Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Codec probleem in Kaffeïne  (gelezen 1178 keer)

Codec probleem in Kaffeïne
« Gepost op: 2008/06/16, 01:45:03 »
Beste mensen,
De Elsevier video's spelen bij mij alleen in Kaffeïne af, althans dat deden ze tot voor kort. Want als ik een Elsevier video oproep, dan krijg ik een wit vlak met daarop in grote letters: MPlayer Plugin. Rechtsklikkend kopieer ik dan de URL van dat filmpje, open Kaffeïne, kopieer de link daarin en het filmpje speelt af. Als ik dat nu doe, dan verschijnt na enige tijd de Kaffeïne Codec Installer die een codec wil installeren. Echter omdat die codec er al inzit, verschijnt even later een ander venster met de mededeling: Error, codec package is already installed. Maar het filmpje gaat niet spelen, ook al is deze codec installer weggeklikt. Integendeel, hij komt steeds weer terug. Van de weeromstuit moet ook de player zelf, Kaffeïne dus, geforceerd worden afgesloten, want reageert niet meer. Het lijkt Windows wel. Hoe krijg ik die Elsevier video's weer afgespeeld, in Totem, danwel in Kaffeïne?

Offline drik

  • Lid
Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/16, 11:17:22 »
elsevier video's spelen hier gewoon af
probeer mozilla mplayer te deinstalleren in synaptic

Skilltone

  • Gast
Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/16, 12:33:37 »
juist in synaptic mozilla mplayer aanvinken. Waarom gebruikm je kaffiene en niet de java plugin 6, zie http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux voor uitgebreide uitleg hierover.

Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/16, 17:18:07 »
Beste mensen, ik heb het nagekeken, maar alles met openjdk is er bij mij uit. De aanbevolen onderdelen van sun-java daarentegen zijn geïnstalleerd. Dus daar kan het niet aan liggen. Als ik ook nog mozilla-mplayer aanvink, dan krijg ik op enkele sites i.p.v. een videoscherm een wit vlak met daarop de tekst MPlayer Plugin. Nu ik de mozilla-mplayer ontvinkt heb, spelen de meeste van die sites weer af zoals het hoort, behalve de video's van www.Bloomberg.com. Daar blijft het scherm zwart. Als ik vervolgens de URL die bovenin het venster staat kopieer en in de URL ontvanger van Kaffeïne plak, dan gaat Kaffeïne weer op zoek naar een codec die het volgens eigen zeggen al heeft. Dat blijft hij net zolang doen tot ik het programma sluit. Zou het derhalve een Kaffeïne probleem kunnen zijn?

Offline drik

  • Lid
Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/16, 17:23:01 »
Citaat van: HermanDegenhart
Zou het derhalve een Kaffeïne probleem kunnen zijn?
plak hem eens in vlc?

Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/16, 18:36:31 »
In VLC doet zich het oude probleem weer voor; de Bloomberg video speelt af, maar zonder geluid. Om dat probleem op te lossen had ik Kaffeïne geïnstalleerd. Daarin speelden de Bloomberg video's af met beeld en geluid, althans voordat het huidige probleem zich voordeed.

Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/16, 21:05:03 »
De vraag is dus waarom Kaffeïne opzoek gaat naar een codec die hij volgens eigen zeggen al heeft en dat steeds weer opnieuw. Kennelijk zit er ergens een bug. Want tot voor kort speelde Kaffeïne die Bloomberg filmpjes wel af, hoewel toen mozilla-mplayer geïnstalleerd was. Misschien dat je de vraag zo moet stellen: wat zit er in mozilla-mplayer dat Kaffeïne -en blijkbaar VLC ook- nu missen?
De standaard player (Totem) laat een zwartscherm zien met daarop tussen haakjes het woord video. Zo dus: (video). Bij andere sites gaat dat na korte tijd weg en start de video. Bij Bloomberg blijft dat staan en gaat er niets spelen. Kennelijk mist ook Totem iets om verder te gaan.

Skilltone

  • Gast
Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/16, 21:33:15 »
Ik wilde wel ff testen. Ik ben de site bloomberg.com gegaan. Ik kom er werkelijk nooit dus heb lukraak een filmpje gepakt. Ik kwam achter dat hij onder xgine, kaffiene, totem niet werkte. echter als je in zijbalk brazil, german aanklikt, doet hij het wel onder mplayer. Zie voorbeeld brazil

http://picasaweb.google.com/Skillpicture/Desktop/photo#5212562291009574690

Heb je dit ook gedaan. de laatste 1% van media bestanden?

http://computertip.googlepages.com/multimediavoorgevorderden

Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/17, 00:05:15 »
Inderdaad, de televisiekanalen die onder Television worden aangeboden geven wel beeld, maar geen geluid, althans bij mij. De video's die onderaan de homepage worden aangeboden willen helemaal niet. Het zwarte scherm met daarop (video) blijft zwart, hoe lang je ook wacht. Bij Television verdwijnt dat na verloop van tijd en verschijnt het beeld, maar zonder geluid. Deed dat geluid bij jou het wel?
Die laatste 1% heb ik indertijd uitgevoerd.

Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/17, 00:12:43 »
Het vreemde is dat als ik mozilla-mplayer via Synaptics verwijder, Kaffeïne steeds op zoek gaat naar een codecs die hij volgens eigen zeggen al heeft. Als ik mozilla-mplayer weer installeer, dan doet Kaffeïne dat niet. Toch zit mozila-mplayer de meeste sites in de weg, want die doen het niet met mozilla-mplayer geïnstalleerd. Ze doen het wel als ik mozila-mplayer verwijder, maar dan slaat Kaffeïne weer op hol. Er zit dus iets in mozilla-mplayer dat kennelijk wel nodig is. Weet iemand wat dat is en of dat ook apart te downloaden is?

Codec probleem in Kaffeïne
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/18, 00:16:35 »
Het komt er dus op neer dat mozilla-mplayer niet simpelweg verwijderd moet worden, maar moet worden vervangen. Maar door wat?