Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flightgear - Hoe?  (gelezen 6157 keer)

Offline coobster

  • Lid
Flightgear - Hoe?
« Gepost op: 2008/03/14, 17:45:06 »
Hallo allemaal,

ik heb nu sinds een paar maanden Linux, en ik kwam er eigenlijk laatst pas achter dat er spellen zijn voor Linux. Ik hou nogal van Flightsimulators, dus zo dacht ik. "Goh, Flightgear lijkt me wel leuk" Ik spelen, en idd het was leuk :p

maar nu stuit ik op een probleempje wat ik graag opgelost zie. Ik kan maar nergens een plaats vinden om een andere "aircraft" , oftewel vliegtuig te kiezen. En als ik dit dan weet, dan zou ik graag vliegtuigen van de " flightgear" site downloaden en installen. maar hoe werkt dat?

Het klinkt misschien een beetje dom, maar ik hoor het graag. Dus weet iemand dit?

Groeten Coobster

Flightgear - Hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/14, 18:35:48 »
To install these aircraft, download the .zip archive to your local hard drive, and extract them into your Aircraft folder.

Voldoende zo?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline coobster

  • Lid
Flightgear - Hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/14, 18:46:23 »
Nou, dat wist ik ook al. Die site had ik al gevonden ;)

maar dan kom ik er eigenlijk nog niet uit... Want naar welke folder (dat staat er niet bij) en als ze dan in die folder staan... Wat dan... kan ik dan gewoon een knop aaklikken in het spel zelf :S dat was de grote vraag eigenlijk..

Maar toch bedankt :D

Flightgear - Hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/14, 18:53:50 »
Zit er in dat zip archive geen file met uitleg hoe je alles moet doen?
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Flightgear - Hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/16, 00:07:56 »
Zip uitpakken zodat je een map, bijv., 707 hebt. En deze in de map /usr/share/games/FlightGear/Aircraft zetten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Pensacola

  • Gast
Flightgear - Hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/16, 11:16:14 »
Vliegtuigen installeer je in /usr/share/games/Flightgear/Aircraft
Om ze dan te selecteren zal je ofwel in de commandline moeten duiken en starten via fgfs --aircraft=f16
Of je kan ergens een package van fgrun of kfreeflight proberen te vinden. Ik heb hier nog wel een .deb van fgrun die werkt met versie 0.9.10 van flightgear

Offline coobster

  • Lid
Flightgear - Hoe?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/16, 20:25:11 »
Super... Bedankt voor de reacties :p

ik ga het gelijk proberen :D

Pensacola

  • Gast
Flightgear - Hoe?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/16, 20:37:32 »
Wat ik was vergeten:
Als je in de commandline fgfs --show-aircraft typt krijg je een lijst met alle geïnstalleerde vliegtuigen.
Via de commandline kan je een hoop aan flightgear instellen, kijk maar eens via 'man flightgear' in de terminal (zonder quotes uiteraard)

Flightgear - Hoe?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/16, 23:25:15 »
Pensacola, bedankt voor je tip over het gebruik met de commandline.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Flightgear - Hoe?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/13, 12:03:14 »
Citaat van: Pensacola
Via de commandline kan je een hoop aan flightgear instellen, kijk maar eens via 'man flightgear' in de terminal (zonder quotes uiteraard)
Bij mij werkt het alleen als ik man fgfs gebruik.

Offline okkie

  • Lid
Re: Flightgear - Hoe?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/09, 17:40:14 »
Beste allemaal,
Ik heb FlightGear naar alle tevredenheid geïnstalleerd. Ik heb de Aircraft ook gevonden in /usr/shar/games/FlightGear/. Ook heb ik Aircrafts gedownloadt. Lukte allemaal. Maar nu is /usr/share/games/FlightGear alleen lezen en kan ik de aircrafts op mijn Bureaublad niet daarheen kopiëren. ook niet met $ sudo cp /Bureaublad [aircraft] /usr/share/games/FlightGear/Aircraft/[aircraft].
Respond is ' /Bureaublad [aircraft] /usr/share/games/FlightGear/Aircraft/[aircraft] wordt overgeslagen'.
Wat nu?
Groetjes, okkie.

Re: Flightgear - Hoe?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/09, 17:48:33 »
het wordt overgeslagen, omdat je om mappen te kopiëren, de optie -R moet tooevoegen. Dus: cp -R.

Het kan overigens veel makkelijker:

- alt+f2
- glsu nautilus
- enter

Die map is alleen-lezen, omdat het een systeemmap is. Daar mag alleen de systeembeheerder (root) in schrijven. Met sudo (superuser do), voer je iets uit als root. Gksu is om grafische programma's als root uit te voeren.