Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: unbuntu server 7.04 error  (gelezen 544 keer)

mderking

  • Gast
unbuntu server 7.04 error
« Gepost op: 2007/05/17, 15:17:26 »
ACPI: Unable to Locate RSDP

CD in de computer, computer opgestart en bij het booten, na de keuze "installeren" en het kiezen van de taal krijg ik deze melding per direct.

Echter na 10 seconden gaat ie wel gewoon verder met de installatie. Hij leek het verder gewoon te doen (nog niet op netwerk aangesloten dus verder niet kunnen testen). Ik werd alleen niet om een Root password gevraagd, alleen maar om een gewone user acount te maken.

De vraag is dus nu: Wat is het defaul wachtwoord, of heeft het met die foutmelding te maken?

Greetz,
Mark

mderking

  • Gast
unbuntu server 7.04 error
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/17, 15:24:08 »
Nogmaals een poging tot herinstallatie gedaan, nu het zelfde verhaal, echter dit keer wel op een router aangesloten (nogsteeds geen internet,e chter krijgt wel een DHCP ip-adres) en nu loopt de installatie vast op 85% bij "installed php5-mysql".  Dit scherm heb ik alweer een minuut of 10.

What to do, what to do.

Betreft een oude intel pentium 2 350mhz, 350MB ram, ca 3GB harddisk, Nvidea videokaart.

Ik heb nog wel een paar wat oudere (pentium 1 geloof ik zelfs nog) staan, misschien dat ik zo ook eens aansluit.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
unbuntu server 7.04 error
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/17, 15:25:10 »
Je user-wachtwoord is je wachtwoord om root te worden. Je hebt geen ander wachtwoord nodig.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

mderking

  • Gast
unbuntu server 7.04 error
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/18, 11:37:09 »
Achter dat stukje was ik nu achter i.d.d, enige Linux versie die ik ken die dat zo aanpakt. Debian zelf moet je ook eens een root pwd opgeven.

Maargoed, de hoofdvraag blijft staan, hoe zit het met die foutmelding en hoe kan ik er aan voorbij komen?

Mijn hoofd-PC heb ik nu Unbuntu desktop 7.04 op gezet, en die werkt perfect. Ik verwacht dus dat er misschien een driver probleem of ondersteuning ofzo nu helemaal lekker is. Heeft iemand hier nog een goede suggestie voor?