Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: adsl modem/router  (gelezen 9097 keer)

Offline RoG

  • Lid
    • http://www.mrlinoleumlicker.be
adsl modem/router
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/17, 13:33:58 »
Citaat van: Arvid Van Essche
Citaat van: RoG
Citaat van: Arvid Van Essche
Philips modem van belgacom ben je niets mee. ...
Arvid
Niets?

Leg da eens uit Arvid.
Legt het deel dat je net wegknipt niet genoeg uit?
De Philips modem die je bij belgacom koopt, heeft eigen belgacom firmware. Deze firmware wilt regelmatig tegenwerken met niet Skynet ISP's. Ik kon mijn fulladsl account niet werkende krijgen zonder de originele philips firmware terug te flashen. En dat terugflashen was ook niet evident, bekijk eens andere fora (google firmware + SNA6600). Tevens zorgt de belgacom firmware voor dat bij mij handige functies zoals DDNS niet meer mogelijk waren.

Hardwarematig is het bereik van deze router niet echt groot. Ik kan max 2kamers ver en in de tuin(tegen huis) kan ik ook niet meer op internet.

Ik hoop dat je de uitleg voldoende vind maar persoonlijk vind ik deze reden genoeg om de modem/router te mijden. Er zijn genoeg betere alternatieven.

Groeten,
Arvid
Dat deze router voor jou niet voldoet heb ik begrepen uit je uitleg, maar ik vroeg me enkel af waarom ik of iemand anders NIETS met deze modem kan?
"You have no idea how much it costs to look this cheap."

adsl modem/router
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/17, 13:49:08 »
oke ik denk dat je mijn woorden te letterlijk aan het nemen bent. Vooral als je NIETS in groot zet.

het is een van de enige routers waarmee je belgacom TV kunt krijgen dus dan ben je er iets mee.
Maar voor alle andere functies doet deze bij skynet wel zijn werk, maar er zijn gewoonweg veel betere alternatieven (indien je geen belgacom TV wilt). Waar anderen ook beter mee af zijn. verder bereik, vrijheid van ISP, meer functies voor hetzelfde geld...

Het is niet dat het rommel is, maar als je een nieuwe koopt, kan je beter voor een andere gaan. Zeker nu belgacom in belgie zo duur is, voor weing snelheid, downloadlimiet, slechte service,...

Ik heb deze modem ook al paar jaar en zolang deze niet ontploft ofzo, vind ik het ook niet nodig om te veranderen. Heb nu genoeg functies na het veranderen van firmware, maar als jan met de pet dat moet doen... Dan beter een die van de eerste keer wel alles doet.

Ik hoop dat je me nu snapt. iedereen kan er iets mee doen, maar een andere heeft betere prijs/kwaliteit...

arvid

edit: om nu over het toppic verder te gaan: Kent iemand een modem/router waarop je wel een USB printer op kunt aansluiten

heka

  • Gast
adsl modem/router
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/17, 14:22:18 »
moet kunnen hoor is aansluiting voor netwerkkabel op voorzien ,en zo dan op router ,maar heb nie zoveel verstand van netwerk ,heb het wel al eens voor xp gedaan