Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 17.3: alles half in het Engels  (gelezen 817 keer)

Linux Mint 17.3: alles half in het Engels
« Gepost op: 2015/12/03, 16:36:09 »
Heb de updates van vandaag gewoon gedraaid en uitgelogd en terug ingelogd en nu is ineens het halve systeem in het Engels :O Terwijl Systeeminstellingen --> Talen nog steeds zegt dat "Dutch;Netherlands" de standaardtaal is, Systeembreed zelfs. Hoe kan ik alles weer in het Nederlands krijgen?

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 17.3: alles half in het Engels
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/03, 16:42:13 »
Heb je gecontroleert of er nog resterende Nederlandse taalpakketten gedownload moeten worden? Misschien dat het daaraan ligt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17.3: alles half in het Engels
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/03, 17:09:09 »
Zorg voor internetverbinding en klik in Talen eens op de knop "Talen installeren/verwijderen...". Moet er nog spul bij, in het Nederlands?

Let op: *alle* taalvarianten van zowel Nederlands als Engels, moeten volledig zijn geïnstalleerd. Anders valt (gek genoeg) een deel van de gewone Nederlandse vertaling weg.

Standaard zijn die ook allemaal geïnstalleerd, maar soms slopen mensen er wat uit, en dat leidt dan tot hetzelfde gedonder als wat jij nu hebt.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/03, 17:22:13 door Pjotr »

Re: Linux Mint 17.3: alles half in het Engels
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/03, 21:21:48 »
Toevoeging: Engels is een "standaardtaal" in Ubuntu (misschien zelfs Linux-breed), ook als je een Nederlandstalige versie gebruikt. Denk je, even verwijderen al dat Engels, dan heb je meteen een taalprobleem.

Re: Linux Mint 17.3: alles half in het Engels
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/03, 23:11:26 »
Heb je gecontroleert of er nog resterende Nederlandse taalpakketten gedownload moeten worden? Misschien dat het daaraan ligt.

Hij zegt dat alle pakketten al gedownload/geïnstalleerd zijn.

Zorg voor internetverbinding en klik in Talen eens op de knop "Talen installeren/verwijderen...". Moet er nog spul bij, in het Nederlands?

Er hoeft niks bij, zo te zien.

Citaat
Standaard zijn die ook allemaal geïnstalleerd, maar soms slopen mensen er wat uit, en dat leidt dan tot hetzelfde gedonder als wat jij nu hebt.

Ik heb niks van Nederlands en Engels weggegooid, heb de waarschuwing in dat venster goed gelezen ;)

Toevoeging: Engels is een "standaardtaal" in Ubuntu (misschien zelfs Linux-breed), ook als je een Nederlandstalige versie gebruikt. Denk je, even verwijderen al dat Engels, dan heb je meteen een taalprobleem.

Maar ik heb Engels helemaal niet verwijderd, en Nederlands evenmin. Ik heb de waarschuwing daarover gelezen en me eraan gehouden, juist om dat soort problemen te voorkomen.