Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstarten  (gelezen 1404 keer)

wimeke

  • Gast
Opstarten
« Gepost op: 2008/11/19, 10:57:52 »
Beste vrienden,
Ik heb ubuntu 8,10 gebrand op cd, op mijn laptop kan ik hem probleemloos opstarten van de cd, maar als ik hem wil opstarten op mijn pc krijg ik het logo van ubuntu en dan een balk die voortbeweegd, daarna een donker scherm met in de linkerbovenhoek een knipperende streepje, verder geraak ik niet, wat kan ik hieraan doen?
mvg wimeke

Offline lepjepr

  • Lid
Re: Opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/19, 11:00:46 »
Hoi,

Je kan de cd in veilige modus opstarten door f4 in te drukken lijkt er op dat je grafische kaart niet helemaal wil in het begin

wimeke

  • Gast
Re: Opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/19, 16:37:46 »
Beste Lepjepr,
Bedankt voor het antwoord, ben de alternative aan het downloaden, maar ga je sugestie een proberen,
mvg wimeke

Offline lepjepr

  • Lid
Re: Opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/19, 17:28:35 »
Ik wacht je vervolg post af de alternative installer is wel ietsje moeilijker voor de beginnende gebruiker dan de live versie dus ik geef als tip probeer eerst de live versie in veilige modus.

Offline Sepp2

  • Lid
Re: Opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/19, 20:06:24 »
Ik heb hetzelfde probleem en hou een paar seconden de spatie balk ingedrukt en daarna start hij gewoon door!

Gr Sepp

wimeke

  • Gast
Re: Opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/20, 15:00:13 »
Halo Sepp2,
bedankt voor de reactie en zal het eens proberen
mvg wimeke

Re: Opstarten
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/20, 16:13:24 »
Ik wacht je vervolg post af de alternative installer is wel ietsje moeilijker voor de beginnende gebruiker dan de live versie dus ik geef als tip probeer eerst de live versie in veilige modus.
De Alternate is een tekstachtige installatie net zoiets als de Windows installatie, kan helpen bij grafische install problemen, ook op PC's in RAID kan je dan installeren, dit gaat bijv. niet met de Live cd. Dus niet moeilijker, alleen anders.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

wimeke

  • Gast
Re: Opstarten
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/21, 08:44:30 »
Beste vrienden,
Heb ubuntu alternate probleemloos geinstalleerd op mijn laptop, geprobeerd op de pc, alternate en ubuntu8.10. Heb geprobeerd op de pc start op van de cd, de cd laten controleren op fouten, is OK, dan ubuntu installeren, dan krijg ik taal installeren, toetsenbord, en nog een paar mogelijkheden. Dan heb ik installeren gedaan, en moest ik nog een paar gegevens invoeren.
Bij enter begint hij te lopen en krijg ik een balk, met oa.
-aanvullende installatie in modules worden geladen
-automatische herkenning enz.
dan blauw scherm en het lampje van de cdschuif blijft branden en dan blijft hij hangen
Ik heb een cdrom met Ubuntu besteld via de pc en ga nu wachten tot ik hem toegestuurd krijg en dan nog eens proberen
mvg wimeke