Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herinstalleren Ubuntu netbook  (gelezen 954 keer)

Offline pernet

  • Lid
Herinstalleren Ubuntu netbook
« Gepost op: 2010/12/27, 12:12:58 »

Hallo, ik heb een kleine laptop van sony vario VGN-P530H en daar staat ubuntu netbook en windows vista op.
Nu heb ik met softwarecentrum van ubuntu software aan het installeren geweest om te proberen en terug verwijderd nadien.

Nu merk ik dat bij het opstarten van buroblad geen muispijltjes meer komt maar alleen een kruisje. En ook is er niet meer boven op paginas die ik open doen een balk met links de 3 tekens om te sluiten verkleinen of maximaal.

Nu acht ik om ubuntu te herinstalleren maar is dat nodig ?...Kan het zijn dat die problemen ontstaan zijn door de soms slecte draadloze internetverbinding bij het instaleren en verwijderen van software.

Alvast bedankt
groeten ivo

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Herinstalleren Ubuntu netbook
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/27, 12:17:26 »
De netboek-werkomgeving (Unity) is berucht instabiel. Schakel eens over naar de normale Gnome:

- Meld je af (uitloggen, niet afsluiten of herstarten)
- Klik in het aanmeldvenster op je gebruikersnaam
- in de werkbalk aan de onderkant verander je de werkomgeving in Gnome.
- vervolgens inloggen.

Re: Herinstalleren Ubuntu netbook
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/27, 20:07:49 »
En als de gewone GNOME op een netbook je niet bevalt, dan is er altijd nog Kubuntu Netbook :)
Kun je zo via het Softwarecentrum installeren en dan afmelden (uitloggen) en op het inlogscherm voor Kubuntu Netbook kiezen.

Offline pernet

  • Lid
Re: Herinstalleren Ubuntu netbook
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/28, 17:32:19 »
HALLO BEDANKT voor de uitleg mijn laptop werkt weer...
Verder heb ik ook nog nuttige informatie gevonden op de links wat na installatie.
Groeten
ivo

Ik heb nog een vraag ...ik heb ook kubuntu erop gezet zoals is uitgelegd maar alsuit dan uitlog n terug aanlog om dan te kunnen kijken naar kubuntu komt deze keuze mogelijkheid niet erop.
Ik krijg alleen gebruikersnaam en het vakje aanmelden.
ivo
« Laatst bewerkt op: 2010/12/28, 20:47:12 door pernet »

Re: Herinstalleren Ubuntu netbook
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/04, 22:35:10 »
Mogelijk zijn niet alle KDE netbook onderdelen geïnstalleerd.
Probeer eens om dit met Synaptic te doen in plaats van met het softwarecentrum.

Re: Herinstalleren Ubuntu netbook
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/04, 22:37:44 »
@Arjen: Dat is denk ik niet het probleem. Betere vraag zou trouwens zijn: @pernet: Hoe heb je eigelijk Kubuntu geïnstalleerd? Via Synaptic, Softwarecentrum, Kubuntu Live CD? :)