Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 (studio) beeldschermfout  (gelezen 874 keer)

Ubuntu 9.10 (studio) beeldschermfout
« Gepost op: 2010/02/20, 09:27:32 »
Hoi ubuntuforummers,

Ik heb een nieuwe versie geïnstalleerd, de 9.10 Studio (in multiboot met winxp en ubuntu itrepid). Installatieprocedure verliep zonder problemen maar nu ik wil opstarten krijg ik geen beeld op het scherm.
Ik weet dat je ook in recovery mode kunt opstarten maar ik weet niet hoe ik via de prompt bij de scherminstellingen kan geraken.
Mijn scherm is een Medion tft met resolutie van 1440x900
Vond het ook al vreemd dat de installatieprocedure in een dosachtige omgeving verliep.
Met andere versies van Ubuntu nooit problemen gehad (wel met de life cd's)
Kan iemand mij wegwijs maken aub, want ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe deze OS werkt.

Edit: grafische kaart: GeForce 6150SE nForce 430

Zoiets ben ik dus niet tegengekomen: http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieAlternate?action=AttachFile&do=get&target=35_beeldscherm_instellingen.png
« Laatst bewerkt op: 2010/02/20, 11:03:33 door Starterke »

Re: Ubuntu 9.10 (studio) beeldschermfout
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/20, 21:09:05 »
Oké, zover ben ik geraakt: heb er een ander scherm aangehangen waarop de distro wel werkt. Alle updates gedaan en ook de (aanbevolen) nvidiadriver geïnstalleerd.
Nu krijg ik wel beeld op het scherm maar alles draait nu verschrikkelijk traag: een menu openen, een venster verplaatsen, muisklikken enz.

Zal de andere nvidiadrivers ook installeren dan, misschien was het niet de juiste.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/20, 21:25:54 door Starterke »

Re: Ubuntu 9.10 (studio) beeldschermfout
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/20, 21:59:37 »
Voila, het was de verkeerde (185 aanbevolen  :rolleyes: ) versie, die ik had geactiveerd. Nu ben ik gaan kijken in de oude Ubuntu op dezelfde pc en die draait op de versie 173.

Toch maar altijd een oud schermpje in de buurt houden...