Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternatieve software  (gelezen 1640 keer)

startrekfan001

  • Gast
Alternatieve software
« Gepost op: 2007/10/22, 14:31:52 »
Hoi allemaal,

jawel ik ben een nieuwelingetje :-) Windows heeft het nu goed verziekt voor mij dus ik ben lekker op Ubuntu overgegaan, en wow wat een geweldig OS. De interface ziet er beter uit als Vista, en dan nog es zonder al die irritante foutmeldingen steeds. Nu is er één probleem: ik heb een beetje moeite met het vinden van vervangende software voor mijn oude software pakketten.

Op mijn windowsvuilnisbak draaide ik altijd een zooitje multimedia software, omdat ik heel erg van videobewerken en fotobewerken en 3d modelleren hou. Maar nu in Ubuntu kom ik met allemaal nieuwe software en ik weet niet wat goed is en wat niet. Zouden jullie me op weg kunnen helpen??

Mijn oude software:

Adobe After Effects CS3
Adobe Encore DVD (en Ulead DVD Workshop)
Adobe Photoshop (ik heb de GIMP al gevonden :-)
Anim8or (3d proggie)

en nog wat software die ik ff niet meer weet, hier vraag ik later nog wel om. Oh en ik heb Jahshaka gedownload, maar die lukt niet op Ubuntu. Kan iemand me vertellen hoe ik het moet installeren?? En liefst een tutorial ervoor, want die kan ik niet vinden!

Last but not least: De software die jullie me aanraden, kunnen jullie dan een link geven naar het .deb bestand en niet een commando in Ubuntu? Op mijn ubuntu installatie heb ik namelijk geen internet. Ik zit nu op de windowsvuilnisbak van me ouders.

Hartstikke bedankt!

Cya, Enzo

B_Byte

  • Gast
Alternatieve software
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/22, 14:58:43 »
Citaat van: startrekfan001
Hoi allemaal,


Mijn oude software:

Adobe After Effects CS3
Adobe Encore DVD (en Ulead DVD Workshop)
Adobe Photoshop (ik heb de GIMP al gevonden :-)
Anim8or (3d proggie)
http://www.osalt.com/ hier kun je denk ik wel wat alternatief software vinden.


startrekfan001

  • Gast
Alternatieve software
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/22, 15:32:38 »
Wooow.... ik had niet verwacht om zo snel antwoord te krijgen!! Geweldig :-)

Hartstikke bedankt jonges! ik ben die sites nu aan t doorspitten!

editje: Hoe kan ik goeie codecs installeren? Ik probeer al tijden DivX en mp3 ondersteuning te krijgen op Ubuntu, maar t lukt niet!! Ik installeer t liefst meteen zoveel mogelijk codecs, dan hoef ik dit later niet meer te doen. Hoe doe ik dat?

Offline theokus

  • Lid
Alternatieve software
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/22, 15:43:52 »
Probeer eens Ubuntu Studio.
Je weet niet wat je ziet i.v.g. die Aero van Vista bijv. ;)
Studio heeft veel mogelijkheden qua muziek.
As good as it gets

startrekfan001

  • Gast
Alternatieve software
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/22, 15:49:13 »
Haha ik heb Ubuntu Studio al :-)

Toen ik Ubuntu net had geinstalleerd zag ik een linkje naar UbuntuStudio en dat was precies wat ik zocht :-) en daar verwees ik dus ook naar, de effecten die UbuntuStudio toevoegt zijn prachtig.

En qua muziek gebruik ik gewoon Audacity, met muziek doe ik niet zoveel. (alhoewel het wel verleidelijk word met al die proggies die er nu staan)

Maargoed nu ben ik voornamelijk nog ff op zoek naar goeie codecs (help help!!)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Alternatieve software
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/22, 16:03:26 »

startrekfan001

  • Gast
Alternatieve software
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/22, 17:02:15 »
Nog iets: ik probeer DVDstyler te installeren, maar hij zegt dat mjpegtools mist. Maar die mjpegtools heb ik vlak daarvoor geinstalleerd!! wat moet ik doen??

Alternatieve software
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/22, 19:05:45 »
Vraag inmiddels zelf gevonden.

Monk.