?client=ubuntu&channel=fs&q=etrex+30&ie=utf-8&oe=utf-8&gfe_rd=cr&ei=2V2cU9f4KI35-gbF5oDQBA#channel=fs&q=etrex+20.)Je zou deze eens kunnen vergelijken en als ze gelijkwaardig zijn dan weet je dat je met de Etrex wel het nodige kunt doen (kaarten en GPX files) maar ook wat je er niet mee kunt (updaten onder Linux, maar dat lijkt me ook haast het geval met de Medion).
Ik hoop dat andere gebruikers je van meer specifieke informatie kunnen voorzien.

Groet,
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline josé

  • Lid
Re: MEDION® GoPal® S3877 (MD99355)
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/14, 19:42:39 »
Dank u voor uw antwoord, ik heb ook deze site  met googelen gevonden. Mischien ook van toepassing.
http://almost-a-technocrat.blogspot.be/2012/04/how-to-get-free-routable-maps-into.html#.U5yI7f5I6bg

Re: MEDION® GoPal® S3877 (MD99355)
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/14, 20:05:47 »
QLandkarte zit in het Softwarecentrum; die kun je gebruiken voor geocaching.

Offline josé

  • Lid
Re: MEDION® GoPal® S3877 (MD99355)
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/15, 12:46:55 »
Veel gezocht en een Garmin is inderdaad beste keus met Linux.
 Met QLandkarteXL heb ik wel de Opencycle Map kunnen "instaleren", maar het is natuurlijk bedoelt voor te fietsen.
Niets voor wandelen ? Ik dacht via onlinekaarten downloaden kaarten te kunnen downloaden inderdaad, maar niets, onmogelijk ! In het formaat GPX en
GPXM, andere formaten ook niet.
Laat vallen de gps te updaten, maar de kaarten zijn toch met een of andere manier op het programma te verkrijgen?