Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gebruik internet op nieuwe Compaq laptop  (gelezen 821 keer)

PeterUbuntu

  • Gast
Gebruik internet op nieuwe Compaq laptop
« Gepost op: 2008/03/18, 13:25:36 »
Hallo,

Ik bezit sinds kort een nieuwe Compaq laptop Presario C700. Hierop wil ik Ubuntu installeren en gebruik
maken van mijn wireless XS4ALL abonnement welke via mijn KPN telefoon op een Alcatel router/switch
is verbonden.

Vraag: Hebben jullie ergens een handleiding staan waarmee ik aan de slag kan om internet te gebruiken?

Vraag: Is er iemand die al ervaring heeft met een dergelijke situatie ?

Dank U!

Offline Petervdw

  • Lid
Gebruik internet op nieuwe Compaq laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/18, 14:25:46 »
Aan PeterUbuntu
Ik begrijp eruit dat er bij jou een KPN telefoonkabel binnenkomt, en dat je via een Alcatel modem/router/switch contact wil maken met internet.
En is die verbinding van router naar laptop dan draadloos of bekabeld?
Bekabeld zal waarschijnlijk vanzelf lukken (zit er een ethernetkabel mogelijkheid in die laptop?) maar draadloos is meestal wat lastiger.
Graag eerst een beetje duidelijkheid over de situatie.
Vr.groet, peter

PeterUbuntu

  • Gast
Gebruik internet op nieuwe Compaq laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/18, 15:48:33 »
Inderdaad het laatste: wireless dus!

Offline Petervdw

  • Lid
Gebruik internet op nieuwe Compaq laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/18, 16:19:05 »
Aan PeterUbuntu
Kun je wel na de installatie eerst Ubuntu updaten via een ethernetkabel. Want wireless
is wel lastiger zonder eerst een kabel. Wat zit er nu op je laptop? Vista of XP? En heb je al met de live CD van Ubuntu geprobeerd. Als je die hebt (kun je zonder gevaar naast XP/Vista gebruiken, er verandert niets aan je HD, als je niet op install drukt) Kun je dan in de terminal even het commando lspci geven. De uitkomst naar het forum slepen.Dan komt er wat duidelijkheid over welke kaart erin zit en welke driver je nodig hebt.
Vr.groet, peter