Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Voor welke workshop heeft u belangstelling?

Workshop beveiliging. Denk aan het instellen van ufw/gufw
2 (14.3%)
Workshop hoe een server op te zetten
5 (35.7%)
Workshop IRC. Hoe stel je een IRC client in via Freenode
0 (0%)
Workshop basic programmeren
3 (21.4%)
Workshop wiki. Syntax en dergelijke
1 (7.1%)
Workshop hardware en ubuntu
1 (7.1%)
Workshop Virtuele machines
2 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 2012/12/05, 15:33:38

Auteur Topic: Voor welke workshop heeft u belangstelling?  (gelezen 14621 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Gepost op: 2012/10/16, 16:33:38 »
Voor welke workshop heeft u belangstelling? Ze worden gegeven via #ubuntu-nl-mwanzo. De workshops worden gegeven wanneer er voldoende belangstelling is. Zie: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop
Daar zie je dat er reeds verschillende workshops zijn gegeven. Geef aan of je belangstelling hebt voor andere onderwerpen.

Offline Luckiboy

  • Moderator
    • luckiboy
Re: Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/16, 17:05:32 »
Nog even een kleine kanttekening:

Ik had het vorige seizoen een workshop wiki geleid, hierin ging het vooral over de syntax. Nu vind ik het geen probleem om dit nog een keer te doen, maar zelf had ik het idee opgevat om (als er genoeg belangstelling voor is) een workshop te houden die ingaat op wat er inhoudelijk in een artikel komt te staan. Denk hierbij aan: hoe begin je een artikel, wat moet er allemaal in komen te staan, moet je een bepaalde schrijfstijl aanhouden, etc.
Als hier belangstelling voor is hoor ik het graag!  :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/16, 17:10:34 »
Mijn keuze is basic programmeren, aangenomen dat het over de programmeertaal Basic gaat ?
Wat mij ook interessant lijkt is (nogmaals) een stukje HTML aangevuld met een vervolg over b.v. PHP.
Virtuele machines, m.n. het gebruik van VirtualBox is mijn 3e keuze .......
« Laatst bewerkt op: 2012/10/16, 20:18:21 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/16, 20:12:08 »
Mijn keuze is eveneens basic programmeren, maar als dat over HTML, CSS of XHTML gaat dan haak ik af want dat kan ik al. Iets anders basic zoals bijv. Python (al dan niet i.c.m. GTK) doe ik wel aan mee want dat kan ik nog maar nauwelijks.

Offline Tom

  • Lid
Re: Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/16, 20:41:32 »
Workshop beveiliging. Denk aan het instellen van ufw/gufw  < ook nieuwsgierig naar. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/17, 11:29:31 »
Ook hier grote belangstelling voor het opzetten van een server.
Ik heb de tijd helaas niet om als autodidact te werk te gaan, dus een goede workshop zou voor mij de max zijn.

Ook echter belangstelling voor Hardware en Ubuntu (ik kon maar een selectie maken) ; dat lijkt me ook iets voor mij omdat ik vaak met exotische harde waren in contact kom en soms dingen moet vervangen omdat ik niet goed weet hoe dat spul aan de praat te krijgen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/18, 21:59:57 »
Voor wat het waard is, heb ik gestemd op de vervolgcursus wiki. Dat hangt nu wellicht op maar een paar mensen, waar extra handjes best van pas zouden kunnen komen om een nog volwaardigere documentatie te kunnen realiseren...

Er zijn al eens een aantal cursussen python programmeren (van commandoline) geweest. Is het basic programmeren hier een vervolg op?

En even als mogelijke spoiler (of juist niet): er staat al een massa info over het opzetten van een server op ons eigen forum: http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/belangrijke-documentatie-over-servers-en-netwerken/msg297915/#msg297915 . Of, e.e.a. is bedoeld om hierin wat prioriteit en uitlijning te geven  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Luckiboy

  • Moderator
    • luckiboy
Re: Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/18, 23:00:34 »
@ax
Je zegt dat je geïnteresseerd bent in een cursus wiki. Even om te weten waar ik aan toe ben: ben je dan geïnteresseerd in de syntax of de inhoud van een artikel, zoals hierboven (door mij) genoemd?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/18, 23:29:12 »
@LB,

Ik zou bv. iets meer willen weten hoe je een apart artikel opzet. Hoe hang je dat in de boom, hoe prik je afbeeldingen erin, dat soort dingen. Om maar wat te noemen, ik zou graag wat pagina's willen maken hoe je kubuntu installeert, afstelt e.d. om in de wiki te kunnen plaatsen, maar ik mis nog wat vaardigheden hierin (ik noem nu kubuntu omdat ik dat doorgaans gebruik, maar dit geldt voor xubuntu net zo hard imho). Ik kan me voorstellen dat dit voor meer mensen geldt in andere geledingen, maar dit zijn even mijn eigen gedachtengangen. Er zijn bv. heel wat tips en trucks (zie onderhavige subboard) waar we nu nog te weinig mee doen op de wiki zelf... 
Ik wil daar best wat energie in steken, maar dan iets minder met 'trial and error' op een publieke site  ;)

Kan men hier iets mee?
« Laatst bewerkt op: 2012/10/18, 23:40:50 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Voor welke workshop heeft u belangstelling?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/19, 22:37:01 »
Ik heb geen van de mogelijkheden aangeklikt. Wat ik wel graag zou zien is een cursus Trouble shooting met de terminal. Gezien je grafisch niet alles kan oplossen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.