Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.04 in dualboot met Vista werkt perfect.Maar hoe los ik het volgende op  (gelezen 2095 keer)

Offline jaik

  • Lid
Hallo:
Ubuntu 11.04 in dualboot met vista,werkt perfect & ben er super over te spreken.

Maar toch heb ik een probleem die ik niet opgelost krijg.En dat is het volgende.
Ik kijk veel naar www.rtlz.nl & dan vervolgens naar rtl.z livestream.
En dat laatste werkt niet.Krijg te lezen,install microsoft silverlight.Dit lukt ook niet.

Wie kan mij helpen om dat stream gedeelte aan de praat krijg.
Vriendelijk bedankt voor het lezen van dit bericht,in afwachting op een reaktie terug.

Mvgr:jaik

Je hebt Moonlight nodig. Silverlight is volgens mij best wel een hel op Linux (verdomde Microsoft).
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia#TOC-Stap-3:-installeer-eventueel-Moonli
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline ThomasN

  • Lid
In principe kan je in Ubuntu Moonlight installeren om Microsoft Silverlight-inhoud te bekijken, maar voor RTL werkt dat niet, omdat zij een DRM-systeem gebruiken dat niet compatibel is met Moonlight. Helaas is er geen oplossing om uitzendingen van RTL te bekijken, totdat zij op een ander systeem overstappen.

Offline jaik

  • Lid
Bedankt voor je hele snelle reaktie.
Ik gebruik ubuntu 11.04 de nieuwste versie.

Dan kom ik op de site van Moonlight & install silverlight voor linux.
Maar helaas,het werkt niet.

Misschien zie ik iets over het hoofd??

Mvgr:jaik

Offline jaik

  • Lid
Vriendelijk bedankt.

Voor de super snelle uitleg.Nu weet ik dat ik voorlopig niet verder hoef te zoeken.Het is wel jammer dat dit niet werkt.
Reden: op bvb www.rtvnoord.nl/home   .Op deze site kan ik ook geen stream bekijken.en dat zal dan op heel veel site,s dan
wel het geval zijn.
Dit is wel een groot gemis.

Mvgr:jaik

Tjah, niet veel aan te doen. Veel bedrijven houden het op het 'simpele' van Microsoft, wat geen (open)standaarden zijn, en dan komen anderen in problemen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline ThomasN

  • Lid
Reden: op bvb www.rtvnoord.nl/home   .Op deze site kan ik ook geen stream bekijken.

Zowel de live-stream als de losse filmpjes op die site werken bij mij wel met Moonlight (Moonlight 3.99.0.3, Firefox 5.0). Ook op uitzendinggemist.nl doet Moonlight het wel ― al werken de Flash-filmpjes daar nog net wat beter. Welke versie van Firefox en Moonlight gebruik je?

Offline jaik

  • Lid
1 = Ik weet niet hoe ik aan deze versie kom,zoals je omschrijft.versie 3.99.03

2 = Dit krijg ik te lezen op de site .
       Novell Moonlight kon niet worden geinstalleerd,omdat deze niet compatibel is met Firefox 5.0

Mvgr: jaik

Offline ThomasN

  • Lid
Dat is gelukkig makkelijk te omzeilen. Installeer de Firefox-add-on Add-on Compatibility Reporter, herstart Firefox en probeer Moonlight opnieuw te installeren.

Het versienummer vind je trouwens door onder Extra -> Add-ons te kijken.

Offline jaik

  • Lid
Dat is gelukkig makkelijk te omzeilen. Installeer de Firefox-add-on Add-on Compatibility Reporter, herstart Firefox en probeer Moonlight opnieuw te installeren.

Het versienummer vind je trouwens door onder Extra -> Add-ons te kijken.

Klasse.Het werkt perfect.Ik bedank je voor je goede informatie.Ik was hier zelf nooit achter gekomen.

Mogmaals vriendelijk bedankt.
jaik.

Offline jaik

  • Lid
Kan nu vele streams bekijken.Maar net als eerder al aangegeven,stream van www.rtlz lukt niet.

Maar we zijn weer een stapje verder.
Allemaal bedankt voor de aangeboden hulp.

Mvgr:jaik

RTL en RTL XL werken niet op Linux. Ze hebben een vorm van contentbeveiliging ingebouwd die door Microsoft niet in Moonlight mag worden gebruikt, derhalve ondersteunt Moonlight het niet.

Offline Gamer

  • Lid
Probeer het eens via de website allekanalen.nl
RTL-Z staat er ook tussen.

Toevallig was ik gisteren bij iemand die hier ook een oplossing hiervoor zoekt. ik ben er nog niet uit, maar ik denk zelf dat het via een omweg op te lossen zou zijn, door middel van screencapturing. Voor Windows heb je hier Camtasia voor, een commercieel pakket. Maar voor Linux heb je (verkrijgbaar in de repo's) bv. RecordMyDesktop, Instanbul en Xvidcap. Deze laatste kan overweg met streaming video, dat gaat goed... behalve het geluid, dat heb ik nog niet voor elkaar. Vermoedelijk kan XVidCap niet overweg met pulse-audio en ik ga nu kijken wat er nog mogelijk is door middel van het installeren van het Alsa geluidsplatform.

tot zover...

Offline mrGee

  • Lid
Hall0

@cjmanschot
Maar als de content dus niet op het scherm wordt afgebeeld, valt er ook niets te 'capturen' , helaas
Dus ik verwacht niet dat dit iets oplevert.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Hall0

@cjmanschot
Maar als de content dus niet op het scherm wordt afgebeeld, valt er ook niets te 'capturen' , helaas
Dus ik verwacht niet dat dit iets oplevert.

Groeten Gerrit

je hebt helemaal gelijk,  ik was gisteren bezig met content die wel werd afgebeeld, maar niet opgenomen kon worden via de reguliere methoden.