Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Youtube  (gelezen 11144 keer)

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/05, 19:33:36 »
Geprobeerd met de plug-in en het werkt. Maar... hij crashes steeds... na elk filmpje en elke keer. 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Youtube
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/05, 20:51:05 »
Schakel de hardwarematige versnelling eens uit, in Adobe Flash Player:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/roze-scherm-youtube-de-oplossing/

Misschien helpt dat ook bij jouw probleem.

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/07, 10:50:50 »
Gedaan wat je zei Pjotr maar ook dat heeft niet geholpen. Hij crasht nu wel bijna niet meer tot eigenlijk niet.

Maar mijn muziek stottert nu ook nog steeds.

Ik denk dat ik het probleem nu in tweeden kan delen:

- Beeld weergaven van Flash; redelijk opgelost door de plug-in
- Geluid wat stottert en delen overslaat; zowel online als offline via een mediaplayer(MP3, Avi, Mp4, MPEG). (Nog niet gecontroleerd of het beeld wel doorspeelt ) 

Offline heir4c

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/07, 13:40:47 »
Is het pakket: ubuntu-restricted-extras geïnstalleerd?
Open een terminal en tik in:
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extrasWachtwoord word gevraagd. Je ziet niets, ook geen sterretjes, dat is normaal (je moet dus je ww 'blind' intypen) (Dit ter info, moest je dit nog niet weten).
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/07, 14:25:30 »
Nee, ik dacht van niet.

Ik ga het vanavond gelijk proberen.  :)

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/07, 15:50:34 »

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/07, 22:04:04 »
Nog steeds happerd het geluid.

Filmpjes op Youtube spelen wel gewoon af crash niet meer. Alleen het geluid stottetd nu nog steeds..

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #33 Gepost op: 2011/03/08, 18:40:00 »
Misschien Debian proberen ? Weet niet misschien lost dat het wel op.

Vind het zo jammed want het idee van Linux vind ik super daarom wil ik het wel blijven proberen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Youtube
« Reactie #34 Gepost op: 2011/03/08, 19:00:44 »
Over twee dagen verschijnt openSUSE 11.4. Geef die eens een kans?

Binnen een week zal ik m'n Suuspagina hebben bijgewerkt voor 11.4 (nu nog niet):
http://sites.google.com/site/computertip/opensuse

Re: Youtube
« Reactie #35 Gepost op: 2011/03/08, 19:14:15 »
Was dat 'stotterende' geluid altijd al? Dan kan het ook met de drivers voor je geluidskaart te maken hebben. Als het in alle toepassingen optreedt met alle geluidsformaten dan lijkt het me niet dat het aan de codecs ligt. Is er nog verschil tussen formaten? Dus of je bijvoorbeeld een .mp3 of .ogg bestandje afspeelt?

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #36 Gepost op: 2011/03/09, 09:16:03 »
Over twee dagen verschijnt openSUSE 11.4. Geef die eens een kans?

Binnen een week zal ik m'n Suuspagina hebben bijgewerkt voor 11.4 (nu nog niet):
http://sites.google.com/site/computertip/opensuse


Jammer alleen dat ik Opensuse vervelend vind werken. Maar ik zal het proberen.

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #37 Gepost op: 2011/03/09, 09:18:16 »
Was dat 'stotterende' geluid altijd al? Dan kan het ook met de drivers voor je geluidskaart te maken hebben. Als het in alle toepassingen optreedt met alle geluidsformaten dan lijkt het me niet dat het aan de codecs ligt. Is er nog verschil tussen formaten? Dus of je bijvoorbeeld een .mp3 of .ogg bestandje afspeelt?

Het gebeurt bij alle vormen van bestanden; mp4, mp4, avi, ogg, ect

Ik had dit, toen ik ubuntu een jaar geleden gebruikte, nooit.

Misschien is het handig als ik alle onderdelen van mijn computer benoem? of is er een bundel van drivers die ik kan downloaden voor al mijn geluid drivers? 

Re: Youtube
« Reactie #38 Gepost op: 2011/03/09, 11:54:21 »
Ik heb niets tegen stotteraars maar bij het bekijken van een youtube filmpje is het erg vervelend als:

- Deze steeds stopt om in te laden
- Niet fatsoenlijk werkt met de pauze buttons
- Als je bijvoorbeeld even 4 seconden terug wilt gaan om iets beter te bekijken om nogmaals te horen dat ie dan vastloopt.

[Edit] de bovengenoemde punten willen dus niets zeggen over stotteraars ;)

Gelukkig is er Downloadhelper, een add-on die je zo in firefox kunt installeren.
De voordelen:

- Filmpjes worden gedownload en opgeslagen op je pc.
- Tijdens het downloaden van het fimpje kun je vanuit de doelmap meteen het filmpje al bekijken met o.a. VLC mediaplayer (gratis te verkrijgen bij het ubuntu softwarecenter)
- VLC hapert niet als je even terugspoeld en heeft nog meer andere handige functies zoals bijvoorbeeld vertraagd afspelen.
- Zelfs al heb je problemen met je flash player dan kun je nog de filmpjes downloaden en bekijken met VLC

(kleine) Nadelen:

- Bij weinig harde schijf ruimte zul je zo mee en dan wat moeten weggooien uit de downloadmap. (tenzij, externe harde schijf ;) )
- Ondertiteling van youtube heb ik nog niet aan de praat gekregen. (ben nog op zoek naar een andere add-on die dat nog beter doet.)

De add-on is gewoon te downloaden bij mozilla zelf: Extra --> Add ons --> Add Ons verkrijgen --> Downloadhelper (zo'n driekleurig bolletjes ding)
De add-on is eenvoudig naar eigen smaak in te stellen.

Succes!

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #39 Gepost op: 2011/03/09, 12:38:58 »
Ik heb niets tegen stotteraars maar bij het bekijken van een youtube filmpje is het erg vervelend als:

- Deze steeds stopt om in te laden
- Niet fatsoenlijk werkt met de pauze buttons
- Als je bijvoorbeeld even 4 seconden terug wilt gaan om iets beter te bekijken om nogmaals te horen dat ie dan vastloopt.

[Edit] de bovengenoemde punten willen dus niets zeggen over stotteraars ;)

Gelukkig is er Downloadhelper, een add-on die je zo in firefox kunt installeren.
De voordelen:

- Filmpjes worden gedownload en opgeslagen op je pc.
- Tijdens het downloaden van het fimpje kun je vanuit de doelmap meteen het filmpje al bekijken met o.a. VLC mediaplayer (gratis te verkrijgen bij het ubuntu softwarecenter)
- VLC hapert niet als je even terugspoeld en heeft nog meer andere handige functies zoals bijvoorbeeld vertraagd afspelen.
- Zelfs al heb je problemen met je flash player dan kun je nog de filmpjes downloaden en bekijken met VLC

(kleine) Nadelen:

- Bij weinig harde schijf ruimte zul je zo mee en dan wat moeten weggooien uit de downloadmap. (tenzij, externe harde schijf ;) )
- Ondertiteling van youtube heb ik nog niet aan de praat gekregen. (ben nog op zoek naar een andere add-on die dat nog beter doet.)

De add-on is gewoon te downloaden bij mozilla zelf: Extra --> Add ons --> Add Ons verkrijgen --> Downloadhelper (zo'n driekleurig bolletjes ding)
De add-on is eenvoudig naar eigen smaak in te stellen.

Succes!

Youtube filmpjes speelt Firefox gewoon af. Dus het downloaden is niet nodig.

Wanneer ik dat wel doe zit ik met het zelfde probleem. Het stotterd en dan vooral het geluid.

Zowel bij Avi, mp3, mp4, ect 

Re: Youtube
« Reactie #40 Gepost op: 2011/03/09, 15:53:50 »
Misschien zou je dan eens kunnen proberen een aantal add-ons en plugins uit te schakelen om er achter te komen of deze misschien het conflict opleveren.

Dit kan bij extra --> Add-ons --> Extensies/Plugins (je kunt ze daarna weer gewoon inschakelen)

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #41 Gepost op: 2011/03/09, 15:59:24 »
Misschien zou je dan eens kunnen proberen een aantal add-ons en plugins uit te schakelen om er achter te komen of deze misschien het conflict opleveren.

Dit kan bij extra --> Add-ons --> Extensies/Plugins (je kunt ze daarna weer gewoon inschakelen)

Het probleem zit niet gebonden aan de webbrowser.

Het gebeurt ook gewoon wanneer ik geen browser open heb staan en gewoon door een standaard programma een muziek dan wel film bestand laat afspelen.

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #42 Gepost op: 2011/03/10, 09:07:05 »
Nou nog 6 uur en OpenSuse is uit. Als ik het goed begrijp moet ik dan: sudo yum install ...  gebruiken? of zypper?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Youtube
« Reactie #43 Gepost op: 2011/03/10, 10:50:24 »
Nou nog 6 uur en OpenSuse is uit. Als ik het goed begrijp moet ik dan: sudo yum install ...  gebruiken? of zypper?

Geen sudo. Zie mijn hulppagina voor Suus.

Re: Youtube
« Reactie #44 Gepost op: 2011/03/10, 10:52:37 »
sudo werkt gewoon op Suus hoor. Maar misschien dat in dit geval iets anders nodig is, maar om even in zijn algemeenheid te melden, sudo werkt gewoon ;)

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #45 Gepost op: 2011/03/10, 11:02:29 »
Oke, bedankt voor jullie antwoorden.

Kleine vraag; is het misschien een idee om Debian te installeren en dan het nog eens te proberen. Bij Debian krijg je veel minder bijgeleverd en kan ik zelf dacht ik de drivers installeren. Zo heb ik geen probleem met mogelijk conflicten tussen drivers.

Of,

Gewoon OpenSuse proberen?
(Zal het sowieso downloaden zo)

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #46 Gepost op: 2011/03/10, 15:45:49 »
Een zeer vervelend probleem maar een vastberaden topicstarter.
Werkt het geluid normaal in Windows? Dan is er niets mis met de hardewaren.
Zoniet zou je kunnen proberen de geluidskaart ff uit en terug in te pluggen. Dat truukje heeft mij al es geholpen.
Heb je de alsamixergui geïnstalleerd staan? Met de schuifjes al es gespeeld?

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #47 Gepost op: 2011/03/10, 15:58:24 »
Een zeer vervelend probleem maar een vastberaden topicstarter.
Werkt het geluid normaal in Windows? Dan is er niets mis met de hardewaren.
Zoniet zou je kunnen proberen de geluidskaart ff uit en terug in te pluggen. Dat truukje heeft mij al es geholpen.
Heb je de alsamixergui geïnstalleerd staan? Met de schuifjes al es gespeeld?

Bedankt! Ja ik vind Ubuntu voor de rest super.

Mijn geluidskaart zit vast op mijn moederbord dus eruit halen zal lastig gaan.
Alsamixergui heb ik nog niet geprobeerd. Dat zal ik proberen. Heb net even gespeeld met Opensuse en ik vind het helemaal niets. Het is niet overzichtelijke en werkt gewoon niet zo fijn.

Re: Youtube
« Reactie #48 Gepost op: 2011/03/10, 16:37:51 »
Is PulseAudio ook geinstalleerd? Dat zorgt bij sommigen nog wel eens voor problemen. Zoek maar eens op PulseAudio op dit forum.

Offline jeffreyvm

  • Lid
Re: Youtube
« Reactie #49 Gepost op: 2011/03/17, 19:44:54 »
Nou OpenSuse gaat hem ook niet worden. Kreeg iet eens flash aan de praat en ik vond het alles behalve fijn werken.

Nu is mijn vraag zou het misschien een oplossing zijn als ik hier vandaan: http://list.driverguide.com/list/LINUX/company891/index.html
Probeer de drivers voor mijn Realtek geluid te downloaden?