Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Word to Latex  (gelezen 2066 keer)

Word to Latex
« Gepost op: 2010/02/15, 14:35:47 »
Heeft iemand wel eens een Word bestand naar latex om gezet?
Zo ja met welk programma?

Want ik heb het geprobeerd met Word-to-Latex 1.2 maar dan krijg ik steeds deze fout melding:

Conversion started.
--------------------------------------------------------------------------------
Word version:       12.0
Input filename:    C:\Users\Bouwie\Desktop\METHYL DONOR expirimental.doc
Output filename:    C:\Users\Bouwie\Desktop\METHYL DONOR expirimental.tex
Config filename:    C:\Users\Bouwie\Desktop\test
--------------------------------------------------------------------------------
Unknown error: Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other memory is corrupt.
   at Word.Find.ClearFormatting()
   at WordToLatex.WLSymbolFont.SymbolToUnicode()
   at WordToLatex.WLConvertor.ConvertInner()
   at WordToLatex.WLConvertor.Convert()

Heeft iemand een oplossing of een beter programma hier voor.

Thnx,

BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Offline ivo

  • Lid
Re: Word to Latex
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/15, 16:35:15 »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Word to Latex
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/15, 16:52:34 »
Ja had ik ook gezien maar die moet je betalen als je die wil gebruiken.

Maar bedankt voor het mee denken!
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Re: Word to Latex
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/15, 18:26:13 »
Ik vind het een raar idee, in feite. De grote kracht van LaTeX is de structuur van documenten, en de centrale instellingen. Word is zowat het tegengestelde. Wat wil je er in feite mee doen?

Re: Word to Latex
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/15, 19:56:51 »
Ja dat snap ik daarom stap ik ook over voor het schrijven van mijn proefschrift naar Latex. Ik ben trouwens hellemaal aan het over stappen naar Ubuntu want ik word een beetje moe van Windows en Microsoft.

Maar weer on topic ik heb al een paar dingen geschreven in Word en die moet ik nu zo makkelijk mogelijk omzetten naar Latex.
Gaat vooral om artikelen en data bestanden.

Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Re: Word to Latex
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/15, 20:10:30 »
Hangt er vanaf hoe groot die dingen zijn, maar anders zou je het met knippen en plakken kunnen doen. eerst kopiëren en plakken in gedit (om de Word-opmaak kwijt te spelen) en dan weer kopiëren en plakken in de tekstverwerker waarmee je Latex schrijft...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline koos4401

  • Lid
Re: Word to Latex
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/15, 20:28:13 »
Citaat
eerst kopiëren en plakken in gedit (om de Word-opmaak kwijt te spelen) en dan weer kopiëren en plakken in de tekstverwerker waarmee je Latex schrijft...

dat kan volgens mij korter: kies in Word voor "opslaan als..." en selecteer de extensie-optie : *.rtf , rich text format.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Word to Latex
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/15, 20:54:48 »
NEEEEEEN

Je wilt er al die verborgen formattering niet bij !!!
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline koos4401

  • Lid
Re: Word to Latex
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/16, 10:31:43 »
@prosper: inderdaad, vergeten :-[ :-[ :-[
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Word to Latex
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/16, 13:31:41 »
Ja zo heb ik alleen de tekst maar ik wil ook de formatting er bij subscript superscript ect.
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Re: Word to Latex
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/16, 14:28:14 »
Dan blijft nog altijd overeind wat ik eerst zei: Als het over een paar bladzijden gaat, dan heb je het sneller geknipt en geplakt, èn zal het veel naadlozer aansluiten.  Gaat het over tientallen bladzijden, dan zal je een conversieprogramma moeten vinden... En daar kan ik je jammer genoeg niet aan helpen. Nooit van gehoord, overigens...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Word to Latex
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/16, 14:43:18 »
Dan blijft nog altijd overeind wat ik eerst zei: Als het over een paar bladzijden gaat, dan heb je het sneller geknipt en geplakt, èn zal het veel naadlozer aansluiten. 
Daar ben ik het mee eens. Hoe wil je dat latex bijvoorbeeld met afbeeldingen e.d. omgaat? Ik denk dat je sowieso zelf hier moeite voor moet doen.

De eerste hit op google schijnt een gratis programma te zijn...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline jaczdh

  • Lid
Re: Word to Latex
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/16, 16:48:49 »
Word documenten laadt ik in OpenOffice en heb dan geen problemen!