Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ctrl D bij routine check drivers.  (gelezen 1239 keer)

[Opgelost] Ctrl D bij routine check drivers.
« Gepost op: 2010/03/24, 20:02:33 »
Toen ik daarstraks mijn computer opstartte, deed hij een routine check van de drivers? Na een tijdje krijg ik een zwart scherm, vol met uitleg waarin staat dat ik Ctrl D dien te drukken om mijn pc herop te starten. Als hij opnieuw opstart, doet hij opnieuw een routinecheck van de drivers ... Daar ik zo mijn avond zou kunnen vullen, heb ik toch de derde maal maar op Esc gedrukt. Hij krijgt geen toegang tot de rootpartitie of zoiets, staat er in de uitleg te lezen? Daar ik gewoon een systeem wil dat naar behoren werkt, heb ik weinig aandacht gegeven aan de gegeven engelstalige uitleg. Als er een oplossing in stond, was deze oplossing vrij omslachtig (Iets me de live-cd). Door een gebrek aan tijd kies ik dus voor de uitweg (Ctrl D). Wat is er wel een behoorlijke en geen tijdrovende oplossing? Hartelijk dank!
« Laatst bewerkt op: 2010/03/25, 13:16:51 door Pattattezak »

Re: Ctrl D bij routine check drivers.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/24, 23:42:30 »
Hallo, ik denk dat het om een routinematige check van de je harde schijf/partitie(s) gaat, en dat er een fout is gevonden. Typ de volgende keer dat je dat ziet gewoon fsck in (file system check) en antwoord Y(es) op de vragen of het programma iets moet repareren. Daarna herstarten.

Re: Ctrl D bij routine check drivers.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/25, 13:19:20 »
Het heeft een tijdje geduurd voor dit alles achter de rug was. Een mens vraagt zich af hoe het kan dat er opeens zoveel verkeerd loopt ineens. Moesten er virussen bestaan voor dit besturingssysteem ... Dan had ik iemand mogen betalen?   =D

Re: [Opgelost] Ctrl D bij routine check drivers.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/25, 13:29:15 »
ik weet niet wie je dan zou moeten betalen, maar ze bestaan wel hoor....
maar ze ook tegen komen dat gebeurd wat minder...


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!