Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux heeft windows vista overschreven  (gelezen 457 keer)

Offline terrig

  • Lid
linux heeft windows vista overschreven
« Gepost op: 2015/09/22, 16:39:15 »
Linux mint 17.2 heeft Windows Vista overschreven dus geen dual-boot gedaan(eigen fout) nu wil ik linux eerst verwijderen en opnieuw installeren omdat ik mijn wachtwoord binnen mijn huidige linux ook niet kan veranderen en nu in feite niets meer kan omdat het wachtwoord regelmatig gevraagd wordt.
Vraag: hoe deinstalleer ik linux om  er vervolgens weer op te zetten met een nieuw wachtwoord.

Bedankt alvast.

Offline staf

  • Lid
Re: linux heeft windows vista overschreven
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/22, 16:51:58 »
Niets verwijderen gewoon overschrijven, de ganse schijf gebruiken als je toch geen Vista meer wil.

Offline terrig

  • Lid
Re: linux heeft windows vista overschreven
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/22, 17:09:20 »
Ik overschrijf dan met hetzelfde programma ? Mint 17.2 ? wanneer ik de cd erin doe vraagt ie ook een wacht woord en vervolgens gaat ie naar mijn harde schijf, of een andere versie erop (eerdere versie ?)
Oftewel: hoe doe ik dat ?

Re: linux heeft windows vista overschreven
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/22, 19:27:10 »
Om per se opnieuw te installeren start je op met de USB of CD ,

en in de installer kies je voor 'schijf wissen en Mint installeren ' dit gooit alles van je schijf af (partities en al) en je installeert dan op een schone manier je besturingssysteem Mint.

Meer is het niet.

Er is ook een methode om het 'master wachtwoord' alsnog te veranderen, maar dat is al een flinke ingreep (alhoewel ...) . kijk eens op deze link (klik erop) : https://sites.google.com/site/computertip/wachtwoordvergeten
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline terrig

  • Lid
Re: linux heeft windows vista overschreven
« Reactie #4 Gepost op: 2015/09/22, 19:37:19 »
Beste Joris, Thanks,
Ga het direct proberen, ik laat het topic nog even openstaan mocht ik nog vragen hebben.

Offline terrig

  • Lid
Re: linux heeft windows vista overschreven
« Reactie #5 Gepost op: 2015/09/22, 21:19:48 »
Inmiddels opnieuw geïnstalleerd, ziet er goed uit, nu nog testen of het wachtwoord het ook weer doet.
Joris nogmaals hartelijk dank.

Groet,
terrig

Offline terrig

  • Lid
Re: linux heeft windows vista overschreven
« Reactie #6 Gepost op: 2015/09/22, 22:18:42 »
Alles is gelukt, beste Forumleden ik kom vast weer eens terug, ben zeer enthousiast over Linux Mint 17.2.
Mag ik dit topic sluiten ? of is dit aan de Moderator ?