Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn SSD loopt vol met een logfile in /home/.cache/upstart  (gelezen 274 keer)

Mijn SSD loopt vol met een logfile in /home/.cache/upstart
« Gepost op: 2018/03/19, 09:15:30 »
Goedemorgen, Ik ben een tijdje al niet meer op dit forum geweest omdat ik geen (serieuze) problemen had met ubuntu maar sinds kort heb ik wel een probleem waar ik wat hulp bij nodig heb.
Mijn computer (desktop) draait op ubuntu 16.04 en is een migratie van vele eerdere ubuntu (LTS) versies.
Sinds kort heb ik kodi erop geinstalleerd op zich geen probleem omdat ik dit al eens eerder gebruikt heb en toen gaf het geen probleem.
Zodra ik kodi opstart dan is enige tijd later mijn SSD met een reserve ruimte van 35Gb vol, als ik vervolgens met baobab de boel bekijk dan zit dit in /home/.cache/upstart en wel in een logfile.
Als ik dit open dan krijg ik de volgende tekst te zien:

libEGL warning: DRI2: failed to authenticate
libEGL warning: DRI2: failed to authenticate
extern "Python": function Cryptography_rand_bytes() called, but @ffi.def_extern() was not called in the current subinterpreter.  Returning 0.
extern "Python": function Cryptography_rand_bytes() called, but @ffi.def_extern() was not called in the current subinterpreter.  Returning 0.
extern "Python": function Cryptography_rand_status() called, but @ffi.def_extern() was not called in the current subinterpreter.  Returning 0.
extern "Python": function Cryptography_rand_bytes() called, but @ffi.def_extern() was not called in the current subinterpreter.  Returning 0.
extern "Python": function Cryptography_rand_status() called, but @ffi.def_extern() was not called in the current subinterpreter.  Returning 0.

en die laatste lijn herhaald zich totdat de SSD vol zit.

Wat kan ik hieraan doen behalve kodi verwijderen want ik heb al meerdere malen deze verwijdered en wederom geinstalleerd inclusief de .kodi map.

M.v.g; Patrick

Re: Mijn SSD loopt vol met een logfile in /home/.cache/upstart
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/24, 15:19:33 »
Jammer geen reacties gelezen op dit forum, ik heb zelf uiteraard nog verder gezocht en heb een oplossing gevonden wellicht dat dit een ander ooit kan helpen.
Aangezien het logfile volloopt met dezelfde melding ben ik erachter gekomen dat dit met python te maken had, het opnieuw installeren (python-openssl en python-cryptography) hielp niet.
In een kodi forum  https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=304441 had ik de oplossing gevonden.

Installeer eerst python-pip sudo apt-get install python-pip  en daarna sudo -H pip install --upgrade pyopenssl daarna kan je pip zelf ook weer opgraden zie hiervoor de opmerkingen in de terminal tekst.

Dit was voor mij de oplossing.