Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VNC via SSH geen screen refresh  (gelezen 783 keer)

VNC via SSH geen screen refresh
« Gepost op: 2010/12/07, 13:17:48 »
Hey allemaal,

Ik heb een beveiligde VNC verbinding via SSH tunneling. Ik heb een scriptje van het net geplukt om hier op in te loggen en dat gaat allemaal prima. Maar als ik op mij desktop ben zie kan ik de muis wel bewegen en programma's starten allen zie ik dit niet. Pas als ik opnieuw inlog kan ik zien dat het programma is gestart. Ik lees op het net dat je dan compiz moet uitzetten op de host. Maar dit gaat natuurlijk niet vanaf afstand en verder vind ik het ook onhandig omdat elke keer aan en uit te zetten.
Is er een mannier om dit te voorkomen of te omzeilen.

\BoudewijnD
PS: hier is het inlog scriptje:
#!/bin/sh

ssh -f -L 5900:localhost:5900 boudewijn@xx.xx.xxx.xx -p 22 \
        x11vnc -safer -localhost -nopw -noxdamage -once -display :0 \
        && sleep 5 \
        && vncviewer localhost:0
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Re: VNC via SSH geen screen refresh
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/07, 13:59:05 »
Overigens: waarom VNC? Zit je op een windows machine?
Zo niet: gewoon ssh -X doen en het programma dat je wilt gebruiken zo starten.... dan draait het programma wel op de remote machine, maar de interface op je lokale machine.

Oke dat wist ik niet heb je misschien iets meer uitleg of ssh X? Eerst ssh verbinding maken en dan ssh x??

Ik zit vaak op mijn werk ook op ubuntu maar soms ook via een windows bak dus als ik windows gebruik zou een oplossing wel nice zijn.
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/