Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie usb stick maken voor OSX  (gelezen 400 keer)

Offline Bigtwin

  • Lid
Installatie usb stick maken voor OSX
« Gepost op: 2012/12/18, 21:27:28 »
Ik draai natuurlijk Ubuntu (12.04) maar heb een partitie over waar ik graag Mac OSX op zou willen uitbroberen.

Is er iemand die me kan helpen met het maken van een boot usb stick en het installeren van deze software?

Ik heb de .dmg al beschikbaar, maar die lijkt onder ubuntu wat lastig tot een bootable usb stick te maken.

Re: Installatie usb stick maken voor OSX
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/18, 21:29:40 »
Ik denk niet dat OS X daarvoor geschikt is, noch dat we hierover mogen discussiƫren op dit forum gezien de legale status ervan.

Re: Installatie usb stick maken voor OSX
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/18, 21:30:21 »
OSX is daar wel degelijk voor geschikt en het is legaal om een USB-stick te maken; Apple legt zelfs uit hoe je dat moet doen. Maar dat is dan wel alleen legaal als je een Mac hebt. Op een PC installeren is het illegaal; andere fora kunnen hierbij helpen die hier specifiek over gaan.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Installatie usb stick maken voor OSX
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/19, 15:16:18 »
Het installeren van OS X op een niet-Apple PC is in strijd met de voorwaarden van hen, dus daar mogen we geen medewerking aan verlenen. Er zijn waarschijnlijk wel andere fora te vinden waar ze je wel willen helpen.

Draadje gaat dus dicht.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]