Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over Intel® PRO/Wireless 3945ABG (Fujitsu Siemens Amilo Li 2735)  (gelezen 2583 keer)

Herazio

  • Gast
iwl3945

Beste Leden,

Ik heb (net zoals een ander lid) een probleem met mijn Draadloze Kaart zijnde een Intel® PRO/Wireless 3945ABG. Ik ben een nieuweling bij Ubuntu maar heb het al op mijn Desktop PC geïnstalleerd en na 1 dagje ben ik al goed gewoon geraakt aan Ubuntu.

Mijn laptop die deze Draadloze Kaart bezit zijnde een Fujitsu Siemens Amilo Li 2735 kan hoe dan ook Ubuntu helemaal niet draaien. Wat ik ook probeerde ik kreeg mijn kaart niet ingeschakeld. Het is hem zo dat in Windows ik de FN - F1 knop moest indrukken en ik dan een schermpje zou krijgen als ik de draadloze kaart zou willen aanzetten. In Ubuntu is dit uiteraard niet het geval.

Ik heb al een paar dingen geprobeerd en ik ben tot 1 simpele conclusie gekomen en dat was toen ik een bepaald commando intypte kreeg ik het volgende resultaat van de iwl3945 driver:

 iwl3945: Radio disabled by HW RF Kill switch.

Voor sommige van jullie zal het denk ik wel bekend in de oren klinken. Voor mij is het eerder een last daar ik op mijn laptop geen andere Killswitch zie buiten mijn FN - F1 knop die dus niet werkt (zit ook geen keycode op deze knop had ik gemerkt). Ik had dan eens de AcerHK driver geprobeerd maar dit kreeg ook geen resultaat doordat ik hiervoor deze packages hebben:

build-essential
linux-headers
linux-sources

Deze kon ik uiteraard niet installeren want ik heb uiteindelijk geen internet op mijn laptop. Ik zit dus eigenlijk met een raadsel en weet niet goed hoe ik verder mijn WIFI terug kan laten werken. Enige hulp zou echt fijn zijn !

Ps:. Mijn grootste excuses dat ik hier zomaar binnenval op het forum en meteen een vraag stel ^^"

Offline lizardman

  • Lid
Re: Vraag over Intel® PRO/Wireless 3945ABG (Fujitsu Siemens Amilo Li 2735)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/26, 16:19:25 »
Welkom op het forum.. ;)

Probeer eens in een terminal:
sudo rmmod iwl3945; sudo modprobe iwl3945
En kijk of hij het daarna wel doet?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Herazio

  • Gast
Re: Vraag over Intel® PRO/Wireless 3945ABG (Fujitsu Siemens Amilo Li 2735)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/26, 16:25:08 »
Beste Lizardman,

Dank voor het snelle antwoord en bedankt voor de verwelkoming ! Ik heb jou code geprobeerd en ik geloof zelfs dat ik al eens eerder deze methode had toegepast en dat dan heel even de WIFI aanging en dan terug uit. Nu hoe dan ook heb ik een heel ander probleem en dat is dit:

WARNING: All config files need .conf:  /etc/modprobe.d/ndiswrapper, it will be ignored in a future release.
Ik zie inderdaad dat in mijn root geen .conf directory staat maar dit is nochtans wel een clean installatie. Wel met Wubi gedaan hoe dan ook !

Herazio

Offline lizardman

  • Lid
Re: Vraag over Intel® PRO/Wireless 3945ABG (Fujitsu Siemens Amilo Li 2735)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/26, 16:31:15 »
Van Wubi heb ik helaas helemaal geen verstand, ik weet ook niet of er bij een Wubi installatie verschillen zijn met een gewone installatie.

Maar ik ben er zeker van dat er hier op het forum mensen rondlopen die er wel verstand van hebben. ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Herazio

  • Gast
Re: Vraag over Intel® PRO/Wireless 3945ABG (Fujitsu Siemens Amilo Li 2735)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/26, 16:32:53 »
Van Wubi heb ik helaas helemaal geen verstand, ik weet ook niet of er bij een Wubi installatie verschillen zijn met een gewone installatie.

Maar ik ben er zeker van dat er hier op het forum mensen rondlopen die er wel verstand van hebben. ;)

Fijn ! Aangenaam om dat te horen ^^. Toch erg bedankt voor de hulp !

Herazio

Re: Vraag over Intel® PRO/Wireless 3945ABG (Fujitsu Siemens Amilo Li 2735)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/26, 16:38:59 »
Neem eens een kijkje in je BIOS. Daar staat ook ergens om Wireless aan of uit te zetten. Vermoedelijk staat het in het BIOS wel oké, maar anders is het een easy fix.  ;)
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Herazio

  • Gast
Re: Vraag over Intel® PRO/Wireless 3945ABG (Fujitsu Siemens Amilo Li 2735)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/26, 16:53:09 »
Beste ShadowDragon

Helaas staat in mijn BIOS (of ja helaas ^^") mijn Wireless wel aan en is het toch iets zwaarder om het opgelost te krijgen.

Bedankt

Herazio

Offline lizardman

  • Lid
Re: Vraag over Intel® PRO/Wireless 3945ABG (Fujitsu Siemens Amilo Li 2735)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/26, 16:57:46 »
Herazio,

Even gegoogled en kwam dit draadje tegen: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1036744.html

Ene Smihaylov zegt er in:
Citaat
Problem solved with fsam7400 module:

# modprobe fsam7400
# rmmod -r iwl3945
# modprobe iwl3945

Hopelijk heb je er wat aan.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)