Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011  (gelezen 16536 keer)

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #25 Gepost op: 2011/08/28, 11:53:09 »
De Americahal is voor grootschalige evenementen. De team meeting daar komen waarschijnlijk een man of tien, om daar nu een beurs voor te gaan afhuren. :D

Maar Apeldoorn is wel een optie, de locatie die het Ubuntu clubje in Apeldoorn gebruikt lijkt me zeker geschikt. Voor mensen uit het hoge noorden is dat ook wel eens aardig, de afgelopen team meetings waren in het zuiden des lands.

http://ubuntu-apeldoorn.weebly.com/locatie-en-datums.html
« Laatst bewerkt op: 2011/08/28, 11:55:17 door Thomas de Graaff »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #26 Gepost op: 2011/08/28, 11:56:09 »
De Americahal is voor grootschalige evenementen. De team meeting daar komen waarschijnlijk een man of tien, om daar nu een beurs voor te gaan afhuren. :D

Maar Apeldoorn is wel een optie, de locatie die het Ubuntu clubje in Apeldoorn gebruikt lijkt me zeker geschikt. Voor mensen uit het hoge noorden is dat ook wel eens aardig, de afgelopen team meetings waren in het zuiden des lands.

http://ubuntu-apeldoorn.weebly.com/locatie-en-datums.html
Dat is aan de eerste wormenseweg als ik het goed heb. Ook een prima lokatie maar niet heel erg simpel te vinden ;)

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #27 Gepost op: 2011/08/28, 13:05:02 »
Nuja, dan nog, als het ergens in het midden van het land gehouden wordt, dan kan ie alsnog wel bij mij overnachten aangezien Almere toch wel erg centraal ligt ;) Kan ie de volgende dag zelfs femke ontmoeten.
Ik denk niet dat jij daar over kan beslissen wat Wanda of ik wel of niet kunnen. ;)
En zo centraal ligt Almere nu ook weer niet.

Noem 1 zin waarin ik "beslis". Ik doe slechts een aanbod en het bijkomende voordeel is dat jullie elkaar dan zouden kunnen ontmoeten. Ik beslis niet dat jullie dat doen, ik noem het slechts als bijkomend voordeel omdat ik weet dat jullie elkaar graag eens zouden ontmoeten :)
En Almere ligt wel degelijk centraal. Maar goed, laten we daar maar geen discussie van maken want kennelijk hebben we allebei een andere opvatting over "centraal liggen" ;)

@tiempjuuuh: Nee, het ligt in De Maten ;) Dus gewoon met buslijn 1, 3 of 10 en dan ben je er zo :)

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #28 Gepost op: 2011/08/28, 17:24:47 »
Geen gek idee om daar de locatie van Ubuntu club Apeldoorn ervoor te gebruiken.Heeft wel mijn voorkeur,maar hoe zit dat voor de mensen uit het Westen v/h land?Volgens mij een beetje omslachtig met het ov en Apeldoorn is ook niet echt centraal in het land.
Kubuntu 20.04

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #29 Gepost op: 2011/08/28, 17:33:33 »
Geen gek idee om daar de locatie van Ubuntu club Apeldoorn ervoor te gebruiken.Heeft wel mijn voorkeur,maar hoe zit dat voor de mensen uit het Westen v/h land?Volgens mij een beetje omslachtig met het ov en Apeldoorn is ook niet echt centraal in het land.

Trein naar Utrecht>>>Trein naar Apeldoorn? Kan ook via Amersfoort.

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #30 Gepost op: 2011/08/28, 17:45:04 »
De locatie ligt niet bij het centraal station in Apeldoorn,dus vrij omslachtig lijkt mij.Voor mij niet,ik kan zelfs rechtstreeks met de bus,maar ik kan me voorstellen dat het geen pretje is als je van ver moet komen.Ik denk graag mee voor anderen. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #31 Gepost op: 2011/08/28, 19:34:25 »
De locatie ligt niet bij het centraal station in Apeldoorn,dus vrij omslachtig lijkt mij.Voor mij niet,ik kan zelfs rechtstreeks met de bus,maar ik kan me voorstellen dat het geen pretje is als je van ver moet komen.Ik denk graag mee voor anderen. ;)
Trein utrecht>>>Apeldoorn>>>Buslijn 1, 3 of 10 ???

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #32 Gepost op: 2011/08/28, 20:19:30 »
tiempjuuuh +100
Zo simpel is het inderdaad.

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #33 Gepost op: 2011/08/28, 20:34:39 »
Dat het simpel is met de bus snap ik ook wel,maar mensen met een beperking/handicap houden het traject liever zo kort mogelijk.En dan is trein-bus in net een graadje te veel.Oftewel:trein nog goed te doen,maar bus is een stap te ver. :rolleyes:
Kubuntu 20.04

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #34 Gepost op: 2011/08/28, 20:37:41 »
Dat het simpel is met de bus snap ik ook wel,maar mensen met een beperking/handicap houden het traject liever zo kort mogelijk.En dan is trein-bus in net een graadje te veel.Oftewel:trein nog goed te doen,maar bus is een stap te ver. :rolleyes:


Mensen die echt naar de meeting willen en echt een handicap hebben, kunnen beter de valys gebruiken (en ja, ik heb ervaring)

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #35 Gepost op: 2011/08/28, 20:40:35 »
Laten we eerst maar eens een geschikte locatie gaan zoeken,alvorens hier te gaan bakkeleien over Apeldoorn.
Kubuntu 20.04

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #36 Gepost op: 2011/08/28, 20:42:47 »
Tiempjuuuh +10
Valys is erg goed :)

En Sandra, een stap te ver is het niet, want je stapt uit op het perron van Apeldoorn en dan loop je direct het busplatform op :) Desnoods met elkaar afspreken, zodat iemand de gehandicapte kan begeleiden.
En bakkeleien over Apeldoorn heeft wel degelijk zin, want we noemen gewoon de voordelen, mogelijkheden en reismogelijkheden van Apeldoorn op. Als dat bevalt, dan is het dus een prima locatie en heeft het wel degelijk zin gehad om het over Apeldoorn te hebben ;)

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #37 Gepost op: 2011/08/28, 20:51:54 »
@Vistaus:daar ben ik het niet helemaal met je eens,het kan wel beter maar daar moet nog even naar gezocht worden.Dus nog centraler en het liefst zo dicht mogelijk bij een ns station.Voor mij betekend dat,dat ik verder moet reizen maar dat heb ik graag voor mijn minder valide medemens over.
Kubuntu 20.04

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #38 Gepost op: 2011/08/28, 21:35:19 »
Dan is Utrecht je beste keus. Zaaltjes genoeg in Hoog-Catharijne. Centraler dan dat kun je het niet krijgen.

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #39 Gepost op: 2011/08/28, 21:42:49 »
Dat is idd niet verkeerd,en genoeg eetgelegenheden dichtbij. ;)
Kubuntu 20.04

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #40 Gepost op: 2011/08/28, 23:06:37 »
Wellicht wat ter overweging:

- Ubuntu-NL is nederlandstalig. Er zijn nogal wat forumleden afkomstig uit België, ik weet niet hoe de verhouding bij andere teams is, maar in het forumteam zijn het er al drie. Zou dit een rol mee kunnen spelen in het zoeken naar een centraal punt?
- Mooi dat er openbaar vervoer is, en terecht om mee rekening te houden, maar kan privé-vervoer ook een punt van aandacht zijn? Vlakbij snelwegen en zo?
- Hoeveel mensen worden er eigenlijk verwacht? Moet er dan een expositiehal worden geregeld, of volstaat een kroeg of wegrestaurant ook wel?

Just my three cents  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #41 Gepost op: 2011/08/28, 23:44:58 »
Ik denk, voordat er gebrult wordt dat er een teammeeting komt met een topic als deze, er éérst een keer naar de locatie gekeken moet worden en of er wel een beschikbare ruimte is voor die datum. Eerder op gang zetten en regelen. Dan een topic openen met de desbetreffende plaats, tijd en datum.

Het zal niet de eerste keer zijn dat er zo'n meeting op die manier op gang gebracht wordt. Totaal verkeerd in ieder geval, dat is zeker...... Nu krijg je het zoveelste bijna oneindige topic met de meest uiteenlopende discussies zoals we gewend zijn......

Daarbij is dit geen team meeting maar een doodnormale Ubuntu NL meeting die voor iedereen toegankelijk is gezien de beginpost.

Just my 2 € cents

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #42 Gepost op: 2011/08/28, 23:50:18 »
Vistaus, zou je kunnen uitzoeken wat zo'n zaaltje in Hoog-Catharijne kost, en of deze beschikbaar zijn in het weekeinde? Ik heb wel vaker meetings gehad, ook met de HCC, maar de prijzen verschillen vaak enorm van de ene tot de andere locatie. Hoog-Catharijne zou een mooie plek zijn, maar ik vrees dat de prijs er ook naar is.

Wellicht wat ter overweging:
- Ubuntu-NL is nederlandstalig. Er zijn nogal wat forumleden afkomstig uit België, ik weet niet hoe de verhouding bij andere teams is, maar in het forumteam zijn het er al drie. Zou dit een rol mee kunnen spelen in het zoeken naar een centraal punt?
Afgelopen jaren zijn de meetings in het zuiden des lands geweest in Bergen op Zoom, mede vanwege dat argument, maar ik kan me niet heugen dat er iemand uit België is geweest. Het lijkt me daarom niet verkeerd om nu een keer rekening te houden met mensen die vanuit het Noorden van Nederland komen.
Citaat
- Mooi dat er openbaar vervoer is, en terecht om mee rekening te houden, maar kan privé-vervoer ook een punt van aandacht zijn? Vlakbij snelwegen en zo?
Nee, mensen die met de auto komen kunnen ook het openbaar vervoer nemen als dat handiger is, andersom gaat dat vaak niet.
Citaat
- Hoeveel mensen worden er eigenlijk verwacht? Moet er dan een expositiehal worden geregeld, of volstaat een kroeg of wegrestaurant ook wel?
Een expositiehal en kroeg lijken me beiden niet geschikt. De een te groot, de ander openbaar. Je weet nooit wie er in een openbare ruimte komen, zo hebben we een keer met de HCC een meeting gehad in een eetcafe die op dat tijdstip altijd heel rustig zou zijn verzekerde men, bleek er een ander gezelschap ook net op dat moment daar gereserveerd te hebben wat vrij storend was voor het overleg.

Een klein zaaltje is ideaal.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/28, 23:53:06 door Thomas de Graaff »

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #43 Gepost op: 2011/08/29, 00:22:09 »
@Thomas: +10 Ben het eens met je punten en ga even kijken naar Hoog-Catharijne.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/30, 15:39:18 door Brumm3l »

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #44 Gepost op: 2011/08/29, 01:20:18 »
Maar of er nu wel of geen leden uit België zijn geweest, het lijkt het me niet verkeerd om voor de afwisseling nu een keer rekening te houden met mensen uit het noorden.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/30, 15:38:31 door Brumm3l »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #45 Gepost op: 2011/08/29, 13:09:07 »
Wanneer je een kruis op de kaart van NL zet, dat kom je m.i. in de buurt van Utrecht uit, dus dat lijkt mij een mooi uitgangspunt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #46 Gepost op: 2011/08/30, 15:42:03 »
@Allen: Ik heb er even de bezem doorheen gehaald. Wie er wel en niet op welke manier op een willekeurige eerdere teammeeting is geweest is totaal niet relevant. Om van de steken onder en boven water maar niet te spreken...

Vanaf hier weer constructief ontopic verder.

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #47 Gepost op: 2011/08/31, 17:18:13 »
De locatie wordt De Stolp in Apeldoorn:



De Stolp is het zalencentrum van De Maten, waarin ook een vestiging van de bibliotheek is, en ligt aan het Violierenplein, het grote parkeerterrein bij het winkelcentrum De Eglantier aan de Eglantierlaan.

Adres: Violierenplein 101, 7329 DR Apeldoorn

Het zaaltje waar we gebruik van maken bevind zich aan de achterzijde van het gebouw, Als er geen andere activiteiten plaatsvinden in de Stolp, dan is de hoofdingang gesloten.
Aan de zijkant van het gebouw kun je dan wel naar binnen.

Vanaf het NS station is de locatie te bereiken met stadsbus 1 of 3.

Internet is aanwezig.

Met dank aan Maarten Leeuwis van OS4Free voor het regelen van het zaaltje.

(bron: http://ubuntu-apeldoorn.weebly.com/locatie-en-datums.html)

Apeldoorn ligt eigenlijk best centraal, zo tussen Groningen en Venlo, en tussen Amsterdam en Enschede.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/31, 17:48:16 door Thomas de Graaff »

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #48 Gepost op: 2011/08/31, 17:32:30 »
Correctie: stadsbus 1, 3 of 10.

Verder mooi dat er nu een goede locatie is :)

Re: Ubuntu-NL IRL Team meeting 2011
« Reactie #49 Gepost op: 2011/08/31, 17:39:42 »
Weet je heel zeker dat in het weekeinde buslijnen 1 en 10 rijden? Want als ik vanaf het ns station naar de locatie invoer bij ov9292.nl krijg ik alleen lijn 3 te zien.