Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB stick als Linux pc...?  (gelezen 478 keer)

Offline vuuren1

  • Lid
USB stick als Linux pc...?
« Gepost op: 2012/12/09, 00:17:03 »
Ik ken twee programma's om diverse Linux versies op een usb stick te zetten en die werken ook (bijna) goed.

Toch werkt het niet volledig. De taalopties werken niet, het blijft grotendeels Engels (ik heb Mint en Open Suse nu uitgeprobeerd).

Verder lijkt het dat nieuwe software uit de boodschappentas niet wordt geïnstalleerd maar vaak is het er wel en werkt het toch wel.
Soms ook niet..

Ik ben best enthousiast dat je een volwaardig besturingssysteem op een 4GB  USB stick kan draaien maar kennelijk zijn de diverse softwareversies niet gemaakt om volledig op een USB stick te kunnen werken?

Waar het precies in zit weet ik niet en mijn vraag is dan ook of er iets is wat Linux wel volledig op enen USB stick kan laten draaien.
(en waarom werkt het nu op een USB stick met haperingen?)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: USB stick als Linux pc...?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/09, 00:23:05 »
maar kennelijk zijn de diverse softwareversies niet gemaakt om volledig op een USB stick te kunnen werken?
Inderdaad. Alleen als Live-USB zijn ze geschikt. Progjes installeren in een Live-USB is vragen om moeilijkheden, want daar is het allemaal niet voor bedoeld.

USB-geheugenstaafjes deugen niet als harde-schijf-vervanger. Daar zijn ze technisch niet voor geschikt: dat spul slijt veel te snel van de schrijfacties. Alleen een SSD is wel geschikt als harde-schijf-vervanger:
https://sites.google.com/site/computertip/ssd