Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Irritante Youtube voorgestelde kanelen  (gelezen 1194 keer)

Offline h2o

  • Lid
Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Gepost op: 2018/05/18, 11:41:29 »
Iedere keer als ik Youtube start krijg ik zoiets als dit:



Dan kan ik dat wel weg klikken, maar de volgende keer staan er weer anderen. Hoe kan ik dit voorgoed uitschakelen?
Mijn kijk geschiedenis is al uitgeschakeld.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline h2o

  • Lid
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/21, 18:39:45 »
Niemand?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline jan11000

  • Lid
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #2 Gepost op: 2018/05/21, 18:45:03 »
In settings van google, of youtube settings(gebruikers instellingen), ga daar eens kijken.
Daar kun je bepaalde zoek opdrachten die onthouden worden uitzetten, history wissen, misschien helpt dit.

Dan kun je nog adblocker proberen, plugin voor firefox.
En noscript(ook plugin), met noscript kun je bepaalde sites , sommige van google tegen houden, wel natuurlijk zoveel open zetten dat youtube en google werkt.

Of dit werkt weet ik niet, maar ik krijg bijna geen reclame op geen 1 site te zien.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #3 Gepost op: 2018/05/22, 12:07:46 »
In settings van google, of youtube settings(gebruikers instellingen), ga daar eens kijken.
Daar kun je bepaalde zoek opdrachten die onthouden worden uitzetten, history wissen, misschien helpt dit.

Dan kun je nog adblocker proberen, plugin voor firefox.
En noscript(ook plugin), met noscript kun je bepaalde sites , sommige van google tegen houden, wel natuurlijk zoveel open zetten dat youtube en google werkt.

Of dit werkt weet ik niet, maar ik krijg bijna geen reclame op geen 1 site te zien.


ik ben nog veel erger wat dat betreft  :evil: ik gebruik adnauseam die bij tracking ads op alles klikt zodat je cookieprofiel helemaal door de war word gehaald en adverteerders die je privacy niet respecteren betalen voor advertenties die jij niet te zien krijgt. a.k. ik ver&%@$ hun hele buisness model.
meestal kun je op youtube ook op het hamburgermenu rechtsboven klikken en kiezen voor "niet geintresseerd"

Offline carbon

  • Lid
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #4 Gepost op: 2018/05/22, 21:08:10 »
Youtube is een zeer akelige site waar ik het liefst niet kom! Stamp vol met reclame, en iedereen maakt nog steeds gebruik van youtube, snap jij het of snap ik het.

Moderator edit: bericht gekuist.
« Laatst bewerkt op: 2018/05/23, 10:30:40 door Ron »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline h2o

  • Lid
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #5 Gepost op: 2018/05/23, 07:34:44 »
Het gaat mij niet om de reclame, want die zie ik niet omdat ik Ublock Origin gebruik. Het gaat mij erom dat ik die voorgestelde kanalen niet meer zie.
Ik heb ze voor mijn werk nodig. Regelmatig wordt ik gevraagd om een bepaald liedje te downloaden die ik dan naar MP3 moet omzetten.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #6 Gepost op: 2018/05/23, 10:26:38 »
Ik heb ze voor mijn werk nodig. Regelmatig wordt ik gevraagd om een bepaald liedje te downloaden die ik dan naar MP3 moet omzetten.
Dat is mogelijk in strijd met de Servicevoorwaarden van Youtube waar je akkoord mee bent gegaan, https://www.youtube.com/static?gl=NL&template=terms
A. Het is u niet toegestaan om zonder de voorafgaande schriftelijke goedkeuring van YouTube op welk medium dan ook een gedeelte of gedeelten van de Website of de Dienst te verspreiden, met inbegrip van doch niet beperkt tot Content

L. Het is u niet toegestaan om Gebruikersvideo's (zoals hieronder gedefinieerd) te benaderen om een andere reden dan uitsluitend uw persoonlijke, niet-zakelijke gebruik

M. Het is u niet toegestaan om Content te kopiëren, verspreiden, uit te zenden, weer te geven, te verkopen, in licentie te geven of anderszins te exploiteren voor enig ander doeleinde
Klik links bovenin op Documentatie

Offline h2o

  • Lid
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #7 Gepost op: 2018/05/23, 11:43:38 »
Dat doen we ook niet, het is voor eigen gebruik en we verspreiden het niet. Na gebruik gaat het ook vaak in de schredder.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

DarkEra

  • Gast
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #8 Gepost op: 2018/05/23, 13:45:04 »
Misschien heb je hier wat aan? https://www.makeuseof.com/tag/block-channels-youtube-recommendations/
Of het werkt of voldoet is een andere zaak natuurlijk en weer een third party extension installeren lijkt me ook geen pretje. Ook is het afhankelijk van welke browser je gebruikt, in Firefox vindt je soms geen add ons/extensions die je in Chrome wel kan vinden en vice versa.

Vanuit de settings van Youtube kan je in ieder geval de Aanbevolen channels helaas, zover ik weet na mijn zoektocht, niet uitschakelen.

Offline h2o

  • Lid
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #9 Gepost op: 2018/05/23, 21:21:38 »
Die videokanalen blocker lijkt te werken. Inderdaad, een extra plugin, maar als het goed werkt minder irritatie. Ik ga het een tijdje uitproberen. Bedankt alvast.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

DarkEra

  • Gast
Re: Irritante Youtube voorgestelde kanelen
« Reactie #10 Gepost op: 2018/05/23, 22:04:04 »
Geen probleem, dat is graag gedaan.  :)