Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voyager versies, welke?  (gelezen 460 keer)

FrSu

  • Gast
Voyager versies, welke?
« Gepost op: 2016/03/19, 15:12:35 »
Wil Voyager weer eens proberen, maar kom nogal wat verschillende versies tegen. Kom er niet helemaal uit.

Er is een X2, standard, X en X8 op Debian.

De site is voor mij nou ook niet echt duidelijk hierover qua informatie, weinig afbeeldingen ervan te vinden.

Wil het liefst een 64 bit versie die een upgrade kan krijgen naar 16.04 LTS straks.


Re: Voyager versies, welke?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/21, 22:45:14 »
Hallo, Voyager begint er inderdaad wat ingewikkeld uit te zien, met al die opties. Zoals ik het op het eerste gezicht zie heeft het te maken met welke kernel je wilt hebben en welke versie van xfce, en iets met kwin (weet niet wat dat is). Voor freaks waarschijnlijk van groot belang, voor gewone gebruikers niet of nauwelijks. Ik zou die standaardversie als eerste proberen (zet die even op een usb en draai 'm daarvandaan, dan zie je wat je krijgt).

Offline MKe

  • Lid
Re: Voyager versies, welke?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/22, 06:29:51 »
Kwin is de windows manager van KDE. Geen idee waarom ze dat gebruiken in een xfce omgeving. Jammer dat ze alleen een franse site hebben, als je nederlands of engels selecteert krijg je een google vertaling, beetje amateuristisch en slecht leesbaar. De naam Voyager wordt vertaald met "Travel" of in het Nederlands "reizen".
« Laatst bewerkt op: 2016/03/22, 06:31:53 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Voyager versies, welke?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/22, 07:11:16 »
Kwin is de windows manager van KDE. Geen idee waarom ze dat gebruiken in een xfce omgeving. Jammer dat ze alleen een franse site hebben, als je nederlands of engels selecteert krijg je een google vertaling, beetje amateuristisch en slecht leesbaar. De naam Voyager wordt vertaald met "Travel" of in het Nederlands "reizen".

Waarom ze Kwin gebruiken in XFCE kan ik misschien wel verklaren.
Je kunt daarmee Compiz achtige truukjes uithalen en schijnt stabieler/eenvoudiger te zijn in een XFCE werkomgeving dan met Compiz zelf.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint