Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: enter toets in terminal  (gelezen 284 keer)

Offline Hanneke

  • Lid
enter toets in terminal
« Gepost op: 2015/11/05, 09:29:30 »
Beste mensen, Ik klooi al 2 dagen om een HP-printer aangesloten te krijgen, maar ik ben een absolute leek.
Ik heb allerlei nuttige commando's gevonden via internet, maar ik krijg ze niet "aan" in de terminal. Ik vul bijvoorbeeld: "sudo apt-get install hplip-gui", in, en dan druk ik op "enter". Vervolgens springt de cursor blij naar de volgende regel, en dat is alles wat er gebeurd. Ik heb een aantal commando's geprobeerd, maar elke keer hetzelfde (nul) resultaat.

Hier is vast een heel simpel trucje voor. Alvast duizend maal dank.

Offline ajjp

  • Lid
Re: enter toets in terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/05, 10:01:47 »
Wat mij (ook een leek) bij twee verschillende HP-printers prima geholpen heeft, is het klakkeloos uitvoeren van wat je op http://hplipopensource.com/hplip-web/install/install/index.html wordt voorgeschoteld. Duidelijke stap voor stap instructie, met beelden van het terminalscherm.
Alles (printen, en scannen via Simple Scan) werkt prima, inclusief beheersprogrammatuur van HP.

Offline Hanneke

  • Lid
Re: enter toets in terminal
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/05, 10:18:41 »
Hallo,
Veel dank, ik snap er nog steeds helemaal niks van, maar hij doet het wel :) Blij!!

Offline koos4401

  • Lid
Re: enter toets in terminal
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/05, 10:58:46 »
Waar ik niets van snap:

quote "sudo apt-get install hplip-gui" in, en dan druk ik op "enter". Vervolgens springt de cursor blij naar de volgende regel, en dat is alles wat er gebeurt" unquote ,

omdat na "sudo" toch echt om een wachtwoord moet worden gevraagd, tenzij.... je steeds als root werkt, maar dan zou je sudo niet nodig hebben! Is je installatie wel echt in orde?
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Henkp

  • Lid
Re: enter toets in terminal
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/05, 12:14:03 »
Beste mensen, Ik klooi al 2 dagen om een HP-printer aangesloten te krijgen, maar ik ben een absolute leek.
Ik heb allerlei nuttige commando's gevonden via internet, maar ik krijg ze niet "aan" in de terminal. Ik vul bijvoorbeeld: "sudo apt-get install hplip-gui", in, en dan druk ik op "enter". Vervolgens springt de cursor blij naar de volgende regel, en dat is alles wat er gebeurd. Ik heb een aantal commando's geprobeerd, maar elke keer hetzelfde (nul) resultaat.

Hier is vast een heel simpel trucje voor. Alvast duizend maal dank.

Nadat je enter heb gegeven. Je paswoord invullen, en dan weer een enter geven.

Als je het paswoord in type, dan zie je dat niet op je scherm. dat is tegen potten kijkers. Dus gewoon een enter, en dan moet het wel werken.
« Laatst bewerkt op: 2015/11/05, 12:16:32 door Henkp »

Offline koos4401

  • Lid
Re: enter toets in terminal
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/05, 15:02:21 »
@Henkp: Dat weet ik wel, maar dat schrijft TS (Hanneke) niet! TS schijft dat ze (helemaal) niets ziet op het scherm, behalve dat de cursor naar de volgende regel gaat. Vandaar mijn vraag.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523