Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alleen wisselen gebruiker of uitloggen als opties, geen shutdown bijv.  (gelezen 746 keer)

Normaal kan ik bij het scherm dat naar voren komt bij kiezen voor quit, kiezen uit de opties: swich user, log out, restart, shutdown, suspend en hibernate. Het komt de laatste tijd regelmatig voor dat alleen de eerste twee opties te kiezen zijn, dus switch user en log out. De overige opties zijn wel vaag weergegeven, zonder kleur, en reageren niet op klikken. Iemand enig idee hoe dit kan, en wat eraan te doen?

Alleen wisselen gebruiker of uitloggen als opties, geen shutdown bijv.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/17, 20:38:21 »
En nu verschijnen de knoppen ineens wel weer.. ik heb niets gedaan, behalve googlen..

en nu is het ruim een uur later en wil ik de computer uitzetten... knop is er nog steeds, dus ik druk op shutdown... vraagt ie om een password.. Zal ik maar eens invullen dan he... wel irritant..

Grrrrr.. mijn paswoord lust ie niet...

Citaat
Either the password you entered is invalid, or the system administrator disallows shutting down this computer with your account.
En ik weet zeker dat ik geen typefout heb gemaakt met mijn password..

En uitzetten door:
sudo shutdown -h nowlukt ook niet helemaal.. moet aan en uit knop erbij gebruiken op het eind, anders gaat mijn laptop niet helemaal uit. Normaal doet ie dat wel.

Nu dus opnieuw opgestart, en nu werkt de standby knop weer gewoon zonder paswoord.

Bijft irritant..

Offline Kees3

  • Lid
Alleen wisselen gebruiker of uitloggen als opties, geen shutdown bijv.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/19, 09:16:30 »
en als je sudo shutdown -P nowdoet?

Alleen wisselen gebruiker of uitloggen als opties, geen shutdown bijv.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/19, 09:21:54 »
Citaat van: Ditbenik
en als je sudo shutdown -P nowdoet?
Ik heb geen idee, het komt niet zo heel vaak voor dat ik niet kan uitloggen, en hij plots om een paswoord vraagt. Als het weer gebeurt zal ik het proberen. Ik dacht dat het te maken zou kunnen hebben met automatische updates, maar dat heb ik gecontroleerd, en die staan uit.
In ieder geval bedankt voor de tip.

Alleen wisselen gebruiker of uitloggen als opties, geen shutdown bijv.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/19, 20:42:46 »
Citaat van: Ditbenik
en als je sudo shutdown -P nowdoet?
Net geprobeerd, want het was weer zo ver, ik moest weer een wachtwoord invullen, wat niet geaccepteerd word. Ook sudo shutdown -P now lukt niet, ook dan moet er nog de aan en uit knop van de laptop aan te pas komen.