Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu installeren op schijf die tegen schrijven beveilig is  (gelezen 1065 keer)

kreeftje

  • Gast
ubuntu installeren op schijf die tegen schrijven beveilig is
« Gepost op: 2008/12/29, 15:38:38 »
Bij het installeren krijg ik de melding dat de hd tegen schrijven beveiligd is. Hoe maak ik dit ongedaan?
Moet ik de ( eerst formateren, op een speciale manier?
 :-[ntfs)

Re: ubuntu installeren op schijf die tegen schrijven beveilig is
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/29, 15:40:06 »
Leg eens uit wat je precies van plan bent? Alleen Ubuntu installeren, of naast Windows/ander os. Dat maakt het helpen makkelijker ;)
Op de chat te vinden als debiantux

kreeftje

  • Gast
Re: ubuntu installeren op schijf die tegen schrijven beveilig is
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/10, 14:05:20 »
ik heb een oude aldi computer, origineel met ME later met XP erop nu wil ik ububtu installeren maar dat lukt niet eerst kreeg ik steeds de melding dat de schijf tegen schrijven beveiligd was en heb ik geprobeerd met fdisk te formatteren. nu lijkt het of ik ubuntu kan installeren Hij draait een tijd maar zegt dan na opstarten dat er geen systeembestanden zijn.  :o
Veel dank voor de hulp
Elly

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: ubuntu installeren op schijf die tegen schrijven beveilig is
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/10, 15:06:44 »
Ik denk dat je een kleine herstel partitie hebt, heb je de optie beheerd hele harde schijf gebruiken gepakt  tijdens de install ?, die ruimt dat op

Re: ubuntu installeren op schijf die tegen schrijven beveilig is
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/10, 18:13:59 »
Als Windows eraf mag, haal dan met Gparted die hele schijf leeg. (kan met de live cd, gparted is daar te vinden onder systeem => beheer). Laat de ruimte voor wat het is (geen fat32, geen ntfs, geen ext3, gewoon niks) en probeer dan te installeren.

edit: en maak wel een backup van je bestanden :)
Op de chat te vinden als debiantux