Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi die uitval zonder reden en dan weer verschijnt, snel en dan weer traag.  (gelezen 1046 keer)

Hallo ieder,

Ik werk met Toschiba satellite C660, bij aankoop zat windows 7 erop werkte goed, maar ik ben geen windows gebruiker.

Instaleer ubuntu 11.04 wifi werkt niet.
Terug op windows, en dan ubuntu onder wubi proberen, perfect geen probleem.

Maar ubuntu 11.10 kwam uit, dus even opnieuw proberen, hier wel wifi maar die viel weg tijdens het surfen, en kwam pas terug als ik op het icoontje van wifi drukte (wat betekent verbinding verbreken en opnieuw instellen) en zo was ik weer goed voor een uurtje, met wel het nadeel soms heel traag.

Dus windows opnieuw erop en weer wubi.

Ubuntu 12.04 komt uit, iets beter nu, de periodes voor het uitvallen duurd langer, maar de snelheid is onregelmatig.

Ben op zoek gegaan naar oorzaak, en alles uitgeprobeerd.
Wlan0 is rtl8188ce
volgens realtek moet dit vervangen worden door rtl8199ce.

Hier beginnen de moeilijk heden.
Heb alles uitgeprobeerd zelfs ndiswrapper.
Geen enkel effect, soms wat hoop de ganse tijd goed, tot bij het uitschakkelen van de PC (Laptop) en herstarten problemen opnieuw daar.

Het enige dat ik nog nuet gedaan heb is het tar bestand van realtek (pakket) geinstaleerd.
Daar ik niet over de kennis beschik.

MAAR ik zocht verder en kwam op idem probleem van een windows gebruiker, blijkbaar een kenner op gebied van windows.
Hij had opgemerkt dat het power besparing op off stond en bij on te zetten werkte zijn zaakje goed en bleef zo.

Nu op alle sites zelfs deze van computertip die jullie ook aanraden, zeggen men deze power besparing op off te zetten.
De mijne staat op off bij ubuntu.

Vraag vooraleer ik jullie vraag me te helpen bij het tar bestand te installeren, zou het kunnen dat bij thosiba satellite juist net het power op on moet staan om te werken.
En hoe zet men dat power op on, op off staat het mooi uitgelegd maar op on heb ik niet gevonden?

Dank bij voorbaat.
Grtjs Alainvlinder

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Ja Ron heb ik al gedaan, volledig afgelopen.

En het is juist daar dat men goed uitleg van hoe de power af te sluiten.
Mijn power stond af dus opzetten probleem eventueel opgelost??? maar hoe op on zetten???

Grtjs

Zo even zelf kunnen oplossen, maar met een risico.

Hoe tewerk gegaan, de driver opgezocht bij realtek,
en downgeload.
Had jammer genoeg een tar.gz bestand.
Na wat surfen op ubuntuforum.fr
vond ik een EENVOUDIGE WIJZE

1.) naar ubuntusoftwear gaan en installeren van het programma Alien. (OPGEPAST NIET HET SPELLETJE maar het TOOLPROGRAMMA)
2.) open van terminal
3.) naar de cd directie gaan waar het paket staat (bij mij was dit cd home/alain/downloads)
4.) schrijf dan de volgende code: sudo alien -k 92ce_se_de_linux_mac80211_0005.1230.2011.tar.gz
      (92ce_se_de_linux_mac802211_0003.0401.2011.tar.gz was het paket.)
5.) na bewerking termial afsluiten
6.) naar de map downloads gaan en er is een nieuw paket aangemaakt die in deb is.
7.) dubbelklik op dit en het komt zich te instaleren (waarschuwing dat paket gevaarlijk kan zijn voor het systeem) (heb deze waarschuwing naast me gelegd omdat er geen andere optie was)
     na installatie laptop herstarten.

en klaar is kees.

Ik surf niet maar ik vlieg over het net nu.

Grtjs aan ieder