Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux mint cinnamon  (gelezen 423 keer)

linux mint cinnamon
« Gepost op: 2014/06/24, 15:25:55 »
Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan de cinnamon desktop van Linux Mint?
Ik ben een behoorlijk enthousiaste Kubuntu gebruiker en linux mint 13 draait er naast op een oud barrel.
Ik heb de cinnamon desktop hier op geinstalleerd, maar ik zie nu niet echt wat de meerwaarde er van is, maar ik lees
een hoop euforie er over dus de kans is vrij groot dat mij het nodige ontgaat. Enlighten me!!
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline vanadium

  • Lid
Re: linux mint cinnamon
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/24, 16:02:16 »
Goede klassieke desktop met moderne technologie. Voor hen die de sterke vernieuwingen van Gnome 3 of Unity niet lusten, en bij het klassieke, beproefde desktopmetafoor willen blijven.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: linux mint cinnamon
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/24, 16:25:22 »
In Mint 13 zit een oude versie van Cinnamon, die nog niet zo goed is. In Mint 17 zit de nieuwste Cinnamon, en die is veel beter....

Re: linux mint cinnamon
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/24, 17:26:14 »
nou ja, ik heb de linux mint 13 installatie alleen maar voor mijn scanner omdat deze het nog goed doet en ik dus geen zin heb om een nieuwe te kopen en het is uitermate handig om een extra pc bij de hand te hebben voor internet als je op de andere pc met iets anders bezig bent. Maar nadat ik cinnamon had geinstalleerd, kon ik niet meer inloggen na de eerstvolgende herstart. Het terugzetten naar xcfe loste dit op en daar houd ik het gewoon bij.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.