Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu voor Tablet pc?  (gelezen 5488 keer)

Offline John K

  • Lid
Ubuntu voor Tablet pc?
« Gepost op: 2010/11/18, 11:09:30 »
Bestaat er een Ubuntu systeem voor Tablet PC's???

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu voor Tablet pc?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/18, 11:19:45 »
Vooralsnog niet bij mijn weten...
Maar misschien dat Ubuntu Netbook Remix hiervoor geschikt gemaakt wordt in toekomstige edities?

Re: Ubuntu voor Tablet pc?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/18, 20:06:17 »
Vooralsnog niet bij mijn weten...
Maar misschien dat Ubuntu Netbook Remix hiervoor geschikt gemaakt wordt in toekomstige edities?

Ja. Unity is al gedemonstreerd op een tablet zelfs :)
http://www.omgubuntu.co.uk/2010/10/short-video-shows-off-utouch-on-ubuntu-unity/

Re: Ubuntu voor Tablet pc?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/25, 09:46:42 »
Ik draai wegens slechts 2 Gb geheugen de 7"Tablet PC waar Android op staat nu met Micro SD kaart dus kaart erin en je kunt 10.4 draaien.
Maar omdat de processor te licht is en geheugen ook wil ik straks op Xubuntu over gaan.
Deze is lichter en sneller dus  Tablet PC van €129,95 kopen is voldoende.

De zwaardere Tablet kunnen dus wel Ubuntu goed draaien maar deze zeer lichte met Android 1.5 erop is dus erg traag en beperkt.
Kan vastlopen.

Het merk is IT Works  model; TM700 en van de beloofde 9 uren kon ik maar 7 zonder lader draaien.
Ik heb deze Android meer gekocht om de App's te proberen en een dure telefoon hoef ik niet.

De onbeveiligde en WEP aanbieders die meestal binnen enkele seconden gekraakt zijn geven mij voldoende ruimte om zonder dure telefoon kaart te werken en met Skype kom ik ook de hele wereld over.
Het grootste nadeel is nog wel dat toetsenbord, moet dus nu op scherm zelf intikken waardoor er weinig ruimte over bleef voor te controleren op tik fouten.

Re: Ubuntu voor Tablet pc?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/25, 22:57:58 »
Steunpunt van Alphen aan den Rijn. Mijn website is  voosterom.nl.

Offline John K

  • Lid
Re: Ubuntu voor Tablet pc?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/04, 17:09:25 »
Het merk is IT Works  model; TM700 en van de beloofde 9 uren kon ik maar 7 zonder lader draaien.
Ik heb deze Android meer gekocht om de App's te proberen en een dure telefoon hoef ik niet.

Ziet er goed uit!

Re: Ubuntu voor Tablet pc?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/04, 18:53:51 »
Bestaat er een Ubuntu systeem voor Tablet PC's???
ja, Ubuntu Desktop ;)

er was een speciale netbook remix maar die kreeg Unity en is sins 11.04 niet langer in productie omdat de desktop versie van ubuntu ook Unity heeft.
Citaat van: wikipedia
Starting with UNR 10.10, the interface was switched to Unity. Due to the desktop version of Ubuntu also being changed to the Unity interface, the netbook edition was rolled into the general Ubuntu distribution starting with Ubuntu 11.04 Natty Narwhal and the netbook edition was discontinued as a separate distribution.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu voor Tablet pc?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/04, 20:39:06 »
Er zijn tablet's met met een intel processor en die draaien gewoon Ubuntu als je dat wilt.
Je kunt er zelfs Windows op zetten, o nee dat moet je eerst verwijderen om Ubuntu er op te zetten. XD

Re: Ubuntu voor Tablet pc?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/04, 20:43:47 »
Er zijn tablet's met met een intel processor en die draaien gewoon Ubuntu als je dat wilt.
Je kunt er zelfs Windows op zetten, o nee dat moet je eerst verwijderen om Ubuntu er op te zetten. XD

Niet alleen Intel hoor. Ook met Tegra2 of Qualcomm. Je kunt Ubuntu native draaien op de Asus EEE met Tegra2 en de HP Touchpad met Qualcomm.