Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: webcam verliest licht  (gelezen 955 keer)

Offline elloco

  • Lid
webcam verliest licht
« Gepost op: 2008/02/22, 22:51:19 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=432295&highlight=skype

Via dit linkje heb ik skype 2.0 succesvol geinstalleerd samen met het linkje voor het installeren van de webcam die op hetzelfde draadje staat.
Alles werkte direct.
Echter als ik nu contact maak met iemand en mijn webcam begint uit te zenden verliest de webcam na ongeveer een minuut de helft van zijn licht opbrengst. Het wordt dus allemaal een stuk donkerder. De webcam ( logitech) blijft goed uitzenden en het beeld blijft scherp het is alleen ineens een stuk donkerder.
Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen en waar?

webcam verliest licht
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/22, 23:14:21 »
Zit in Skype geen instelling hiervoor? Ik gebruik zelf Ekiga, maar ik neem aan dat het ook in Skype zit. Het kan ook zijn dat de fotocel van je webcam zich langzaam aanpast aan de omgeving, heb ik ook.Overdag heb je er minder last van denk ik, tenzij je altijd kunstlicht nodig hebt
Heb je het al eens geprobeerd om met een extra lichtbron te werken die op je schijnt, je kan het even proberen met een krachtige zaklamp. Kan je altijd nog voor een definitieve oplossing kijken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline elloco

  • Lid
webcam verliest licht
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/23, 04:54:58 »
Hoi gijsbert

Ik heb ook al geprobeerd er veel licht op te zetten maar dat helpt niet. De camera geeft eerst een geweldig beeld maar na een minuut ongeveer geeft het een veel donker beeld. Er gebeurt dus iets na die minuut en ik snap niet wat.
Als ik geen verbinding met iemand maak maar gewoon hier de camera test, dan blijft het beeld goed. Zo gauw ik iemand bel dan na een minuut neem de licht hoeveelheid pas af.
Ik blijf het vreemd vinden vooral omdat het aan het begin een super scherp en helder beeld geeft.
In ieder geval werkt de camera maar het is gewoon jammer dat het zo is.
Het zou geweldig zijn als iemand weet waarom de camera zich na een minuut een soort van reset.

Offline elloco

  • Lid
webcam verliest licht
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/26, 21:10:44 »
Ik denk dat ik het gevonden heb, maar ik heb er geen oplossing voor.
Skype met camera tijdens contact zorgt ervoor dat de processor op volle bak( bijna 100%) gaat draaien.
Als ik dan nog iets anders open zoals een email programma  dan laat de webcam het afweten.
Nu nog iemand vinden die weet hoe je daar weer wat aan kan doen