Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Grafische kaart Geforce GTX 650 verkeerde resolutie  (gelezen 1265 keer)

Hallo,

Tijdens de periode van 13.04 werd mijn grafische kaart verwisseld van de ene Geforce naar nu GTX650  end at werkte.De hoogste resolutie die ik nu verkrijg na upgrade naar 13.10 is 800x600 waar het vroeger 1440x900 was. DIt zou dus opnieuw 1440x900 moeten worden. Ik veronderstel dat dit te doen is. Is er iemand die mij wat tips kan geven hoe dit te doen? Ik kan altijd meer informatie geven.

Nog een probleem: Met de upgrade naar 13.10 is ubuntu studio nu het eerste systeem wat opstart (ik heb er 6) en ipv  20 seconden kan het nu 2 minuten duren vooraleer het grub-keuze-menu-scherm opstart zodat ik kan kiezen welk systeem ik opstart. Zou er daar iets aan te doen zijn?

Bedankt voor alle tips!
« Laatst bewerkt op: 2013/10/20, 21:31:24 door spookie2005 »

Offline joop905

  • Lid
Re: Grafische kaart Geforce GTX 650 verkeerde resolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/19, 10:55:24 »

Re: Grub keuze menu pas na 7,5 minuten zichtbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/19, 13:25:04 »
joop905,super! bedankt! Het is nu in orde qua resolutie....

Mijn tweede probleem is er echter nog: Wat kan maken dat het 7,5 minuten duurt en dus niet 2 vooraleer het grub-keuze-menu te voorschijn komt?


Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Grafische kaart Geforce GTX 650 verkeerde resolutie
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/19, 19:01:17 »
Je hebt een upgrade gedaan naar 13.10 en geen verse installatie.
Dat kan het probleem veroorzaken, aangezien een upgrade niet altijd goed verloopt. Ook al denk je van wel, onder de motorkap kan er dan toch iets niet goed gegaan zijn.
Daarom adviseer ik altijd een verse install te doen.
Nu moet je rommelen om het goed te krijgen, terwijl je daar misschien heel lang mee bezig bent, als het probleem niet 1,2,3 wordt verholpen. Een verse install is dan sneller. ;)

Ik begrijp dat het om de 6 maanden ingrijpend kan zijn om steeds een verse install te moeten doen, dus daarom doe ik dat nooit (meer). In mijn distro hop tijd deed ik dat altijd maar moet zeggen, ik had daar een extra pc voor. Kon ik daar op testen en zo.

Mensen met maar 1 computer adviseer ik dan ook of om een verse installatie te doen als ze toch elk half jaar de nieuwste willen of het te laten bij de LTS versie.
Of eerst in een Virtual Box uitproberen of vanaf een LiveCD/LiveUSB-stick :)

Re: Grafische kaart Geforce GTX 650 verkeerde resolutie
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/20, 21:26:27 »
Hallo,

Ondertussen heb ik kubuntu geupgrade en start hij nu eerst kubuntu op met het grub menu via kubuntu. Dit gaat stukken rapper,wat is het (10 seconden?) Inderdaad: De computer was vastgelopen tijdens het verwijderen van de overbodige bestanden tijdens de upgrade naar ubuntu  studio 13.10. De upgrade naar kubuntu 13.10 is vlekkeloos verlopen zodat de rest ook weer direct opstart. Ik geloof ook dat er iets mis is met de ubuntu studio installatie maar ik heb er voorlopig geen last van....Mocht ik er ooit last van hebben, zal ik de data op een andere schijf zetten (voorzover dit nodig is) en installeer ik dit opnieuw. Ikzelf heb 3 pc's waarvan 2 om mee te "knoeien", maar ik denk dat er gelijk hoe iets kan misgaan op de goeie, zelfs al ging er niets mis op de knoei pc's....Bij een volgende release nl 14.04 zal ik er dus op korte tijd 5 upgraden + achteraf linux mint...Eerlijk? Ik vind dat best leuk anders zou ik zoveel geen distro's staan hebben.
Tot nu toe ging de upgrade meestal voor 100% goed voor zover ik het kan weten natuurlijk :-) het is dan ook maar een schatting.. Nu het plots  7,5 minuten duurde, vroeg ik mij af of er daar iets aan te doen was, in plaats van direct herinstalleren. Het is waarschijnlijk inderdaad zo dat het de zuiverste oplossing zou zijn opnieuw te installeren en ik zal er dan ook rekening mee houden, mocht het ooit echt mis gaan...Veel data zal ik niet kwijt zijn op zo een moment want dat staat toch buiten het systeem.
Bedankt aan de tipgevers maar ik zal proberen dit op opgelost te zetten.