Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Boeken!!  (gelezen 22130 keer)

Offline HapsHash

  • Lid
Boeken!!
« Gepost op: 2008/07/07, 07:38:33 »
Er word nu een "wagonlading" aan boeken gepost over Linux,alle distro's en
+/- 8 over Ubuntu allemaal in het Engels.
M.v.g.

Boeken!!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/07, 07:47:38 »
Linkje ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline HapsHash

  • Lid
Boeken!!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/07, 08:16:56 »
Citaat van: Prosper
Linkje ?
Moderator edit:Publiceer of adverteer geen licentie- of auteursrechtschendingen zoals snelkoppelingen naar webpagina's met cracks en dergelijke. [/i]
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/richtlijnen/

M.v.g.

Boeken!!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/07, 12:55:25 »
Legaal?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Boeken!!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/07, 13:03:35 »
Citaat van: jstedehouder
Legaal?
tja....
ik ken wel iemand die goede boeken en essay´s schrijft over ubuntu. :D
wat was de link ook al weer jan?

Boeken!!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/07, 13:57:09 »
LOL

Maar even zonder gekheid. Ik was onder de indruk dat op dit forum geen ruimte was voor het aanbieden van niet-legale materialen (dan wel linkjes daar naar toe).

Als het hier om publicaties onder een Creative Commons licentie gaat (bijvoorbeeld het materiaal van Machteld Garrels), top natuurlijk! Maar als het gaat om andere boeken, tja....  dan wordt het weer illegaal. Ik was dus even nieuwsgierig ;)

Ciao

Jan

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Boeken!!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/07, 14:18:29 »
Jan heeft gelijk :)

De link is verwijdert.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline HapsHash

  • Lid
Boeken!!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/07, 17:26:22 »
Citaat van: HapsHash
Citaat van: Prosper
Linkje ?
Moderator edit:Publiceer of adverteer geen licentie- of auteursrechtschendingen zoals snelkoppelingen naar webpagina's met cracks en dergelijke. [/i]
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/richtlijnen/

M.v.g.
En hoe zit het met het lezen en verwijderen van niet aan U gerichte Emails??
M.v.g.

Boeken!!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/07, 20:21:58 »
Citaat van: HapsHash
En hoe zit het met het lezen en verwijderen van niet aan U gerichte Emails??
M.v.g.
Wat bedoel je nou precies?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Boeken!!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/07, 23:26:41 »
Citaat van: HapsHash
En hoe zit het met het lezen en verwijderen van niet aan U gerichte Emails??
M.v.g.
Ik snap 'm ook niet, wat je persoonlijk mailt valt buiten dit forum. Wij hebben geen zicht op wat er tussen ledeen gemaild wordt. Zit ik ergens fout?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Boeken!!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/07, 23:58:01 »
Misschien bedoelt hij, wat er gebeurt met antwoord-emails via het forum? Die kunnen niet worden bezorgd, maar ze komen wel ergens terecht.

Millenniumbaby

  • Gast
Boeken!!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/17, 20:45:46 »
Hoi allemaal,

Ik weet als kind natuurlijk niet wat mag maar boeken over linux in biep zijn oud en geel en heb ik niks aan, alleen die van jan was goed, maar toch de 8.04 van opa CD geleent.
Gezien mijn leeftijd, zie gebruikersnaam weet ik niet veel maar ik vind deze reclame wel goed als zou mogen.
graag ISBN nummers erbij.
Als boeken meer gekocht worde door dit reklame zouden er meer en beter kome.
groetjes Anastacia.

Boeken!!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/17, 20:59:33 »
Hoi Anastacia,

Leuk om te horen dat het boek goed is bevallen. Er is overigens veel ruimte in dit forum om goede boeken te noemen met linkjes naar de websites die ze aanbieden. Ik heb niet te klagen gehad en ook veel goede opmerkingen gehad over mogelijke verbeteringen. Je zult op het forum ook verwijzingen vinden naar goede websites, bijvoorbeeld van Pjotr123, en boeken als die van Machteld Garrels, wat je legaal gratis mag downloaden.

Ben je pas acht jaar? Dan ben je lekker snel met Linux begonnen.

Succes en nogmaals bedankt,

Jan

Millenniumbaby

  • Gast
Boeken!!
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/17, 21:48:31 »
Lieve Jan,
Ik begon met Puppy omdat win 98 fout was gedaan op opa pc dus later kreeg die.
hij heeft ook gekogt en nu ook in biep.
hij gaf kursus Ubuntu en ik probeerde na vele fout meldingen de 8.04~1 die wel werkt. en die 7.10 en normale 8.04 niet.
het is een oud onbekend P75 ding met 2x128 mb Sdram erin.
de harde schijf maar 6 Gb en Puppy draai ik nu met usb stikkie erin.
prima boek hep je geschreve maar wanneer komt 8.04?
Anastacia.

Millenniumbaby

  • Gast
Boeken!!
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/17, 22:21:13 »
Mag ik dit plaatse of verbode reklame?
Anastacia.

Probleemloos overstappen op Linux
van Dennis Leeuw en Jan Stedehouder Gaat over Ubuntu met een oude CD van 7.4 maar voor de rest een goed boek Meestal word 7.10 meegelevert.
ISBN Nr 978 90 12 11775 3        

Het koste maar €27,50 en Jan Stedehouder en Dennis Leeuw hebbe goed geschreve, als kind kan ik het meeste ook begrijpe.
nu die 8.04 nog of vraag ik teveel?
Anastacia.

Boeken!!
« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/17, 23:15:00 »
Nou goed dan....

Frits de Jong en ikzelf hebben de afgelopen periode gewerkt aan het schrijven van de Basiscursus Ubuntu. Deze is gebaseerd up Ubuntu 8.04. Het manuscript ligt nu bij de uitgever voor verdere verwerking. Het wordt een uitvoering in kleur, dus dat gaat er mooi uitzien.

http://www.livre.nl/200806151977/open-ontwikkelingen/overig/open-ontwikkelingen-nr-20-week-23.html

Over Probleemloos overstappen op Linux hoop ik binnenkort meer te kunnen zeggen. De uitgever is erg tevreden met het boek en de eerste oplage (kleine 1500) was een tijdje geleden zo goed als uitverkocht. Ik moet maar eens vragen hoe de verkoop er nu voor staat.

Ik zit nu midden het schrijven van een ander boek dat de werktitel heeft " Voor niets gaat de zon op". Het wordt een boek over het hoe en waarom van open source software en open standaarden. Een deel van het boek gaat over open source software voor Windows en een ander deel over Ubuntu. Dit moet over een kleine vijf weken af zijn.

Voor het najaar staat nog meer in de planning. Kortom, we doen ons best om het aantal Nederlandstalige boeken voor eindgebruikers over Linux, open source en open standaarden uit te breiden.

Naast de boeken zijn er natuurlijk prima websites. De Ubuntu pagina's zijn al erg uitgebreid en in het Nederlands is mooi materiaal online te vinden. Ik denk dat het goed is dat we die niet vergeten.

Groetjes

Jan Stedehouder

Boeken!!
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/18, 00:42:32 »
Jan... TOP! Ik krijg regelmatig vragen over Ubuntu cursussen en boeken...
Dit helpt zeker mensen over de drempel!

Millenniumbaby

  • Gast
Boeken!!
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/18, 17:00:29 »
Geachte meneer Stedehouder,
Hartelijk dank voor antwoord, maar ik weet dat je ook bij een firma zonder uitgever ertussen en zelf de winstmarge bepalend boeken per stuk kunt bestellen.
Die worden per keer dus telkens geprint dus niet tekort (1500 vind ik leuk maar nu?)
en je blijft dus nooit met boeken zitten en ook nooit te kort.
Ook als je dingen aan zou passen aan 8.04 zit je niet met verouderde en de oude kan er gewoon naast leverbaar blijven.

Ik ben de link kwijt maar deze geeft de schrijver vaak meer en er blijft niets hangen voor het risico.
Alleen de CD die erbij hoorde (of DVD) zal lastiger worden.
Ook heeft deze vorm van per stuk printen nog een voordeel, eventueel gevonden fouten kun je altijd corrigeren zodat alle hierna geleverde wel foutloos worden net als de wekelijkse update van Ubuntu.

Ook mag de klant vaak kiezen tussen Gebonden of Paperback.

Helaas zult U in bepaalde steden omzet mis lopen want Uw boek 7.04 is erg veel uitgeleend, namelijk tot vandaag al 29x.
Het door mij opa geschreven mail adres voorin voor CD of hulp is al 14x gebruikt dus hoewel verboden.... toch leuk en enkele zitten op dit forum.

Boeken!!
« Reactie #18 Gepost op: 2008/07/18, 17:46:11 »
@ Millenniumbaby

Je bedoelt printing-on-demand. Er zijn meerdere uitgevers die dat mogelijk maken, waaronder Lulu. Dat is overigens niet zonder voorinvesteringen en kosten voor de schrijver. Het klinkt handig, printen op afroep, maar er zitten meer haken en ogen aan.

Omzet misgelopen? Dat valt wel mee. De vraag is natuurlijk of mensen die boeken lenen in de bibliotheek deze anders hadden gekocht. Een aantal zal het boek alsnog kopen en alle andere personen hebben er op een goedkope manier baat bij gehad. Je moest eens weten hoeveel ik in mijn leven geleerd heb door boeken te lenen uit de bibliotheek. Het is overigens niet verboden in Nederland om boeken te lenen ;) 29x al? Dat is goed nieuws, want een schrijver wil op de eerste plaats gelezen worden.

Groetjes

Jan

Millenniumbaby

  • Gast
Boeken!!
« Reactie #19 Gepost op: 2008/07/20, 18:06:19 »
Wat moet ik nu doen?
deze link verwijderen omdat het toch uitverkocht is..?

Probleemloos overstappen op Linux
van Dennis Leeuw en Jan Stedehouder Gaat over Ubuntu met een oude CD van 7.4 maar voor de rest een goed boek Meestal word 7.10 meegelevert.
ISBN Nr 978 90 12 11775 3        

Of houd Meneer Jan Stedehouder straks vele honderden onverkochte boeken over die bij de Slechte in opruiming liggen?
Dus daarom wilde ik dit adviseren en er zijn zoals U dus zelf ook weet verschillende  uitgevers die het nu dus zo doen!
Diverse andere schrijvers zijn om deze reden en het soms niet willen uitgeven als de drukker/uitgever het niet zag zitten of om andere reden afkeurde...
en dat is dus hiermee opgelost.
Verder is de onderstaande link wel een lang verhaal dus lees zelf eens..
http://www.opensourcelearning.info/
Daarom vertelde ik het, en die XXX,  bedankt voor tip op mail dat ik taal correctie moest inschakelen, maar ik zie dat jou bijdrage ook niet altijd foutloos is!

Groetjes Anastacia.

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Boeken!!
« Reactie #20 Gepost op: 2008/07/20, 20:09:39 »
Ik merk net dat ze jouw boek hebben in onze plaatselijke bibliotheek, Jan :)

Zodra de vorige lener deze terug binnenbrengt, ga ik het afhalen!!
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Boeken!!
« Reactie #21 Gepost op: 2008/07/25, 06:35:23 »
Citaat
Over Probleemloos overstappen op Linux hoop ik binnenkort meer te kunnen zeggen. De uitgever is erg tevreden met het boek en de eerste oplage (kleine 1500) was een tijdje geleden zo goed als uitverkocht. Ik moet maar eens vragen hoe de verkoop er nu voor staat.
En dat is dan nu. In het najaar komt een bijgewerkte versie van Probleemloos overstappen op Linux beschikbaar.

Groetjes

Jan

Millenniumbaby

  • Gast
Boeken!!
« Reactie #22 Gepost op: 2008/07/25, 20:59:04 »
Als we dit forum mogen misbruiken voor inschrijven?
Als zowel J Stedehouder, als de uitgever en de moderators dit goed vinden?
Of moeten we een link voor aanmelden plaatsen, want als er vooraf verkochte boeken komen zal de uitgever eerder een leuke oplage plaatsen, en als we ook in de biep vragen of deze een exemplaar willen?
Alleen zie ik nu dat ik deze uitgeleend is, en ik ga hier niet alles vragen,
ik koop van mijn zakgeld wel een eigen boek.

Wat vinden de andere forum bezoekers van mijn voorstel?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Boeken!!
« Reactie #23 Gepost op: 2008/07/25, 21:04:18 »
Citaat van: Millenniumbaby
Als we dit forum mogen misbruiken voor inschrijven?
Als zowel J Stedehouder, als de uitgever en de moderators dit goed vinden?
Of moeten we een link voor aanmelden plaatsen, want als er vooraf verkochte boeken komen zal de uitgever eerder een leuke oplage plaatsen, en als we ook in de biep vragen of deze een exemplaar willen?
Alleen zie ik nu dat ik deze uitgeleend is, en ik ga hier niet alles vragen,
ik koop van mijn zakgeld wel een eigen boek.

Wat vinden de andere forum bezoekers van mijn voorstel?
Als je nou eens ophoudt met net te doen alsof je een kind bent, Tsiburaska? Dat was ontdekt, weet je nog wel? Zakgeld, pfff.....

Overigens vind ik het geen goed idee. Ubuntu-NL kan beter geheel los van commercie blijven, zelfs van deze uitstekende commercie. Vooraf bestellen kan bij elke boekhandel.

Boeken!!
« Reactie #24 Gepost op: 2008/07/25, 22:39:05 »
Ik zou er ook niet voor zijn, want waar trekken we de grens? Er zijn veel goede intiatieven rond Ubuntu, ook commerciële.

De vraag over Probleemloos overstappen was in dit draadje naar voren gekomen en die heb ik gelukkig kunnen beantwoorden. Bij de vorige vrijgave is er heel wat aandacht voor geweest (waarvoor dank natuurlijk). Ik kijk ook zeker uit naar de commentaren op de volgende uitgave en op het Basisboek Ubuntu, maar een commerciële promotie past niet bij dit forum.

Groetjes

Jan