Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Error melding bij opstarten Ubuntu 16.04  (gelezen 286 keer)

Offline kali

  • Lid
Error melding bij opstarten Ubuntu 16.04
« Gepost op: 2018/05/15, 18:25:26 »
Hallo,

Ik krijg sedert een paar dagen foutmeldingen bij het opstarten van Ubuntu 16.04 LTS
Ik rapporteer deze telkens aan Ubuntu, maar het probleem blijft aanhouden.
Hieronder geef ik voor de duidelijk een foto van de meldingen.
Ook na het rapporteren van de errors krijg ik meteen daarna een nieuwe error melding.
Wanneer ik deze niet rapporteer en gewoon doorwerk, lijkt alles wel goed te werken.
Ik dacht verder ook aan een mogelijk hardwareprobleem en heb daarom het diagnoseprogramma disks laten lopen, waarvan ik de resultaten ook toevoeg.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Moet ik denken aan een hardware probleem of een softwareprobleem?

Graag jullie advies!


Nb: ik heb bewust nog geen update uitgevoerd naar 18.04 omdat ik daar niet zo'n positieve dingen heb over gehoord.


Offline vanadium

  • Lid
Re: Error melding bij opstarten Ubuntu 16.04
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/15, 20:21:08 »
Zet het foutmeldingssysteem af als volgt:
- open een configuratiebestand in de editor "nano" als beheerder door volgende opdracht in de terminal in te geven
sudo nano /etc/default/apport
Verander in "enabled=1" de 1 door een 0. Sla het bestand op: druk op Ctrl+O, bevestig de naam van het bestand door op Enter te drukken. Druk dan op Ctrl+x om nano af te sluiten.

Elk besturingssysteem wordt continu met fouten geconfronteerd die doorgaans automartisch en zonder verder probleem afgehandeld worden. Ubuntu heeft hiervoor een meldingssysteem, "apport" genaamd, dat sedert een bepaalde versie standaard aan staat. Hiermee zet je dit af. Die fouten, die blijven, zelfs in het beste besturingssysteem ter wereld, maar ze blijven, zoals het hoort, achter de schermen.

Offline kali

  • Lid
Re: Error melding bij opstarten Ubuntu 16.04
« Reactie #2 Gepost op: 2018/05/15, 21:09:48 »
Dit is een duidelijke en geruststellende tip.
Ik ga deze meteen toepassen.
Hartelijk dank!

PS: ik laat morgen nog weten of het gelukt is of niet.