Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compileren en installeren van drivers voor draadlloos internet  (gelezen 1149 keer)

Hallo,

Ik heb een probleem met het installeren van draaloos internet bij ubuntu studio en Kubuntu met een DWL-G510 (C2) met RT61/2860 chipset aan boord.Het is heel simpel mijn vraag:Bij de read-me staat het uitgelegd hoe je het moet en kan installeren maar sommige zaken lijken dus echt wel onbegrijpelijk.Ik heb van Dlink zelf de url gekregen waar die drivers op staan maar ik geraak er dus niet aan uit,is er iemand die mij zou kunnen en willen helpen hierbij ?Wat moet ik precies posten hiervoor?


Compileren en installeren van drivers voor draadlloos internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/03, 16:02:18 »
Dag Pjotr,

Alvast bedankt voor je antwoord.Ik heb het nauwgezet gevolgd en het lijkt waarschijnlijk heel vreemd maar het werkt gewoon terug bij Ubuntu Studio:Ik heb gevraagd te verbinden met een ander netwerk waarbij ik al mijn gegevens heb ingevuld en dat lukte wonderwel.Misschien waren gewoon mijn gegevens voor de verbinding verkeerd ingevuld!Ofwel is dit heel vreemd maar waarschijnlijk weet ik gewoon niet wat ik aan het doen ben...Ik laat het nog even open staan voor het geval de verbinding toch niet meer opstart bij opstarten van Ubuntu Studio.Van Kubuntu weet ik echter nog niet of het zo ook kan werken...

Toch dus reeds bedankt voor de gouden tip,ik had er gewoon geen rekening mee gehouden,shame on me....:-)

Compileren en installeren van drivers voor draadlloos internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/03, 16:49:18 »
Ik heb die drivers ook geinstalleerd in Kubuntu en daar werkt het voorlopig ook...

Compileren en installeren van drivers voor draadlloos internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/03, 16:57:00 »
Pjotr,

Indien mogelijk een laatste vraag:Nvidia en wireless kaarten.....Wat is de link tussen beide,of zie ik het verkeerd?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Compileren en installeren van drivers voor draadlloos internet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/03, 17:08:53 »
Citaat van: spookie2005
Pjotr,

Indien mogelijk een laatste vraag:Nvidia en wireless kaarten.....Wat is de link tussen beide,of zie ik het verkeerd?
Daar is geen verband tussen, want Nvidia maakt geen draadloze netwerkkaarten. Voorzover ik weet.

Compileren en installeren van drivers voor draadlloos internet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/03, 17:53:50 »
Voor zover ik weet ook niet juist daarom dat ik het vreemd vond tijdens de eerste stap van de pagina die je mij gaf:syteem-hardware drivers en stond er iets van nvidia bij,kan niet juist meer zeggen wat maar het leek alsof er nvidia drivers geinstalleerd zouden worden en dan dacht ik altijd dat dat niet kon kloppen,vandaar dat ik het zo nooit geprobeerd heb,bedankt voor de tip ! Nooit aan gedacht dat hij zo naar de juiste driver zou gaan zoeken,maar nu weet ik dat.er moet een reden zijn dat dat daar staat maar een ding is zeker:Het werkt gewoon en dat is het belangrijkste...