Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spotify stopt van de ene dag opde andere.  (gelezen 2602 keer)

Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Gepost op: 2013/09/28, 18:10:37 »
I've been using Spotify for 18 months without a problem. I use Ubuntu 12.04. Today Spotify stopped and doesn't start anymore. I only see a quick flash of the Spotify-startup-screen and thatś it.
 I uninstalled using Synaptic and reinstalled using Synaptic. No solution.
 I uninstalled using Synaptic and reinstalled by terminal. No solution.
I used Backup to set the system back two days. No solution. I see no error message and I ran out of options I know of.

Anybody?

Greetz, Rob.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/28, 18:13:29 »
Start spotify in the terminal, then you see errors.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/28, 18:46:46 »
Mag ook in het Nederlands, hoor jongens.....  =D

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/28, 20:01:57 »
The Web Player is a joke. It runs like **** here. Way too buggy.

Anyway, like jan suggested: start Spotify from the terminal and post the output here (if any).

Offline jolo

  • Lid
Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/09/28, 20:56:19 »
Had je de Linux Spotify Previews geïnstalleerd via één van deze twee onderstaande hyperlinks
https://www.spotify.com/nl/download/previews/
http://www.ubuntuupdates.org/ppa/spotify
In die tweede hyperlink had Claudio Bilotta een jaar geleden al een crash. Er wordt in de eerste hyperlink verwezen naar de Spotify Community.

Op de site van de consumentenbond staat er een review over Spotify. Met daaronder 87 reacties.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/28, 23:40:22 »
TBH, Spotify on Linux does crash once in a while for me. But never so badly that it won't launch again. Three times I had to reboot to get Spotify to work correctly again (not sure if that was Spotify's fault though) but the other handful of times simply re-opening Spotify did the trick. So all in all it's been quite stable for me. Or at least stable enough for regular use.

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/09/29, 08:39:00 »
The Web Player is a joke. It runs like **** here. Way too buggy.

Runs like a charm on my system ; usualy I use FF 24 now, for this web player. I almost never use the program on my computer.

« Laatst bewerkt op: 2013/09/29, 08:41:16 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #8 Gepost op: 2013/09/29, 08:59:33 »
Heren, heren, ik zal Pjotr nog even quoten:
Mag ook in het Nederlands, hoor jongens.....  =D
;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/09/29, 10:25:59 »
Aangezien het onderwerp in het Nederlands is geschreven, vermoed ik dat de vraagsteller deze zelfde vraag ook al eens op een Engelstalig forum heeft gegooid, en gewoon te lui is geweest om het even fatsoenlijk in het Nederlands om te zetten (kopieer-plak-actie is natuurlijk makkelijker).  =D
« Laatst bewerkt op: 2013/09/29, 14:58:12 door Pjotr »

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/09/29, 11:03:51 »
The Web Player is a joke. It runs like **** here. Way too buggy.

Runs like a charm on my system ; usualy I use FF 24 now, for this web player. I almost never use the program on my computer.



I guess I just have bad luck with the Web Player then :|

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #11 Gepost op: 2013/09/29, 11:46:32 »
@Vistaus: ik draai deze webplayer sinds de bèta-versie. Toen was die idd enorm buggy (niet werkbaar zelfs) eigenaardig genoeg heb ik de update-cyclus van dichtbij meegemaakt tot wat de player nu is, maar in de feed-backs kwam steeds meer naar voren dat ze de web-player héél graag willen doorpushen (lekker platform-onafhankelijk dan) en *zij* menen dat de webplayer nu bug-vrij is voor de courante browsers.
Ik zal ze eens terug contacteren en melden dat dat blijkbaar dan nog niet is; of had je die problemen in de bèta-cyclus destijds ?

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #12 Gepost op: 2013/09/29, 12:40:46 »
Uhm, er staat dat de Web Player nog steeds in beta is hoor dus hij is er nog niet doorheen. Maar goed, ik heb nu problemen ermee en dat is een feit. Platformonafhankelijk is ie trouwens niet want hij gebruikt Flash Player dus je moet dan wel een systeem met Flash Player hebben...

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #13 Gepost op: 2013/09/29, 13:30:21 »
Oeps ! Je hebt volledig gelijk heb net gezien dat ie idd nog bèta is. Dus mijn info is fout, sorry  =D
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #14 Gepost op: 2013/10/06, 12:35:40 »
Hieronder staat welke foutmeldingen er in de terminal naar voren kwamen, tevens staat hier de oplossing die voor mij werkte . ( cache leegmaken)
Volgende keer als ik iets post zal ik dat alleen doen als ik in een minder luie bui  ben zodat ik de vraag niet alleen maar kopieer/plak uit het engelstalige forum.

community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/Missing-dependencies-Framework-compatible-with-api-version-0-1-1/m-p/195074#M8505

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #15 Gepost op: 2013/10/07, 15:41:47 »
Vreemd. Ik heb tijden Ubuntu 12.04 gedraaid met Spotify, en nooit een crash meegemaakt.

Draai je de 32 bit of de 64 bit versie van Ubuntu? Ik weet dat Spotify onder de 64 bit versie soepel loopt en niet crasht.

Anyway,

waar haal je de client vandaan? Van de website van spotify of van een launchpad ppa? Indien niet van de website van spotify, doe dan een volledige verwijdering (via synaptic), en gooi daarna dit in de terminal:

sudo add-apt-repository deb http://repository.spotify.com
sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 94558F59
sudo apt-get update
sudo apt-get install spotify-client

Hiermee voeg je de officiële bron van Spotify toe, en installeer je gelijk de client met de dependencies.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Spotify stopt van de ene dag opde andere.
« Reactie #16 Gepost op: 2013/10/07, 19:16:41 »
@Vincentlaborant: Ik draai 32-bits. En net zoals bij jou is Spotify sinds 12-04-12  bij mij nooit gecrashed. Ik snap ook nog steeds niet wat het cache-probleem/oplossing precies inhoudt. Mijn Ubuntu-kennis is daarvoor denk ik te beperkt.
Ik gebruikte de officiel Spotify-bron dus daar zat het probleem sowieso niet.