Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar staan deze instellingen in nvidia software?  (gelezen 1220 keer)

Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Gepost op: 2015/03/11, 19:32:49 »
Hallo, in windows kan je kiezen voor deze instellingen:


Wil namelijk aspectverhouding kunnen instellen in ubuntu 14.04.2
Wie weet waar die instellingen staan? Ik heb versie 331.113 van nvidia drivers geloof ik. (Zeg me als ik het mis heb.)
Ik hoop dat die instellingen wel beschikbaar is? Wil die namelijk gebruiken om met zwarte balken te kunnen gamen zodat ik een resolutie krijg van 1042.

Bedankt alvast.

-Edit-
Screenshot aangepast. Het gaat namelijk niet om de scherm resolutie, maar om de schaling die moet worden opgeheft in games.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/16, 12:51:11 door ubuntunoob »

Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/11, 20:36:45 »
In Ubuntu heet dat programma NVidia X Server Settings.

Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/12, 15:46:04 »
Bedankt voor je hulp! :D :D :D :D :D

Maar daar heb ik niets aan, want ik wist dat.

Iemand die me kan helpen graag?
Wat ik vraag dat is, waar ik aspectverhouding kan instellen in die NVidia X Server Settings.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/12, 15:49:45 door ubuntunoob »

Frederik

  • Gast
Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/12, 16:50:11 »
In Xubuntu kun je dat vinden onder > Toepassingenmenu >  Instellingen >  Instellingenbeheerder > Beeldscherm > Resolutie instellen

Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/13, 20:52:16 »
Bedankt voor je hulp, maar dat bedoel ik niet. Ik zal dit eens testen morgen. Hopelijk werkt dat. :)

Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/16, 09:40:07 »
Bedankt voor je hulp, maar dat bedoel ik niet. Ik zal dit eens testen morgen. Hopelijk werkt dat. :)
Het eerste kon ik al niet doen, want die settings zijn verwijderd in de nieuwste nvidia settings  :| . Echt raar waarom ze dat gedaan hebben, want nu moet je een hele omwegen maken, terwijl in windows de optie wel gewoon nog aanwezig is.

Dus heb het tweede even uitgevoerd (via terminal), maar dat werkt gewoon ook niet na het toevoegen van die nieuwe regel in de xorg.conf.

Ik ben ten einde raad. Dacht dat nvidia goed bezig waren met de drivers voor linux, maar het valt echt tegen. Het suckt nog steeds. Back to windows :'(

Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/16, 11:04:41 »
Het plaatje wat ik zie in je link, die heb ik ook in Linux Mint 17.1

Ik kan daar alles instellen wat ik nodig acht.
Ik doe dat in NVIDIA Server Settings, te vinden onder Beheer.

Nu gebruik jij Ubuntu en als het waar is dat ze dit verwijderd hebben, vind ik dat wel heel raar.
Heb je via de Dash gezocht naar NVIDIA Server Settings?
Ja in de nvidia server settings. Dat is de software van nvidia die bij de drivers hoort. Maarja, er achter zoeken lijkt mij niet nuttig, want ze zeggen het klaar en duidelijk dat die opties is verwijderd uit de nieuwste versies:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nvidia-settings/+bug/625934/comments/4
Suckt echt!


Maarja, ik zou er niet van schrikken, als ik nu de oudere versie isntalleer en die optie gebruik, dan het dan nog steeds niet werkt. Waarschijlijk om die reden dat die opties verwijderd zijn... Het is gewoon nog steeds een dikke knoeiboel op ubuntu met drivers betreft.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/16, 11:06:30 door ubuntunoob »

Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/16, 12:44:05 »
Oké raar ja. Maarja. We kunnen eens vergelijken?

Mijn videokaart is een nvidia geforce GTX 660 (non-ti).

Deze versie heb ik:



De opties:


Onder tab informatie zie je alleen staan dat mijn scherm 60hz is en onder tab color correction kan ik alleen de kleur van het scherm wijzigen met brightness, constrast en gamma.

Zoals je kan zien bezit ik niet over de allernieuwste versie van de nvidia drivers, maar ik weet niet of het wel veel zal uitmaken. Wel jammer dat dit handigmatig via de terminal moet gebeuren om de nieuwste versie binnen te halen. Maar misschien toch maar eens testen voordat ik terug naar windows ga. Ik wacht eerst op je reactie.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/16, 12:47:54 door ubuntunoob »

Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #8 Gepost op: 2015/03/16, 14:22:58 »
Krak dezelfde settings dus... Profielen maken in nvidia x server settings is te ingewikkeld, je moet namelijk zelf alles handmatig doen. Ik ben geen scripter, dusja, ik weet de codes niet.  Ik vond net nog een topic op nvidia en ik zie dat het echt een heel gedoe is. Die gamer van dat topic heeft ook besloten om terug te keren naar windows.

Máár er is toch 1 alternatieve oplossing: koop een 17" scherm.  :P jammer genoeg is mijn bureau te klein om een 17" scherm te plaatsen naast mijn 24". :(

Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #9 Gepost op: 2015/03/16, 14:30:16 »
Waarom een 17"? Dat vat ik niet.
fps games spelen beter op kleinere schermen.

Re: Waar staan deze instellingen in nvidia software?
« Reactie #10 Gepost op: 2015/03/17, 22:23:46 »
Oké, ik heb de allernieuwste nvidia drivers getest, maar daar zitten die instellingen er ook niet meer in! Verder raad ik echt niemand aan om die nieuwste nvidia drivers te installeren op ubuntu 14.04.2, want deze is niet 100% compatible. Ik kreeg heel vaak op sommige plaatsen schokjes wanneer ik een venster heen en weer verschuif of in de browser op het web surft en dat is vervelend!

Vervelendste van al is dat het niet makkelijk is te deinstalleren, maar het is me toch gelukt met aantal dingen te deinstalleren en te herinstalleren via de terminal.

Dus helaas, dit topic zal niet opgelost geraken, jammer!