Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wifi Loterij?  (gelezen 785 keer)

wifi Loterij?
« Gepost op: 2012/06/01, 20:29:39 »
Ik heb al sinds 7.10 al Ubuntu draaien op 1 laptop en nu na upgrade  vind hij Wifi foutloos bij opstarten en ophalen  E mail.
Maar daarna verbreekt hij regelmatig de verbinding  en moet ik soms herstarten, soms meerdere keren.

Ik weet dat het geen foute instelling kan zijn want de andere laptop heeft dit niet.
Ook niet altijd dus je weet nooit of alleen E mail binnen komt en niet meer te starten wifi of dat hij urenlang bleef werken.

Wat doe ik fout want ik lees niets over verbinding verbreken of zo.

Ik heb alle update's al gehaald maar blijft loterij.
Als hij nooit zou werken weet ik dat het fout is maar af en toe wegvallen en niet meer in te schakelen, ik weet ook na lezen van vele Wifi problemen niet meer waar ik het moet zoeken.

Het is dus niet mijn modem,  Android telefoon en andere Ubuntu 12.04 werken wel normaal.
Maar waarom mail ophalen en uitvallen en niet meer in te schakelen en soms meerdere herstart pogingen noodzakelijk.

Wat is dit?


Re: wifi Loterij?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/06, 12:08:19 »
Hallo Pjotr,

Helaas heeft deze tip niet geholpen, ik had het ook al eerder geprobeerd.

Het probleem is dat na 3 dagen foutloos werken het nu weer niet werkt.

Ik kan vrijwel altijd na starten E mail binnen halen en na 1 minuut valt hij vaak weg.
Dus zouden volgens mijn de instellingen goed moeten staan.

Mijn vraag is dus eigenlijk;
Waarom  soms perfect en andere dagen niet te vinden netwerk.

Omdat een andere 12.4 computer geen enkel probleem heeft en de Android tablet mijn modem moeiteloos vinden denk ik dat het modem wel goed zal zijn.
Waar moet ik nu zoeken?

Vanaf 7-10 al Linux gebruiker zonder problemen dus redelijk ervaren maar hier kom ik niet uit.
Na deze 5 jaren dus altijd goed werkend gehad en als ik de  netwerk (erg zwak) van buren probeerde gelijk verbinding.

Daarom zal de netwerk kaart in deze laptop ook wel goed zijn.
Wie heeft enig idee waar ik nu moet zoeken.