Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schijf formatteren  (gelezen 1254 keer)

Offline lin10

  • Lid
Schijf formatteren
« Gepost op: 2012/10/27, 13:51:00 »
Na veel geprobeerd te hebben wil ik mijn schijf (na back-up) gaan formatteren en dan Windows en Ubuntu gaan installeren.
Ik gebruik eigenlijk al een tijdje Ubuntu maar kan met geen mogelijkheid mijn Apple apparatuur syncen. Virtualbox geprobeerd maar usb werkt niet.
Wat kan ik het beste als eerste doen, Windows installeren of Ubuntu?

Offline lin10

  • Lid
Re: Schijf formatteren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/27, 15:52:21 »
Moet ik ook eerst de schijf formatteren of gaat dit automatisch met de nieuwe installatie van Windows en van Ubuntu?

Re: Schijf formatteren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/27, 18:52:24 »
Is het niet makkelijker de Virtualbox issue op te lossen?

Voor USB ondersteuning in Virtualbox zijn er een aantal onderdelen nodig.
Ik heb er laatst ook wat mee lopen stoeien en helaas is het volgende niet echt duidelijk bij de beschrijvingen geleverd.

(Vanuitgaande dat je Virtualbox met een Windows installatie klaat hebt staan.)
1. Installeer de "expantion pack". https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
2. Geef jezelf toegang tot de 'vboxuser' groep. (Dit is het vaak niet duidelijk gemelde deel.)
3. installeer de Guest aditions in de Windows machine. Dit kan je het beste doen tijdens het lopen van de virtual machine in het menu van virtualbox en dan "Install Guest-aditions".

Jezelf aan de "vboxusers" groep toevoegen gaat makkelijk in de terminal.
sudo adduser $USER vboxusers(Ik zit nu in de trein, maar zal straks thuis controleren of het geheel klopt.)
« Laatst bewerkt op: 2012/10/27, 21:37:02 door Erik Krom »

Offline lin10

  • Lid
Re: Schijf formatteren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/29, 18:21:44 »
Hallo Erik, dank voor je reactie. Kan het helaas niet proberen want laptop heeft het begeven.

Ter info: "Ik heb een acer aspire 8930, ongeveer een jaar of 4.
Gisteren zag ik tot mijn verbazing ineens dat mijn accu leegliep en niet meer oplaadde, terwijl deze aan de stroom lag. Toen mijn accu helemaal leeg was, laptop uit en tot nu toe niet meer aan gekregen. Veel op internet gelezen over accu eruit halen en dan aan het stroom, dan zou die het moeten doen. Helaas niets! Ook andere adapter geprobeerd maar dit mocht ook niet baten. Kan ik het simpelweg oplossen met een nieuwe accu of kan er meer aan de hand zijn?
Erg pech met deze laptop ongeveer een jaar geleden ook al de interne harddisk moeten vervangen, was kapot".

Re: Schijf formatteren
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/29, 19:18:33 »
Een laptop zou zonder accu en op voeding gewoon moeten kunnen werken.
Aangezien het verwisselen van de adapter (met één die het zeker weten wel doet) ook niet help zal het probleem in de laptop moeten zitten.
Een vriend van mij heeft ook een keer gehad dat in zijn laptop de voeding connectie aan de printplaat was gebroken.
Daar is toen een nieuwe connector in gezet.