Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is een probleemloze Router in Ubuntu 7.04  (gelezen 1287 keer)

voiratsou

  • Gast
Wat is een probleemloze Router in Ubuntu 7.04
« Gepost op: 2007/07/08, 14:49:29 »
Gezien de problemen met draadloos USB (speedtouch 121G. (beginner) niet aan de praat te krijgen.

Mijn vraag wat is de meest probleemloze router voor bvb Ubuntu 7.04

bvb dank

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Wat is een probleemloze Router in Ubuntu 7.04
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/08, 15:03:13 »
Alle routers die je via een netwerkkabel aan moet sluiten werken probleemloos.
Er kunnen problemen ontstaan bij het gebruik van routers/modems die je via USB aan moet sluiten.

Gaat het om een draadloos netwerk, dan moet je eerst de vraag stellen welke draadloze netwerkkaart of USB-stick je moet kopen. Zodra die goed werkt op jouw computer maakt het niet veel uit welke draadloze router je gebruikt.
Welke wireless kaart/stick je moet kopen weet ik niet, maar er zijn hier op het forum vast wel andere mensen die een goede aan kunnen raden.

voiratsou

  • Gast
Wat is een probleemloze Router in Ubuntu 7.04
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/08, 15:09:21 »
Bedankt voor je reactie ik heb de Speedtouch 121 G  dat lukt dus niet.   prov.(kpnplanet)

Met een router en een meter kabel lukt het mogelijk wel (zonder de Speedtouch 121 G)

Vr Gr

J

Azalin

  • Gast
Wat is een probleemloze Router in Ubuntu 7.04
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/09, 08:35:49 »
Het ligt dan ook niet zozeer aan de router maar aan de wireless adapter... zou je een PCI wireless kaart pakken die goed wordt ondersteunt door Ubuntu dan heb je nergens last van.

Offline joop13

  • Lid
Wat is een probleemloze Router in Ubuntu 7.04
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/09, 10:39:21 »
In http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12478 wordt een antwoord gegeven op de problemen om deze speedtouch te installeren.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,