Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mogelijkheid om download (update) snelheid te beperken?  (gelezen 541 keer)

Mogelijkheid om download (update) snelheid te beperken?
« Gepost op: 2008/01/30, 18:48:50 »
Ik ben na een hele hoop tijd te hebben geinvesteerd in dualboot voor de zoveelste keer tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet wil lukken en ik dus een keuze tussen windows of linux moest maken, die was natuurlijk zeer gemakkelijk aangezien mijn afkeer tegen microsoft en het feit dat ubuntu eenmaal veel beter werkt heb ik linux gekozen.
Ik had hem dus geinstalleerd voor de zoveelste keer.

 (met maar 1 mislukte poging dit keer (ik heb echt een nieuwer bios nodig, de slechte ondersteuning tussen mijn 160GB schijf en mijn jaar2000 maximaal 130GB ofzo ondersteunde bios is waarschijnlijk de boosdoender van mijn grote problemen met mijn installs ))

Anyway, ik heb nu KDE erbij geinstalleer en ga hem morgen updaten
Maar als ik via synaptic of updatemanager iets download gaat het hele internet traag, (we hebben maar 1Megabit per seconde (binnenkort stappen we over op Alice ipv Versatel, ik kan niet wachten).
Waardoor ik dus een hoop gezeur krijg aangezien ik hier met 5 andere computers om me heen zit waar het internet het dus ook hartstikke traag op doet als ik download, met gevolg dat zoals vorige keer mijn zus mijn download canceld <.<

Ik vroeg me dus af Is het mogelijk om de gebruikte brandbreedte te beperken zodat ik hier tijdens het updaten nog fatsoenlijk internet heb?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Mogelijkheid om download (update) snelheid te beperken?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/30, 18:55:59 »
snachts, als de laatste gaat slapen, zet gij uw update op, en smorgens is em gereed...niemand last...

en dit is trouwens toch maar eenmalig, als ge nu gutsy installeerd, krijgt ge voor 230mb updates ofzoiets...maar daarna is het toch maar eens een paar mb (als het al zoveel is soms) om de paar dagen...

Mogelijkheid om download (update) snelheid te beperken?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/30, 19:10:00 »
Dat klopt dat het eenmalig is, ik gebruik ubuntu verder wel een tijdje, heb alleen pas een re-install gehad maar ik heb het met alle grote downloads via synaptic en al die andere package managers.

Het probleem is alleen, mijn vader heeft dat internet zo inelkaar gezet dat het om half 11 s'avonds uit gaat en 7 uur weer aan. (ja er staat een wachtwoord op :P)
Ik kan hem verder dus alleen s'ochtends aanzetten als ik na school ga voor dat soort grote downloads, het is niet dat het noodzakelijk is ofzo maar het zou wel zo fijn zijn als er ergens zoon optie is om het een klein beetje te beperken
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Mogelijkheid om download (update) snelheid te beperken?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/30, 19:42:31 »
ah ok, dan gaat het inderdaad niet...

probeer eens wondershaper of trickle...beiden zitten in synaptic...