Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Delen  (gelezen 588 keer)

Offline am11

  • Lid
Delen
« Gepost op: 2017/11/05, 11:38:22 »
Hallo ik wil graag mappen delen in Ubuntu met Windows 10 op mijn laptop , ik doe dit door  met de rechter muisknop de optie delen te pakken..het luk me wel maar ik wil die mappen beveiligen met een paswoord en zodra ik dat doe met een paswoord dan vraagt Windows 10 naar een gebruikersnaam en een paswoord terwijl ik in Ubuntu alleen een wachtwoord geplaatst heb omdat er geen optie is voor een gebruikersnaam, kilk waarschijnlijk ingewikkeld zoals ik dat beschrijft , maar anders zou ik het niet weten bij voorbaat mijn dank alvast
Met vriendelijk groet 

swake

  • Gast
Re: Delen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/05, 12:02:59 »
Er word naar het windows 10 gebruikersaccount en wachtwoord gevraagd waarmee men zich aanmeld bij windows 10.

Offline am11

  • Lid
Re: Delen
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/05, 12:09:32 »
Er word naar het windows 10 gebruikersaccount en wachtwoord gevraagd waarmee men zich aanmeld bij windows 10.
Oh oke zal dat straks eens uitgaan proberen.
Dankjewel zal het laten weten als het me geluk is

Offline am11

  • Lid
Re: Delen
« Reactie #3 Gepost op: 2017/11/05, 12:47:59 »
Er word naar het windows 10 gebruikersaccount en wachtwoord gevraagd waarmee men zich aanmeld bij windows 10.
Oh oke zal dat straks eens uitgaan proberen.
Dankjewel zal het laten weten als het me geluk is
Heb het geprobeerd helaas luk het niet dus ik heb de optie GAST gebruikt dan gaat het wel, is het zo dat dan iedereen dat kan zien? of puur alleen de mensen in mijn netwerk?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Delen
« Reactie #4 Gepost op: 2017/11/05, 13:00:08 »
Op je thuisnetwerk kan iedereen hier in kijken, vanuit internet niet.
Maar alle virussen, spyware, hardware,kan hier gewoon in kijken, dus daarom beter zo niet delen, want bij een software fout/beveiligings fout, kan iedereen hierin kijken.

Goed onthouden wie user is, op beide hardware!
Dan welke user heb je aan je gedeelde map gehangen!
Users die gedeelde mappen mogen bezoeken toevoegen aan gedeelde map en de user ook yoeveogen aan samba bij eigenschappen van de gebruiker.

Bij software is een programma om dit in te geven, samba cifs dacht ik, dan heb je een mooie grafische scherm om dit in te geven.

swake

  • Gast
Re: Delen
« Reactie #5 Gepost op: 2017/11/05, 18:55:21 »