Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade ubuntu 18 > 20  (gelezen 978 keer)

upgrade ubuntu 18 > 20
« Gepost op: 2021/02/17, 21:46:02 »
Mijn drie PC's heb ik, in afwijking met mijn gewoonte, met een upgrade van Ubuntu 18 naar 20 gebracht.
Voortijds heb ik twee oude laptops 32bitters vervangen door iets nieuwere 64bitters en de software van archief gekopieerd.
Het dagenlange overzetten van software, aan de hand van het archief, hoefde nu niet meer.
De Fujitsu Lifebook S deed er een hele zondag over, maar die is ook zwaar overladen.
De MSI Desktop en de HP laptop 840 draaiden parallel rechtstreeks op de kabel en deden er respectievelijk zes en twee uur over.
Op de Fujitsu heb ik een probleem met Ubuntu Software: de middelste tab Geïnstalleerd levert een blanco scherm; de andere PC's heb ik nog niet echt getest, maar alleen geprobeerd op Internet en mail.
Conclusie: de luiheid van mijn 83 jaar is niet afgestraft; ik ben zeer tevreden na 14 jaar Ubuntu!
18 feb
De MSI en de HP840 hebben wél de Geïnstalleerde Software in Ubuntu Software staan.
Hoe kan ik op de Fujitsu de Ubuntu Software verwijderen en weer installeren? Hopelijk staat dan de Geïnstalleerde Software er weer bij.
Ik verbaas me verder over de verschillende ikonen tussen de drie PC's; er is daar iemand vreselijk creatief geweest. Bijvoorbeeld de Help van Ubuntu in de Activiteiten is óf Reddingboei óf een Vraagteken óf een shopping-bag.   

 
« Laatst bewerkt op: 2021/02/18, 13:31:50 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail