Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ipad 3 beveiligen?  (gelezen 2754 keer)

Offline John K

  • Lid
Ipad 3 beveiligen?
« Gepost op: 2013/01/10, 09:04:05 »
Linux staat bekend als veilig, alle poorten staan op slot tenzij, maar hoe zit dat met de Ipad? Ik wil mijn Ipad beveiligen net als Ubuntu. Het draait toch beide op een linux kernel? Heeft iemand een idee hoe lek een Ipad is en wat je daar zelf aan kunt sleutelen? Kent iemand een forum waar dit besproken wordt?

Ik weet dat dit niet op dit forum thuishoort maar probeer het toch.

Groet John K

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/10, 11:47:51 »
iPad draait op een Unix-kernel en zolang je geen jailbreak uitvoert is alles al goed ingesteld AFAIK.

Offline John K

  • Lid
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/10, 12:14:32 »
Jailbreak heb ik wel uitgevoerd. Hoe bereik ik de firewall instellingen in zo'n ding? Iets met ipfw?
« Laatst bewerkt op: 2013/01/10, 12:16:04 door John K »


Offline John K

  • Lid
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/11, 11:43:31 »
Thx, daar kan ik wat mee!

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/11, 16:39:32 »
Jailbreak heb ik wel uitgevoerd. Hoe bereik ik de firewall instellingen in zo'n ding? Iets met ipfw?

daar heb ik een router voor ^-^ ;)

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/11, 20:22:56 »
Jailbreak heb ik wel uitgevoerd. Hoe bereik ik de firewall instellingen in zo'n ding? Iets met ipfw?

daar heb ik een router voor ^-^ ;)

En als je nu toevallig in bijv. de bibliotheek op internet gaat of in de trein of vul-zelf-maar-in, wat heb je dan? Geen router.

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/11, 21:34:16 »
Jailbreak heb ik wel uitgevoerd. Hoe bereik ik de firewall instellingen in zo'n ding? Iets met ipfw?

daar heb ik een router voor ^-^ ;)

En als je nu toevallig in bijv. de bibliotheek op internet gaat of in de trein of vul-zelf-maar-in, wat heb je dan? Geen router.
Dan zit je alsnog achter een router.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/12, 10:17:21 »
in de trein internet ik nooit, want bij de NS heeft zelfs t internet vertraging  =D =D
T is zo traag in de trein dat ik er van roermond tot eindhoven over deed om de eenvoudige-html versie van gmail in te laden met pieken van wel 50 bytes per seconden! WOW  :o :o

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/12, 11:13:36 »
Jailbreak heb ik wel uitgevoerd. Hoe bereik ik de firewall instellingen in zo'n ding? Iets met ipfw?

daar heb ik een router voor ^-^ ;)

En als je nu toevallig in bijv. de bibliotheek op internet gaat of in de trein of vul-zelf-maar-in, wat heb je dan? Geen router.
Dan zit je alsnog achter een router.

Duh. Maar het ging om een *zelf ingestelde* router hier en die router op openbare plekken kun je niet zelf instellen.

@niekn: Bij mij verschilt het bij NS; soms is het snel en soms niet.
Maar je snapt mijn punt toch wel?

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/12, 13:21:51 »
Jailbreak heb ik wel uitgevoerd. Hoe bereik ik de firewall instellingen in zo'n ding? Iets met ipfw?

daar heb ik een router voor ^-^ ;)

En als je nu toevallig in bijv. de bibliotheek op internet gaat of in de trein of vul-zelf-maar-in, wat heb je dan? Geen router.
Dan zit je alsnog achter een router.

Duh. Maar het ging om een *zelf ingestelde* router hier en die router op openbare plekken kun je niet zelf instellen.

@niekn: Bij mij verschilt het bij NS; soms is het snel en soms niet.
Maar je snapt mijn punt toch wel?
Openbare LAN's zijn doorgaans een stuk veiliger ingericht dan je Sitecom/Linksys-router thuis doet. Service discovery (zeroconf) is meestal uitgeschakeld, bijvoorbeeld. Daarnaast heb je dankzij NAT praktisch al een firewall.

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/12, 13:32:40 »
En dat verandert het feit dat je die router niet zelf in kunt stellen hoe ...?

Stop nu maar met die discussie, mijn punt is duidelijk.

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/01/12, 13:51:51 »
En dat verandert het feit dat je die router niet zelf in kunt stellen hoe ...?

Stop nu maar met die discussie, mijn punt is duidelijk.
Niet. Maar ik probeer duidelijk te maken dat openbare netwerken vaak al verkeer tussen computers onderling onmogelijk maken, en NAT zorgt voor bescherming tegen aanvallen van buitenaf. Dus hoef je ook niks in te stellen in een router, ook al was dat mogelijk.

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/01/12, 14:26:43 »
En dat verandert het feit dat je die router niet zelf in kunt stellen hoe ...?

Stop nu maar met die discussie, mijn punt is duidelijk.
Niet. Maar ik probeer duidelijk te maken dat openbare netwerken vaak al verkeer tussen computers onderling onmogelijk maken, en NAT zorgt voor bescherming tegen aanvallen van buitenaf. Dus hoef je ook niks in te stellen in een router, ook al was dat mogelijk.

Ik denk dat je je nog eens lelijk zou kunnen vergissen, veel openbare LAN's zijn erg slecht ontworpen, dus het is wel degelijk een goed idee om aan de beveiliging van je apparaat zelf ook te sleutelen.

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #14 Gepost op: 2013/01/12, 14:29:33 »
En dat verandert het feit dat je die router niet zelf in kunt stellen hoe ...?

Stop nu maar met die discussie, mijn punt is duidelijk.
Niet. Maar ik probeer duidelijk te maken dat openbare netwerken vaak al verkeer tussen computers onderling onmogelijk maken, en NAT zorgt voor bescherming tegen aanvallen van buitenaf. Dus hoef je ook niks in te stellen in een router, ook al was dat mogelijk.

Ik denk dat je je nog eens lelijk zou kunnen vergissen, veel openbare LAN's zijn erg slecht ontworpen, dus het is wel degelijk een goed idee om aan de beveiliging van je apparaat zelf ook te sleutelen.
iOS sluit alle poorten, tenzij je apps hebt draaien die die poorten open hebben. Het jailbreaken van de iPad om zo meer controle te krijgen over de firewall is ironisch genoeg ook niet bepaald veilig, omdat malafide code dan je hele systeem kan verwoesten. Daarnaast kun je een gejailbreakte iPad niet zomaar updaten naar een nieuwe iOS-versie, en als je dus niet de juiste maatregelen neemt om dit probleem te omzeilen, mis je patches voor beveiligingsproblemen.

Daarnaast hebben gejailbreakte systemen vaak SSH draaien. Als dat niet om problemen vragen is...

Het is belangrijker om gebruik te maken van goede encryptie (WPA2) en zoveel mogelijk te surfen via HTTPS.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/12, 14:35:39 door Cumulus007 »

Offline John K

  • Lid
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #15 Gepost op: 2013/01/19, 15:46:45 »
Hoe un-do ik een  jailbreak?

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #16 Gepost op: 2013/01/19, 15:55:22 »
Hoe un-do ik een  jailbreak?

zet itunes op je pc en start het
zet je ipad in recovery-mode dat doe je als volgt:
zorg ervoor dat je Ipad NIET is verbonden met je pc
houd de uit-knop (bovenaan je ipad) en de home-knop (voorkant van je Ipad) vast totdat hij herstart (blijven vasthouden)
als je een zilver apple-logo ziet laat je de uit-knop (bovenaan je ipad) los en houd je de home-knop vast, plug hem nu in de computer!
er verschijnt een symbool van een usb-kabel met de pijl wijzend naar een itunes-logo,
itunes zal herkennen dat je een ipad in recovery-modus hebt ingeplugd, klik op herstellen om de firmware er opnieuw op te flashen, je raakt wel al je apps kwijt.
dit duurt ongeveer 20 minuten

edit: bron: http://www.ipadforums.net/ipad-help/2987-how-put-your-ipad-into-recovery-mode.html
geniet van je ge-un-jailbreakte ipad :-)

Offline John K

  • Lid
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #17 Gepost op: 2013/01/29, 18:56:30 »
Kan ik Itunes ook gebruiken om bestanden naar mijn comp te kopeieren, ik zie er geen verwijzingen naar andere lokaties in vermeld staan ? Wanneer ik dit met de usb naar mijn Ubu pc probeer krijg ik iedere keer een error zodra het bestand (mp4) bijna geheel is gekopieerd, erg vervelend.  De bestanden zijn 5 gig ieder, dus lijkt me lastig te uploaden en dan weer op m'n comp te downloaden.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/20, 21:46:49 door John K »

Offline John K

  • Lid
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #18 Gepost op: 2013/03/30, 19:13:02 »
Iemand een idee?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #19 Gepost op: 2013/03/30, 21:33:53 »
Volgens mij werkt Uby niet met iPads. iTunes is en blijft the best choice voor een iPad. Een iPad is gemaakt voor iTunes en iTunes is gemaakt voor de iPad... Overigens, @niekn, moet de iPad in DFU? kan je niet gewoon restoren?

Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #20 Gepost op: 2013/03/30, 22:23:26 »
[Offtopic] Ja, iTunes is gemaakt voor de iPad. Daarom bestaat het al veel langer dan de iPad.[/Offtopic]

Uby werkt met iPads als je iOS 5.0 (hoewel erg willekeurig) of lager hebt. Bij 6.x ben je afhankelijk van iTunes.

Offline John K

  • Lid
Re: Ipad 3 beveiligen?
« Reactie #21 Gepost op: 2013/04/06, 22:28:52 »
Hoe un-do ik een  jailbreak?

zet itunes op je pc en start het
zet je ipad in recovery-mode dat doe je als volgt:
zorg ervoor dat je Ipad NIET is verbonden met je pc
houd de uit-knop (bovenaan je ipad) en de home-knop (voorkant van je Ipad) vast totdat hij herstart (blijven vasthouden)
als je een zilver apple-logo ziet laat je de uit-knop (bovenaan je ipad) los en houd je de home-knop vast, plug hem nu in de computer!
er verschijnt een symbool van een usb-kabel met de pijl wijzend naar een itunes-logo,
itunes zal herkennen dat je een ipad in recovery-modus hebt ingeplugd, klik op herstellen om de firmware er opnieuw op te flashen, je raakt wel al je apps kwijt.
dit duurt ongeveer 20 minuten

edit: bron: http://www.ipadforums.net/ipad-help/2987-how-put-your-ipad-into-recovery-mode.html
geniet van je ge-un-jailbreakte ipad :-)

Bovenstaande methode werkte bij mij niet. Bij mij werkte bij mij als volgt; Itunes opstarten, ipad connecten en DAN de Home en de uit knop ingedrukt houden tot restart en apple logo, dan uit knop los en in apparaatbeheer klikken op herstel. Zie http://www.ehow.com/how_8781555_remove-cydia-ipad.html

Groet John
« Laatst bewerkt op: 2013/04/07, 00:23:17 door John K »