Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie op macbook pro 2008  (gelezen 546 keer)

Offline Markl

  • Lid
installatie op macbook pro 2008
« Gepost op: 2018/04/14, 13:28:27 »
Hallo allemaal

Ik probeer ubuntu 16.04.04 lts te installeren met een usb flash drive op een mackbook pro van eind 2008, maar loop tegen een aantal problemen aan.

Het eerste probleem was  het opstarten via de usb stick. er werd geen boot file gevonden, maar kreeg wel het installatiemenu te zien. Door bij "try ubuntu" op e te drukken en nomodeset in de regel toe te voegen lukte het om de live versie werkend te krijgen en de installatie procedure te starten.

Na de installatie wilt de computer alleen niet opnieuw opstarten en moet ik deze geforceerd uitzetten. Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat meer mensen hier last van hebben, alleen heb ik nog geen oplossing kunnen vinden hiervoor.

Als ik na het geforceerd afsluiten de computer opnieuw opstart dan blijft deze hangen in het paarse scherm. Dit is volgens mij een probleem met de grup loader. Ik heb geprobeerd om deze te herstellen met opties die ik op het internet heb gelezen. Helaas zonder succes

Vandaar dat ik mij hier geregistreerd heb in de hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Offline Markl

  • Lid
Re: installatie op macbook pro 2008
« Reactie #1 Gepost op: 2018/04/14, 14:28:50 »
Heb via boot repair nu wel grub 2.02 beta2-36ubuntu3.17.

Ik krijg met opstarten nu de keuzes uit
Ubuntu
Advanced options for ubuntu
EFI/ubuntu/fwupx64.efi
EFI/ubuntu/mmx64.efi

Ik kan nu via advanced optie in de recovery mode opstarten. Als ik upgrade boot loader selecteer en daarna resume normal boot kies dan start ubuntu op. Ik krijg dan wel de melding "system program problem detected"

Als ik da herstarten kies dan sluit ie wel af, maar moet ik het bovenstaande weer herhalen